جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ که به شهر طلا نیز معروف است یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهر های آفریقای جنوبی است .
اگرچه کیپ تاون پایتخت این کشور است اما اغلب گردشگران و توریست ها با نام ژوهانسبورگ آشنا هستند در سفر به آفریقا به این شهر سفر می کنند. در این پست مجله ی گردشگری بلیط اینجا چند مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ را معرفی می کنیم.

پارک شیر ها

این پارک بیشتر به پرورش و نگهداری از شیرهای ترانسوال اختصاص دارد که در منطقه ی گوتنگ قرار گرفته و بیش از ۸۰ قلاده شیر در این پارک زندگی میکنند( از جمله گونه کمیابی شیر سفید). حیوانات دیگر هم علاوه بر شیر ها در این پارک زندگی میکنند مانند: چیتا، کفتار خالدار، سگ های وحشی کیپ، شغال پشت سیاه.

پارک کروکودیل و خزندگان

این پارک برای همه افراد خانواده در هر رده سنی میتواند قابل توجه باشد و در بخشی از این پارک بازدیدکنندگان میتوانند با یک بچه کروکودیل یا توله مار عکس یادگاری بگیرند. این پارک در نزدیکی پارک شیر ها قرار گرفته است که در آن میتوانید انواع کروکودیل و خزندگان را ببینید.

شهر گلدریف

این شهر در هشت کیلومتری شهر ژوهانسبورگ قرار دارد. انواع بازی های مهیج برای کودکان در پارکی که در مکان یک معدن طلای قدیمی ساخته شده که در سال ۱۹۷۱ بسته شده است فراهم شده است. و این پارک را به یک مکان تفریحی خانوادگی و یکی از جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ تبدیل کرده است. همچنین میتوانید با پرداخت کردن ورودی دیگری در تور زیرزمینی شرکت کنید و وارد مسیر های معدن قدیمی بشوید و از نزدیک یک معدن طلای واقعی را ببینی.

باغ وحش ژوهانسبورگ

یکی از جذاب ترین مکان ها برای آشنا شدن با حیوانات است که حدود ۲۰۰۰ حیوان و ۳۲۰ گونه مختلف در آن وجود دارند. این باغ وحش قبلا توسط شورای شهر ژوهانسبورگ مدیریت میشد و در سال ۱۹۰۴ تاسیس شده است، و اکنون این باغ وحش به یک سازمان غیر انتفاعی تبدیل شده است. با بازسازی هایی که در سال های اخیر شده  به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ تبدیل شده و مملو از توریست است.

موزه سووتو و ماندلا

در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ جای گرفته است و همانند موزه آپارتاید با تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه شما را آشنا میکند. در زمان حاکمیت آپارتاید و جداسازی نژادی محل زندگی کارگران سیاهپوستی بود این منطقه که با فاصله از مناطق شهری در خانه های حلبی در سختی و مشقت زندگی میکردند. شورش و قیام سووتو علیه حکومت آپارتاید در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و به کل کشور گسترش پیدا کرد و در آخر باعث سقوط حکومت و لغو قوانین تبعیض نژادی شد.

میدان نلسون ماندلا

در گذشته که میدان ساندتون نام داشته است در سال ۲۰۰۴ به افتخار رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و مبارز سیاسی علیه آپارتاید به نام میدان نلسون ماندلا تغییر نام داده است. در گوشه ای از این میدان مجسمه ای بزرگ از ماندلا به چشم میخورد. این مکان یکی از مکان های نمادین ژوهانسبورگ است و تعداد زیادی از توریست ها هنگام سفر به این شهر به محیط عمومی اطراف این میدان هم سر میزنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها