دیدنی های کرمانشاه

مهم ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه

کرمانشاه یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای ایران است. این شهر هجدهمین شهر بزرگ ایران محسوب میشود و به دلیل کثرت جاهای دیدنی و تاریخی کرمانشاه در این پست مهمترین آن ها را نوشته ایم که حتما باید ببینید.

 

بیستون، معروف ترین جاذبه گردشگری کرمانشاه

وقتی اسم کرمانشاه می آید خیلی ها را یاد کتیبه بیستون می اندازد. محوطه بیستون تنها اثر ثبت شده از کرمانشاه در فهرست جهانی است، نقش برجسته های زیادی را در خود جای داده است. از شگفتی های این محوطه میتوان از کوه بیستون که به معنای جایگاه خدایان است، سنگی که به فرمان داریوش بر روی آن به سه خط میخی اکدی، عیلامی و پارسی باستان نوشته شده و مجسمه هرکول که بسار مورد علاقه سارقان است چون تا کنون دوبار سر مجسمه هرکول به سرقت رفته و سر فعلی کپی است.

دیدنی های کرمانشاه

بیستون در ۳۰ کیلومتری این شهر واقع شده است و از دیگر جاذبه های زیبای این مجموعه کاروانسرای شاه عباسی است که رو به کوه بیستون است. ساخت این کاروانسرا از دوره شاه عباس تا شاه سلیمان طول کشیده است و به سبک چهار ایوانی ساخته شده است. این کاروانسرا چندسالی است که بازسازی شده و اکنون تبدیل به هتلی مجهز به نام لاله بیستون شده است.

 

طاق بستان، سنگ نوشته های زیبا

طاق بستان که در ۱۲ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده یکی از جاهایی است که در سفر به کرمانشاه حتما باید دید. طاق بستان دارای مجموعه ای زیبا و بی نظیر از سنگ نوشته ها و سنگ نگاره ها دارد که صحنه های شکار و نواختن چنگ و تاج گذاری خسرو پرویز، اردشیر دوم و شاپور دوم و سوم را نشان میدهد.

دیدنی های کرمانشاه

طاق بستان با وجود دو طاق کوچک و بزرگ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ولی به علت بوی کباب و دنده کبابی که در محوطه طاق بستان پیچیده مانع از ثبت جهانی آن شده است چون سازمان جهانی یونسکو معتقد است حریم بو در این اثر تاریخی رعایت نشده است. یکی دیگر از تفرجگاه های این منطقه پارک کوهستان است که در ۱۰ کیلومتری شمال طاق بستان قرار دارد.

 

سراب صحنه، طبیعت زیبای کرمانشاه

فاصله سراب صحنه تا کرمانشاه ۵۵ کیلومتر است یعنی با ماشین شخصی حدود یک ساعت می رانید و بعد می رسید به جایی با آبشارها، درختان سربه فلک کشیده و رودهای پرآب. ازآنجایی که سراب صحنه در شمال شهر صحنه قرار گرفته است به آن دربند هم گفته می شود.

دیدنی های کرمانشاه

در ابتدای سراب صحنه، دریاچه کوچکی وجود دارد که با قایق پدالی میتوانید دوری در آن بزنید. دربند صحنه از چهارچشمه اصلی سرچشمه می گیردو همچنین گوردخمه صحنه در سمت راست رود دربند جزو دیدنی های این منطقه است.

 

مسجد شافعی ها، مسجدی شبیه به مساجد ترکیه

این مسجد از زیباترین مساجد ایران است که به سبک مساجد ترکیه ساخته شده است و با گلدسته های بلندش شهر را زیباتر کرده است. این مسجد در سال ۱۳۲۴ ساخته شده و اهل تسنن در این مسجد نماز می خوانند. این مسجد از یک طرف به میدان جوانشیر و از طرف دیگر به تاریکه بازار منتهی میشود.

دیدنی های کرمانشاه

 

تکیه معاون الملک، دوره قاجار

تکیه معاون الملک یکی از زیباترین بناهای به جا مانده در دوره قاجار محسوب میشود. این تکیه در سال ۱۲۸۲ ساخته شده و در ابتدا برای برگزاری مراسم های مذهبی و رفع اخلافات قومی به کار میرفت.

دیدنی های کرمانشاه

در این تکیه کاشی های زیبای برجسته و نمیه برجسته با رنگ های طبیعی به کار رفته و تصاویری که بر روی کاشی ها حک شده صحنه هایی از غزوات محمد، حوادث کربلا، نبرد های علی، تصاویر سلاطین باستانی ایران و تصاویری از تخته جمشید است. تکیه معاون الملک در محله آبشوران قدیم و خیابان حداد عادل واقع شده. هتل داریوش کرمانشاه با این تکیه زیبا تنها ۵ دقیقه فاصله دارد. این هتل را میتوانید از این صفحه در بلیط اینجا رزرو کنید.

 

باغ گل های کرمانشاه

این باغ زیبا بعد از باغ گل های اصفهان دومین شهر دارای باغ گل است. زمین باغ گل کرمانشاه ۵ هکتار است و قابلیت کشت ۴ هزار گونه گیاهی از گلهای ایرانی، ژاپنی، فرانسوی و ایتالیایی را دارد. این باغ در کمربندی غربی کرمانشاه، رو به روی بیمارستان سینا واقع شده است.

دیدنی های کرمانشاه

 

بلیط هواپیما کرمانشاه

برای خرید و رزرو بلیط هواپیما کرمانشاه میتوانید سریع ترین و راحت ترین راه را انتخاب کنید.

بلیط قطار کرمانشاه

در هر کجای ایران که هستید در وبسایت بلیط اینجا بلیط قطار به کرمانشاه را خریداری کنید و از دیدنی های این شهر زیبا دیدن کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها