دریاچه مارمیشو ارومیه کجاست

دریاچه مارمیشو | طبیعت گردی در ایران

دریاچه مارمیشو کجاست؟

در این سری از مطالب، “بلیط اینجا” قصد دارد شما را با یکی از جذاب ترین طبیعت های بکر ایران در ارومیه آشنا کند. طبیعتی منحصر به فرد و شگفت انگیز که با قرار گیری در دل کوهستان ها و ایجاد چشم اندازی ناب در کنار آب و هوایی بی نظیر توجه هر گردشگری را به خود جلب میکند. طبیعتی ازجنس دریاچه، دریاچه ای ناشناخته که همچون گوهری میان کوه های ارومیه قرار گرفته است؛ دریاچه مارمیشو.
اگر مدتی است در جست و جوی مقصدی سرتاسر آرامش و سکوت هستید و میخواهید دل به طبیعت بسپارید تا برای لحظاتی هم که شده از هیاهوی شهر و دغدغه های روزمره خود فاصله بگیرید، دریاچه مارمیشوی ارومیه بهترین گزینه پیش روی شماست.
با سفر به روستای مارمیشو علاوه بر بهره مندی از آب و هوایی بی نظیر، طبیعت دریاچه ای نیلی و امکان ماهیگیری در آن را در اختیار دارید تا علاوه بر تجربه همسایگی با عشایر و فیلمبرداری و عکاسی از این طبیعت سرسبز، نهایت لذت را از ایام سفر خود ببرید.
پس با این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه شوید تا به یکی از خاص ترین جاذبه ‌های طبیعی شمال غربی ایران سفر کنیم.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
  • ایمیل : mhammad1366@yahoo.com
معرفی دریاچه های ایران

-چرا دریاچه مارمیشو ارومیه؟


اولین مزیت سفر به دل این طبیعت زیبا این است که شما میتوانید در آب و هوای خنکی که در این منطقه وجود دارد روزهای گرم تابستانی خود را سپری کنید و ایامی تکرار نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

“معرفی دریاچه مارمیشو ارومیه”


همانطور که اشاره کردیم دریاچه مارمیشو، نگینی درخشان در فهرست بکرترین جاذبه های دیدنی استان آذربایجان‌ غربی و شهر ارومیه میباشد که با فراهم نمودن بستری مناسب جهت استراحت و آرامش مسافران درکنار هوایی مطبوع هر گردشگری را شیفته خود می ‌کند.
این دریاچه‌ با داشتن ۵ هکتار وسعت و حدود ۵۰ تا ۶۰ متر عمق، دارای قزل ‌آلاهایی میباشد که آوازه آن بین اهالی روستا و منطقه ارومیه پیچیده است.
دریاچه مارمیشو از آب های نازلوچای سرچشمه میگیرد که از کوه های بایبون و ستاره لوند سرازیر میشود و در آخر به تنگه ‌ای سرسبز و خرم می ‌رسد.
و اما علت پیدایش این دریاچه به این صورت است که بخشی از کوه های اطراف، بر اثر زلزله دچار ریزش میشوند و سدی طبیعی را ایجاد میکنند که موجب تشکیل دریاچه فعلی شده است؛ نام این دریاچه نیز نام رهبر مسیحیان آن منطقه یعنی بنیامین مارشیمون می باشد.

تور طبیعت گردی در شمال غرب ایران

“زیستگاه جانوری دریاچه مارمیشو”


از جمله آبزیانی که امروزه خبری از وجود آن ها نیست و نسل آنها به واسطه صید بی رویه و حضور گردشگران و آسیب رساندن به حریم دریاچه،منقرض شده است آبزیانی نظیر سمور هستند اما همچنان ماهی هایی چون ماهی سفید و قزل آلا را میتوان در دریاچه صید کرد؛البته تعداد آن ها به شدت در حال کاهش است اما با این حال شاهد صید و کباب کردن این جانداران آبزی در کنار دریاچه هستیم؛ آبزیانی که در گذشته از مهمترین آبزیان دریاچه مارمیشوی ارومیه به شمار می آمده اند.

“پوشش گیاهی دریاچه مارمیشو”


وقتی در کنار دریاچه قدم میزنید علاوه بر انواع درختان جنگلی، درختانی نظیر بید را نیز مشاهده میکنید که به‌ صورت حفاظی طبیعی، اطراف دریاچه را فرا گرفته ‌اند؛ علاوه بر آن، درختان گردو، بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز، صنوبر و گونه هایی دیگر از درختچه‌ ها را نیز مشاهده خواهید کرد. به واسطه وجود همین پوشش گیاهی عالی، این منطقه،مکانی مناسب برای پرورش زنبور عسل به حساب می آید و در جنگل های اطراف، کندوهای بسیاری به چشمتان خواهد خورد. از دیگر گونه‌ های گیاهی که در اطراف دریاچه مارمیشو به وفور یافت میشود می ‌توان به گیاهان خارشتر، گزنه، زنبق، لاله کوهی، شیرین ‌بیان، خشخاش، پیاز کوهی، بومادران، کاسنی، آویشن، کنگر و… اشاره کرد.

جاهای دیدنی شمال غربی ایران - دریاچه مارمیشو ارومیه

“جاذبه‌های پیرامون دریاچه مارمیشو”

-عشایر مارمیشو:


جذاب ترین و به یادماندنی ترین بخش سفر به دریاچه مارمیشو میتواند بازدید از چادرهای ایلات و عشایر منطقه باشد که در دل کوهستان های پیرامون این دریاچه اتراق کرده اند.
بنابراین اگر قصد دارید سفری لذت بخش داشته باشید چادر مسافرتی خود را در کنار همین چادرهای عشایری برپا کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با سبک زندگی و آداب و رسوم آنها لذت همسایگی با این اقوام محلی را نیز تجربه کنید.

-زنبورداران:


اگر شانس با شما یار باشد، این امکان وجود دارد که در میان راهی که طی میکنید به زنبورداران این منطقه برخورد کنید و بتوانید طعم واقعی عسل کوهی را بچشید.

-آبشار مارمیشو:


آبشار مارمیشو در فاصله اندکی تا دریاچه قرار گرفته است و در مسیر رودخانه نازلوچای میباشد. البته این آبشار از نوع فصلی است و در ماه های پرباران، پر آب است و صدای این آبشار خروشان از فاصله های دور هم به گوش میرسد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها