معرفی روستای لاویج چمستان

روستای لاویج چمستان کجاست؟ | تور شمال ۱۴۰۱

روستای لاویج چمستان کجاست؟

اگر در جست و جوی روستایی بکر و بی نظیر در شمال ایران هستید، بدون شک در این مطلب با بهترین آنها آشنا خواهید شد؛ روستای لاویج چمستان از رویایی ترین روستاهای دیدنی در کوهستان های جنگلی شمال است که هرگز نباید فرصت بازدید از این بهشت زیبا را از دست داد.

روستای لاویج واقع در شهرستان نور از توابع استان مازندران می باشد. این روستای ییلاقی به واسطه برخورداری از شرایط مطلوب اقلیمی و آب و هوای بسیار مطبوع در تمام فصول سال، گزینه ای عالی برای گردشگری و بازدید از طبیعت منحصر به فرد شمال ایران خواهد بود که سالانه مورد انتخاب اکثر مسافران شمال قرار میگیرد.

اکنون این فرصت برای شما فراهم است تا با حضور در این منطقه سرسبز و سرشار از آرامش و سکوت، ایامی خوش را در بهترین خاطرات زندگی خود رقم بزنید. “بلیط اینجا” قصد دارد در این سری از مطالب خود به بررسی این روستای شمالی بپردازد و گوشه ای از جذابیت های آن را به شما معرفی کند تا با آگاهی کامل یکی از جذاب ترین سفرهای داخلی خود را تجربه کنید.

روستای لاویج چمستان کجاست؟

“معرفی روستای لاویج چمستان”

همانطور که گفتیم روستای لاویج از جمله ییلاق های مازندران است که در زیبایی، نظیر ندارد و همچنین یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان نور به شمار می آید که در دل جنگلی انبوه و در بلندای کوهستانی سرسبز، میان ابرها قرار گرفته است.

پیرامون این روستا را جاذبه ‌های طبیعی،مناظر و چشم اندازهای بی نظیر پوشانده‌ است و علاوه بر این، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اهالی این منطقه نیز توجه و علاقه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

روستای لاویج و مراتع اطراف آن که در کوهستان‌ های خرم شمالی قرار گرفته‌اند، همگی چشم‌ اندازهایی تماشایی و حیرت انگیز را از ییلاق‌ های مازندران به تصویر میکشند.

-روستای لاویج چمستان کجاست؟

روستای لاویج حدود ۱۸ کیلومتر تا شهر چمستان مازندران فاصله دارد؛ از این رو مسافرانی که از غرب استان مازندران وارد این منطقه می‌ شوند، بایستی ابتدا به سمت شهرستان نور بروند و بعد از آن به طرف چمستان حرکت کنند؛ پس از گذراندن مسافت تقریبی ۱۸ کیلومتر، به این بهشت زیبا خواهند رسید.

و اما افرادی که از شرق‌ استان مازندران می آیند نخست باید به سمت شهر آمل و سپس در جهت روستای چمستان حرکت کنند. در کل باید گفت که لاویج در فاصله اندکی تا روستای چمستان واقع شده است بنابراین اول از همه باید خود را به چمستان برسانید و از آن پس به سمت لاویج حرکت کنید.

از مهمترین نکات گردشگری در روستای لاویج، امکان بازدید شگفت انگیز ترین جاذبه‌ های ییلاقی مازندران از نزدیک است چرا که جاذبه‌ های گردشگری متعدد روستای لاویج چمستان فقط محدود به جاذبه‌ های طبیعی آن نمی‌ شود بلکه این منطقه دارای مجموعه‌ ای گسترده از آداب و رسوم مردم محلی، صنایع دستی، خوراکی‌ های دلچسب به علاوه‌ی آب گرم لاویج است که به همین دلیل، سالانه تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه ییلاقی سفر میکنند.

تور شمال ایران 1401

-بهترین زمان سفر به روستای لاویج چمستان:

اگر قصد سفر به روستای لاویج چمستان را دارید اکنون وقت آن است که چمدان هایتان را آماده کنید و عازم لاویج شوید. چراکه فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای اقامت در روستای لاویج چمستان است.

در این زمان میتوانید از گرمای داخل شهر به خنکای فراز کوه پناه ببرید. قدم زدن در سایه سار درختان جنگلی، طبیعت گردی میان مراتع سرسبز و فرصت تجربه های شیرین دیگر، در فصل بهار و تابستان در اختیار گردشگران روستای لاویج قرار میگیرد.

“شرایط جوی روستای لاویج”

چمستان به قدری در فصل بهار زیبا و بی نظیر است که لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد. مهم نیست که مدت اقامت شما در این روستا چقدر باشد،حتی اگر یک روز یا چند ساعت هم در این روستا سپری کنید بازهم بهترین و خاطره انگیزترین لحظات را تجربه خواهید کرد.

البته سفر به این منطقه در دیگر ایام و ماه های سال نیز خالی از لطف نخواهد بود و می تواند تصویری منحصر به فرد از مناظر طبیعی روستای لاویج چمستان را در اختیارتان قرار دهد چراکه تمام فصول سال برای سفر به روستای لاویج، زیبایی های خاص خود را دارد و سفری دیدنی برایتان خواهد بود.

تور شمال تابستان 1401

“معرفی جاذبه های گردشگری لاویج چمستان”

-جنگل های روستای لاویج:

روستای لاویج دارای جلوه های طبیعی و دیدنی بی نظیری می باشد و همین جاذبه ها موجب جذب مسافران بسیاری از جای جای کشور به این منطقه میشود.

در میان مناظر طبیعی این منطقه، جنگل های انبوه سرسبز آن با ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا، جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین چشم اندازهای تماشایی در روستای ییلاقی لاویج می باشند که افراد بسیاری را برای گذراندن تعطیلات به سمت خود میکشد. جالب است بدانید که درختان راشی که در این منطقه وجود دارد به جای مانده از جنگل های هیرکانی در گذشته، هستند که دیدگان تمام مسافران و گردشگران را محو و مسحور خود میکنند.

گردشگران با حضور در جنگل های لاویج این فرصت را بدست می آورند تا شاهد باشکوه ترین مناظر از چشم اندازهای طبیعی ایران باشند.

جنگل های لاویج، زیستگاه پوشش های گیاهی متنوع و درختان گوناگونی است.
توصیه میکنیم با سفر به روستای زیبای لاویج در اوایل فصل بهار و اواخر تابستان، زیبایی وصف ناشدنی این مناظر را از دست ندهید و حتما از آنها بازدید کنید.

-آبگرم لاویج:

در میان بهترین آبگرم های استان مازندران، بدون شک آبگرم لاویج از جمله بهترین ها و معروف ترین هاست. آبگرم نور یا همان آبگرم لاویج با سرمایه گذاری هایی که بر روی آن انجام شده و مجموعه آب درمانی که ساخته شده است، سالانه مقصد گردشگران بسیاری می باشد که با هدف درمان و بهره بردن از مزایا و فواید آب گرم این منطقه و هم برای تفریح به این روستا سفر میکنند.

روستای لاویج جاست؟ - آبگرم لاویج چمستان

-آبشار حرام او:

از دیگر جاذبه های طبیعی لاویج چمستان، آبشار حرام او است که در مسیر جاده چمستان به سمت لاویج قرار گرفته است. این چشمه با داشتن آبی خنک و گوارا، محبوب گردشگران است و آنها را به خوبی سرحال می آورد و تا به امروز میزبان دلنشینی برای گردشگران، در مسیر جاده بوده است.
نکته جالب توجه اینجاست که آبشار لاویج، مجهز به امکانات پذیرایی برای رفاه حال مهمانان خود می باشد.

روستای لاویج کجاست ؟

روستای لاویج از جمله روستاهای پرطرفدار و توریست پذیر شهرستان نور از توابع استان مازندران میباشد که از مهمترین جاذبه های این روستا داشتن آبگرم در دل کوهستانی جنگلی میباشد.

آبگرم لاویج کجاست ؟

آبگرم لاویج در یکی از روستاهای دیدنی شهرستان نور (روستای لاویج چمستان) واقع شده است که سرشار از خواص درمانی و البته دارای تجهیزات تفریحی و رفاهی میباشد و به همین جهت گردشگران بسیاری جذب این روستا میشوند.

اقامت در روستای لاویج چگونه است؟

اگر علاقمند هستید که برای هرچند مدتی که تمایل دارید در این روستا اقامت کنید میتوانید در خانه های اجاره ای که برای اقامت وجود دارند مدتی سکونت کنید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها