معراج

شرکت هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج در سال ۱۳۸۹ با مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری و منطبق با استانداردهای این سازمان افتتاح گردید.
این شرکت، یکی از جوان ترین و مدرن ترین ایرلاین های کشور است. برای خرید بلیط هواپیما هواپیمایی معراج و یا اطلاع از قیمت بلیط هواپیما معراج به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

این شرکت در سال ۱۳۹۲، موفق به کسب گواهینامه « مدیریت تداوم صلاحیت پروازی» شد.این گواهینامه به دلیل تدوین ساختارها و افزایش توانمندی در تعمیر و نگهداری هواپیماهای معراج به این شرکت اعطا گردید و همچنین از جمله شرکت هایی است که اکثر پروازهایش به موقع پرواز می کنند. طبق آخرین آمار خرداد ۹۷، هواپیمایی معراج با ۸۳ درصد پرواز به موقع، رتبه نخست کشور را به دست آورد.

شرکت هواپیمایی معراج

ناوگان هوایی معراج

این شرکت دارای یازده فروند هواپیما می باشد که سه فروند از این ناوگان، ایرباس ای-۳۰۰ و دو فروند دیگر آن ایرباس ای-۳۲۰ است که در خطوط مسافربری از آن ها استفاده می شود. همچنین یک فروند هواپیمای ایرباس ای-۳۲۱، دو فروند بوئینگ ۷۳۷ و دو فروند فالکن نیز دارد که به دولت جمهوری اسلامی تعلق دارد و در مسیرهای عادی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شرکت هواپیمایی معراج، دارای سه کلاس پروازی درجه یک، بیزینس و اکونومی می باشد. فرست کلاس ، با وجود داشتن تعداد محدودی صندلی در ناوگان این شرکت، از امکاناتی مانند مدرن ترین و راحت ترین صندلی ها، پذیرایی اختصاصی، سرگرمی های داخل پروازی و… برخوردار بوده که برای راحتی مسافران فراهم شده است.
در کلاس اکونومی ، صندلی ها براساس استانداردهای بین المللی و در فاصله خوبی از یکدیگر قرار گرفته اند تا مسافران ، پروازی لذت بخش داشته باشند؛ اما در کلاس تجاری این فضا گسترده تر بوده و مسافران می توانند علاوه بر استراحت به انجام کار یا مطالعه نیزبپردازند

خرید بلیط هواپیمایی معراج

مسیر های پروازی ایرلاین معراج

شرکت هواپیمایی معراج هم اکنون دارای ۵۲ خط پروازی داخلی و بین المللی است.

هواپیمایی معراج

مقاصد داخلی

۱-اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)
۲-تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)
۳-شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)
۴-تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی مهرآباد)
۵-قشم (فرودگاه دیرستان)
۶-کرمانشاه (فرودگاه کرمانشاه)
۷-کیش (فرودگاه بین المللی کیش)
۸-مشهد ( فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد)
۹-چابهار (فرودگاه بین المللی کنارک)
۱۰-عسلویه ( فرودگاه بین المللی خلیج فارس / عسلویه )

مقاصد خارجی

۱-استانبول (فرودگاه بین المللی آتاترک و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن)
۲-ازمیر (فرودگاه عدنان مندرس)
۳-نجف ( فرودگاه بین المللی نجف) و اسپارتا ( فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل).

ناوگان هواپیمایی معراج

قوانین پذیرش فرودگاهی هواپیمایی معراج

مدارک مورد نیازجهت پذیرش

پروازهای داخلی : کارت ملی یا شناسنامه
پروازهای خارجی : گذرنامه

لازم به ذکر است ؛ ارائه مدارک شناسایی برای تمامی مسافران الزامی است. (بزرگسال – کودک – نوزاد)

شرایط پذیرش کودک بدون همراه

کودکان زیر ۱۴ سالی که به تنهایی قصد سفر با هواپیما را دارند بایستی جهت پذیرش در فرودگاه ، با سرپرست و یا بزرگتر خود و با ارائه کارت شناسایی ،
به اثبات نسبت خود با یکدیگر اقدام نمایند و سپس به دفتر ایستگاه هواپیمایی مراجعه کنند و بعد از اتمام هماهنگی های لازم و دریافت کارت پرواز ، کودک به تنهایی توسط پرسنل هواپیمایی برای انجام ادامه مراحل پرواز راهنمایی می شود.

شرایط پذیرش کودک بدون همراه در هواپیمایی معراج

شرایط پذیرش مسافرانی با وضعیت پزشکی خاص و بانوان باردار

مسافرانی که دارای هرگونه شکستگی ، بخیه ، حساسیت ، عمل جراحی و یا بانوان باردار و شرایطی مشابه هستند ؛
بایستی طبق دستورالعمل مسافرت هوایی با شرایط پزشکی ، وضعیت پزشکی خود را حتما به پرسنل شرکت هواپیمایی معراج و یا پذیرش فرودگاه گزارش دهند تا بعد از بررسی های لازم ، مجوز پرواز آن ها صادر گردد.


این نکته نیز لازم به ذکر است ؛ که پزشک حاضر در فرودگاه مجاز به صدور پرواز نمی باشد.

بانوان باردار اگر شرایط جسمانی طبیعی داشته باشند ، می توانند در پروازهای بیشتر از ۲ ساعت تا قبل از شروع هفته ۳۳ بارداری و نیز پروازهای کمتر از ۲ ساعت تا قبل از شروع هفته ۳۵ بارداری ، مسافرت آن ها بلامانع است و نیازی به ارائه گواهی از طرف پزشک زنان و زایمان نمی باشند.
در پروازهای بیشتر از ۲ ساعت ، بانوانی که در هفته ۳۲ بارداری و تا پایان هفته ۳۴ بارداری قرار دارند ، تنها با داشتن گواهی ( معتبر تا ۳روز ) از متخصص زنان و زایمان و یا پزشک معتبر هواپیمایی معراج ، پرواز آن ها بلا مانع است.
بانوان بارداری که در هفته های بعدی هفته ۳۴ قرار دارند براساس قوانین هواپیمایی کشوری و بین المللی پذیرش نشده و اجازه‌ی سفر هوایی ندارند.

شرایط پذیرش زنان باردار در هواپیمایی معراج

شرایط حمل بار مسافری

هنگامی که مسافران وسایلشان بیشتر از یک کیف کوچک دستی، چتر، کیف زنانه، لوازم همراه کودکشان، دوربین عکاسی و یا وسایل مشابه باشد ، برای جلوگیری از اشغال فضای اضافی در قسمت پای مسافرین و باکس بالای سر، بار همراه خود را اول به قسمت بسته بندی فرودگاه تحویل می دهند و بعد از بسته بندی و اطمینان خاطر از آسیب پذیر نبودن بار تحویلی ، آن را به مسئول کانتر نقاله تحویل می دهند و تگ بار ، دریافت می کنند.


مسافران محترم در صورتی که بارشان بیش از حد مجاز باشد ، در مسیرهای داخلی به ازای هر نفر ، هزینه‌ی مشخصی برا بابت هرکیلو بار اضافه بایستی پرداخت کنند.

شرایط حمل بار مسافری در هواپیمایی معراج


هواپیمایی معراج هیچ گونه مسئولیتی را در قبال اشیاء شکستنی و فاسد شدنی در برابر مسافران به عهده نمی گیرد.
حمل برخی بارها از جمله عسل ، سوخت و .. براساس قوانین هواپیمایی و بین المللی کشور ممنوع می باشد.
مسافران باید توجه داشته باشند از گذاشتن هرگونه اشیاء قیمتی و گرانبها ، پول نقد ، مدارک شناسایی و … در بخش بار ، خودداری نمایند , چراکه در صورت مفقودی و خسارت پس از ۲۱ روز ، تا حدودی قابل جبران خواهد بود.


حمل اشیاء ممنوعه در داخل هواپیما طبق نظارت سپاه حافظت فرودگاه های کل کشوری ، برخورد خواهد شد ، در نتیجه افراد می توانند ،
در صورت داشتن مجوز عبور سلاح سرد یا گرم و امثال آن ، آن وسیله را به نماینده اشیاء ممنوعه حاضر در حراست هواپیمایی معراج تحویل داده و رسید دریافت کنند , تا بعد از رسیدن به مقصد مربوطه ، اشیاء خود را از مسئول تحویل بگیرند.

این نکته لازم به ذکر است که بابت حمل اشیاء ممنوعه هزینه ای اضافه دریافت نمی شود.

انواع کلاس پروازی معراج

طبق قوانین و مقررات مصوب سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی ، صندلی های هواپیماها دارای کلاس بندی و یا رده بندی پروازی مختلفی را می باشد .
مسافران طبق سلیقه ی خود بایستی بلیط سفر خود را براساس کلاس پروازی مورد نظر ، رزرو کنند.
قیمت بلیط سفر ، براساس کلاس های پروازی متفاوت می باشد و هرچه کلاس پروازی مورد نظر راحتتر و با امکانات بیشتری باشد ، قیمت آن بلیط افزایش خواهد یافت.

انواع کلاس پروازی معراج

فرست کلاس (first class)

امروزه ، تعداد هواپیماهایی که دارای صندلی فرست کلاس باشند ، بسیار محدود است.
هواپیماهایی که دارای صندلی فرست کلاس می باشند ، دارای امکانات بسیار پیشرفته ای از قبیل ؛
پذیرایی کترینگ بسیار عالی ، صندلی های مدرن و راحت ، سرگرمی های متفاوت و دیگر امکانات ، می باشند که در اختیار مسافرین قرار می گیرد.

بیزینس کلاس (bisinusse class)

بیزینس کلاس یا کلاس تجاری ، در این شرکت با جدیدترین صندلی های جهان تجهیز شده است.
این صندلی ها ، با قابلیت های فراوانی که در اختیار شما می گذارد سفر بسیار راحتی را برای شما فراهم می آورد.
از جمله ی این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تنظیم و تغییر صندلی در جهات مختلف برای درسترسی به وضعیت هرچه راحتتر مسافر
صندلی ها در فاصله ی مناسبی از هم قرار گرفته اند برای تبدیل صندلی به تختخواب در مواقع لزوم و استراحت
کترینگ با غذای مناسب
صندلی های مجهز به LCD
سرگرمی ها متنوع پروازی و….

اکونومی کلاس (economy class)

اکونومی کلاس یا درجه اقتصادی هواپیمایی معراج ، که در ایران معمول است و مسافران عادی اکثرا از آن استفاده می کنند.
صندلی ها در ردیف های کنار هم قرار گرفته اند و چیدمان صندلی ها را به گونه ای طراحی کرده اند که جهت راحتی هرچه بیشتر در سفر ، فاصله اکثریت صندلی ها از وضعیت استاندارد متوسط بیشتر می باشد.


در این کلاس پروازی ، از مهمانداران بسیار کاربلد و همچنین کترینگ با کیفیت ، استفاده شده که سفری راحت را برای شما به ارمغان اورد.

کترینگ هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج ، همواره با ارزیابی اکثر تامین کنندگام کترینگ در ایران ، در تلاش است تا بهترین عرضه کننده را انتخاب کند.
بعد از بررسی و انتخاب تامین کننده کیفیت و نوع کترینگ ، مداوم توسط کارشناسان شرکت بررسی می شود تا با بالاترین کیفیت در اختیار مسافران قرار گیرد.
از اهداف هواپیمایی معراج ، پذیرایی مناسب طبق ذائقه و سلیقه ی مسافران می باشد.

کترینگ هواپیمایی معراج

مهمانداران هواپیمایی معراج

تیم قوی و با تجربه مهمانداران هواپیمایی معراج ، با دقت و و نظر کارشناسان لایق و همچنین بعد از گذراندن دوره های آموزشی لازم انتخاب می گردند.
این شرکت با ایجاد فضایی آرام مسافران در طول پرواز ، در تلاش است با به کارگیری پرسنلی توانمند و آزموده ، سفری خوش را برای شما به ارمغان بیاورد.

مهمانداران هواپیمایی معراج
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها