راهنمای مهاجرت تحصیلی به انگلیس- مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ۲۰۲۲

“ویزای انگلیس”

ویزای تحصیلی انگلیس – از مزایای تحصیل در کشور‌های پیشرفته دنیا، تجربه یک زندگی متفاوت در محیطی جدید‌ و مدرن، دریافت مدارک معتبر تحصیلی از بزرگ ترین دانشگاه‌های دنیا، کسب مجوز کار و اشتغال به یک حرفه در طول دوره تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم آن کشور میباشد.

در کشور انگلستان در کنار شرایط مهیا برای مشغول شدن به کار در حین ادامه تحصیل، در انتهای دوره تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس به‌ مدت ۲ سال، و در آخر مقطع دکتری به‌ مدت ۳ سال این فرصت برای شما وجود دارد تا جذب بازار کار آن کشور شوید و مقدمات اقامت دائم خود را در آنجا فراهم کنید.

برای ارتقای تحصیلی در انگلیس، اولین گام، دریافت پذیرش تحصیلی این کشور میباشد؛ پذیرش تحصیلی به معنای این است که یکی از کالج‌ ها، دانشگاه‌ ها و یا موسسات آموزش عالی معتبر در کشور انگلیس، نامه‌ ای با یک کد اختصاصی موسوم به (CAS) یا Confirmation of Acceptance of Studies برای داوطلب امر ادامه تحصیل در این کشور میفرستد. در ادامه، این نامه به علاوه‌ی تمکن مالی، مهمترین عوامل جهت صدور ویزای تحصیلی انگلیس میباشند.

لازم به ذکر است که نامه پذیرش تحصیلی انگلیس، از شروط لازم، جهت دریافت ویزای مربوط به تحصیل در کشور انگلیس میباشد، بدیهی است که تنها داشتن این نامه برای اقامت در این کشور و ادامه تحصیل در دانشکده های انگلیس، کافی نخواهد بود.
متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف انگلیس، بایستی دارای شرایط تعریف شده ای باشند که در ادامه این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط اخذ ویزای انگلیس با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی:۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • ایمیل : mhammad1366@yahoo.com
  • آژانس گردشگری انوار راه توس (بلیط اینجا): ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

“معرفی انواع ویزای تحصیلی انگلیس”

ویزای تحصیلی انگلیس که با عنوان ویزای Tier 4 نیز شناخته میشود از جمله روش‌های رسمی و قانونی جهت مهاجرت به انگلیس به شمار می‌رود. این ویزا را می‌توان در چند دسته مختلف قرار داد:

ویزای عمومی تحصیلی (Tier 4 General study visa)

ویزای کودکان (Tier 4 child study visa)

ویزای کوتاه مدت تحصیلی (Tier 4 short term study visa)

-ویزای کوتاه مدت تحصیلی:

این ویزا برای دوره های آموزش زبان شش ماهه صادر می شود و این امکان را به دارنده آن میدهد که یک هفته زودتر از شروع دوره، وارد خاک انگلیس شود. (Tier 4 short term study visa).

-ویزای عمومی تحصیلی انگلیس:

ویزای عمومی تحصیلی انگلیس که با عنوان ویزای دانشجویی نیز خوانده میشود. (Tier 4 General study visa) این ویزا با هدف ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) و تنها برای متقاضیان بالای ۱۶ سال صادر میشود. اعتبار این ویزا تا پایان دوره تحصیل خواهد بود. لازم به ذکر است که دانشجویان دارای این نوع ویزا میتوانند از ۱ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی وارد کشور انگلیس شوند.

-ویزای کودکان یا (Tier 4 child study visa):

این نوع ویزا به ویزای دانش آموزی انگلیس نیز معروف است و مخصوص محصلان دوره های تحصیلی تا پیش از مقطع کارشناسی میباشد و رده سنی مجاز برای درخواست این ویزا، سنین بین ۴ تا ۱۶ سال میباشد. از مزیت های بارز این ویزا، امکان صدور ویزای همراه جهت حضور خانواده کودک در کنار او در دوره تحصیل میباشد.

شرایط دریافت مجوز ادامه تحصیل در انگلیس

“مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس”

به منظور درخواست صدور ویزای تحصیلی انگلیس، متقاضی باید مدارک تعیین شده را بصورت کامل و دقیق، جمع آوری کرده و اقدام به ترجمه رسمی آنها نماید. هر یک از این مدارک، به نحوی که در سربرگ هر مدرک اشاره شده است، در جایگاه خود بارگذاری میشوند.

مدارک لازم برای دریافت مجوز تحصیل در کشور انگلیس عبارتند از:

-کپی نسخه آنلاین فرم درخواست ویزا.
-پاسپورت جدید شخص متقاضی با حداقل اعتبار۶ ماهه به همراه پاسپورت‌ های قدیمی.
-۲ قطعه عکس تمام رخ در سایز ۵/۴ * ۵/۳.
-پرینت استعلام حساب بانکی ۶ ماه اخیر.
-اسناد و مدارک مربوط به تمکن مالی با مهر بانک.
-در صورت تاهل شخص متقاضی، ارائه نسخه اصلی سند ازدواج به همراه ترجمه آن.
-واچر هتل انتخابی برای اقامت در انگلیس (در صورت عدم رزرو هتل باید دعوتنامه ارائه دهید.)
-اطلاعات شخصی پدر یا مادر؛ اگر متقاضی کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد.

ادامه تحصیل در انگلیس چگونه است؟

“شرایط کار در کشور انگلیس در حین تحصیل”

دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر این امکان را دارند که تا حداکثر ۲۰ ساعت در طول هفته مشغول به کار باشند برای اینکه با درآمد حاصل از آن بتوانند بخشی از هزینه‌ های زندگی خود را در طی یک ماه تامین کنند. همین طور در ایام تعطیلات دانشگاهی (تابستان ها، تعطیلات بین ترم و سال نو میلادی) این بازه زمانی تعیین شده برای کار هفتگی تا ۴۰ ساعت در هفته نیز افزایش می یابد.

” زمان لازم برای صدور ویزای تحصیلی انگلیس”

بعد از طی شدن مراحل لازم و اخذ پذیرش از سوی کالج ها و دانشگاه های معتبر این کشور، دانشجو می تواند حداکثر به مدت ۶ ماه پیش از آغاز دوره تحصیلی، جهت اخذ ویزا اقدام کند. لازم به ذکر است که صدور ویزای تحصیلی انگلستان به طور میانگین حداقل ۳ هفته زمان خواهد برد.

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان برای مقاطع مختلف تحصیلی، ۳۴۸ پوند و هزینه پرداختی مربوط به بیمه متقاضی، سالیانه نزدیک به ۳۰۰ پوند میباشد. شما در زمان ثبت فرم درخواست ویزا باید این هزینه را برای مدت تحصیل خود به همراه بیمه درمانی پرداخت کنید.

خوب است بدانید که بیمه دانشجویی، خدماتی چون سرویس های درمانی رایگان شامل: شرایط بحرانی و اورژانسی، تصادفات و … را پوشش می‌ دهد. در انتها باید یادآور شویم که این هزینه تنها بابت دریافت ویزا باید پرداخت گردد و هزینه‌ های اخذ پذیرش و شهریه دانشگاه‌ ها به صورت جداگانه محاسبه خواهند شد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها