معرفی جزیره مروارید دوحه قطر

جزیره مروارید قطر | تور قطر ۱۴۰۱

“معرفی جزیره مروارید دوحه در قطر”


هرگاه اسمی از جزیره به میان می آید همه ما تصورمان منطقه ای خاکی سربرآورده از میان دریا و اقیانوس است که به واسطه پدیده های طبیعی به وجود آمده است. اما این بار میخواهیم شما را با جزیره ای آشنا کنیم که با تعریف شما تفاوت دارد. جزیره مروارید دوحه قطر یک جزیره مصنوعی و ساخته دست بشر در کرانه خلیج فارس است.

اهالی ثروتمند عرب زبان و تجار پایتخت قطر در سال های اخیر با پشتوانه مالی و ثروت سرشار بدست آمده از فروش نفت و دیگر ذخایر معدنی، اقدام به طراحی این جزیره مصنوعی کرده اند. البته نمونه های دیگری از این جزیره مصنوعی که به سفارش ثروتمندان امارات متحده، شکل گرفته است نیز وجود دارد.

جزیره مصنوعی مروارید در فاصله اندکی تا شهر دوحه (پایتخت قطر) قرار گرفته و از جاذبه های بسیار دیدنی و توریست پذیر کشور قطر به شمار می آید. جزیره مروارید، با الهام از سبک و سیاق مدیترانه ‌ای و اروپایی، طراحی و ساخته شده است و به دلیل وجود چنین منطقه ای در خاورمیانه، توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن جلب میشود.

در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” قصد داریم به معرفی کاملی از جزیره مروارید دوحه و جاهای دیدنی و تفریحات متنوع آن بپردازیم. پس همراه ما باشید.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

-جزیره مروارید قطر کجاست؟


همانطور که گفته شد جزیره مروارید قطر از جزایر معروف مصنوعی در جهان است که در نزدیکی دوحه، پایتخت کشور قطر واقع شده است. در این جزیره از بهترین هتل‌ ها، رستوران‌ ها، مراکز خرید و اقامتگاه‌ های لوکس گرفته تا انواع تفریحات آبی و غیرآبی و خلاصه از هر چیزی بهترینش را میتوانید تجربه کنید.

“جزیره مروارید قطر را بیشتر بشناسیم”


جزیره مروارید قطر در آب ‌های خلیج ‌فارس قرار گرفته است و به خاطر برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی متعدد در بهترین سطح کیفی و برابری با معروف ترین مراکز و تفریحات روز دنیا، توریست های بسیاری سالانه از سرتاسر جهان، جذب این منطقه میشوند.ساخت این جزیره مصنوعی به سال ۲۰۰۴ بازمیگردد و به سفارش پادشاه قطر، ساخت آن آغاز شد.

۱۴ سال زمان برای ساخت و تکمیل جزیره مروارید قطر سپری شد تا نهایتا در سال ۲۰۱۸ از جزیره مصنوعی دوحه قطر، بهره برداری و این منطقه به صورت رسمی افتتاح شد. امروزه از این جزیره مصنوعی به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین قطب ‌های گردشگری قطر یاد میشود که با ساختار و چهره ای کاملا مدرن و جدید، پذیرای گردشگران و موجب حیرت آنان میشود.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر - تور قطر 1401

این جزیره دارای جمعیت حدودا ۳۳ هزار نفر میباشد و در ساحل غربی دوحه، در فاصله کوتاهی تا مرکز شهر قرار گرفته است و با وسعت ۴ میلیون مترمربعی خود به یکی از شگفت انگیز ترین و کامل ترین مجموعه های گردشگری تبدیل شده است.
در بررسی معماری این جزیره، ابتدا باید به تقسیم شدن این منطقه به ده جزیره کوچک تر اشاره کرد که هریک ویژگی ها و پتانسیل های گردشگری و دیدنی منحصر به خود را دارند.

هر یک از این جزیره‌ ها از ساختار و معماری یک شهر ساحلی و مدیترانه ‌ای نظیر شهرهای اسپانیا یا جنوب فرانسه وام گرفته اند و جالب این جاست که به قدری دقیق، شبیه سازی شده اند که به محض وارد شدن به آنها همان حس و حال، برایتان تداعی خواهد شد و گویا در خیابان های همان شهرهای اروپایی و مدیترانه ای قدم گذاشته اید.

خلاصه اینکه تمام آن چیزی که برای داشتن بهترین لحظات در این جزیره انتظارش را دارید، بدون کاستی در جزیره مروارید وجود دارد؛ از جمله این خدمات و امکانات رفاهی باید به وجود هتل‌ ها و ویلاهای لوکس، مراکز خرید، رستوران‌ های متعدد و امکانات تفریحی متنوع اشاره کرد. نکته جالب توجه اینجاست که شرایط دریافت اقامت دائم برای اتباع خارجی از طریق خرید خانه در جزیره مروارید وجود دارد.

جزیره مروارید کجاست؟

“اطلاعات لازم به هنگام بازدید از جزیره مروارید قطر”

-روزهای فعالیت و ساعت کاری جزیره: از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۸ تا ۱۶ میتوانید جهت بازدید از جزیره مصنوعی مروارید قطر اقدام کنید.

-بهترین زمان سفر به جزیره مروارید قطر: با توجه به اینکه این جزیره از ویلاها و خانه‌ های بسیاری برخوردار است بنابراین بابت امکانات رفاهی، جای هیچ نگرانی نیست و در هر موقعی از سال میتوانید با خیال راحت با رزرو تور قطر به این جزیره سفر کنید. البته با توجه به شرایط جوی کشور قطر که در اکثر ایام سال، گرم و شرجی است بنابراین فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار، زمان مناسب تری برای سفر هستند.

-تهیه ویزای قطر: برای اخذ ویزای قطر، لازم است به شرکت های ارائه دهنده خدمات ویزای کشورهای خارجی مراجعه کنید.

-آدرس سفارت قطر در تهران : بزرگراه آفریقا، خیابان گل ‌آذین، شماره ۴

تور قطر 2022 - جزیره مروارید

“معرفی جاذبه های دیدنی جزیره مروارید قطر”


این جزیره از سواحل متعدد همراه با مناظری حیرت انگیز و چشم ‌نواز برخوردار میباشد. جالب است بدانید که حتی نام این سواحل هم از سواحل دریای مدیترانه گرفته شده است؛ ازجمله ساحل (پورتو عربیا) و همین طور ساحل (کوستا مالاتس). از آنجایی که اکثر سواحل این جزیره مصنوعی دارای ظرفیت حضور ۷۰۰ قایق بادبانی میباشند از همین رو یکی از رایج ترین و درعین حال پرطرفدارترین تفریحات در این سواحل، قایق‌ سواری و تماشای آب ‌های نیلگون خلیج فارس است.

از اصلی ترین سواحل در میان سواحل جزیره مروارید، پورتو عربیا است. در این ساحل نظاره گر خانه‌ های ویلایی با ظاهری متفاوت و بسیار زیبا که در امتداد بلواری به طول ۲.۵ کیلومتر قرار گرفته است خواهید بود.

اغلب ساختمان‌ ها، فروشگاه‌ ها و ویلاهایی که در این منطقه قرار گرفته اند از معماری باشکوهی برخوردارند که الهام گرفته از معماری فرانسه، ایتالیا و اسپانیا میباشد. بعضی از بخش های این ساحل، گذرگا‌ه هایی آبی دارد که برای عبور و مرور در آنها از قایق استفاده میشود و این صحنه یادآور شهر ونیز ایتالیا است.

جزیره مروارید دوحه قطر - تور دوحه 2022

از دیگر جاذبه‌ های دیدنی و مهم این جزیره، مراکز خرید لوکس و مدرن آن است که درحال عرضه انواع محصولات باکیفیت و معتبر از بهترین برندهای خارجی و درجه یک هستند.

در این میان از شناخته شده ترین مراکز خرید جزیره مروارید قطر، مجتمع تجاری (مدینا سنترال) است. تمامی این مراکز تجاری ضمن فراهم نمودن محیطی بی نظیر و کامل برای تجربه یک خرید عالی، دارای مراکز تفریحی و رفاهی ویژه ای همچون رستوران، شهربازی و پارک نیز هستند. سینماهای مدرنی نیز در این مجموعه ها وجود دارند که در آن ها میتوانید به تماشای فیلم‌ های روز دنیا که همزمان با پخش جهانی، اکران میشوند بنشینید.

همچنین برای تاجران و مدیران کسب و کارهای مختلف، منطقه ای تحت عنوان (ابراج) وجود دارد که مکانی ایده ‌آل برای تاجران و انجام معاملات بازرگانی شناخته میشود. همین طور در این منطقه دو برج شگفت آور با ۴ طبقه به ارتفاع ۲۰۱ متر وجود دارند که مانند دو سازه غول پیکر و با ابهت در دل جزیره، جلوه کرده اند.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

“تفریحات جزیره مروارید قطر”

-سینما نوو:


این سینما با داشتن ۱۲ نمایشگر پیشرفته و عظیم و گنجایش پذیرایی از بالغ بر ۱۵۰۰ نفر، از معروف ترین و بهترین سینماهای قطر شمرده میشود.
این سینما اقدام به اکران و پخش بهترین انیمیشن ها و فیلم های روز دنیا میکند.

-مگاپلیس یا مینی ‌پلیس:


مگاپلیس یا مینی ‌پلیس از جمله محبوب ترین مکان ‌های تفریحی خانوادگی است که به همه ی گردشگران با هر رده سنی پیشنهاد میشود. این مجموعه کامل تفریحی همین طور به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین مراکز سرگرمی قطر معرفی میشود.
این مجموعه تفریحی، دربردارنده فهرست کاملی از بازی ‌های هیجان‌ انگیز و گروهی نظیر بولینگ، دارت، بیلیارد، کارائوکه، بازی آرکید، اتومبیل‌ رانی، اتاق فرار و… است.

البته که امکانات جذاب مگاپلیس به همین موارد ختم نمی‌شود؛ بلکه فضاسازی جذاب و محیط رنگی و شاد در کنار وجود کافه‌، سوشی‌ بار و رستوران‌ های بسیار در این مرکز، قابل توجه هستند.

-کیدی زون:


کیدی زون در اصل، یک فروشگاه اسباب‌ بازی وسیع و جذاب است که به دنیای اسباب بازی ها نیز معروف است. این جاذبه ی گردشگری، همان جایی است که حس سرزندگی و مرور خاطرات شیرین کودکی را برایتان تداعی میکند و بلافاصله پس از ورود به این مجموعه، تمام خاطرات کودکی برایتان زنده و یادآوری خواهد شد.

-سالن یخی سابزیرو:


این تفریح، تجربه یک ماجراجویی جذاب روی یخ است.
مجموعه سابزیرو در پورتو عربیا، یک محوطه تقریبا بزرگ است که شباهت زیادی به قطب شمال دارد درحالی که دور تا دور آن با مجسمه‌ های یخی احاطه شده است.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها