معرفی جاذبه های گردشگری رامسر

جاذبه های دیدنی رامسر ۱۴۰۱ | تور شمال

از کدام جاذبه های دیدنی رامسر دیدن کنیم؟

جاهای دیدنی رامسر

جاذبه های دیدنی رامسر – شهر رامسر، یکی از شهر های خطه شمال کشور و از توابع استان مازندران می باشد. این شهر زیبا به واسطه قرارگیری در حاشیه‌ جنگلی کوه‌های البرز و همجواری با دریای زیبای خزر، از مناظر خاص و چشم‌ انداز هایی بکر و بی بدیل، بهره مند است. این شهر به قدری مورد توجه مسافران قرار گرفته است که در میان مردم با نام عروس شهرهای ایران معروف شده و سال هاست که جایگاه خوبی در میان گردشگران، کسب کرده است.

شهر رامسر همچون دیگر شهر های توریستی ایران، غنی از منابع گردشگری نظیر جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی متعدد است که در تور شمال و سفر به رامسر نباید از بازدید آنها غافل ماند. در ادامه این سری از مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” به معرفی جاذبه های گردشگری رامسر خواهیم پرداخت و اطلاعات لازم درمورد این مکانهای دیدنی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تور شمال تابستان 1401 - تور رامسر 1401

“مهمترین جاهای دیدنی رامسر”

-روستای جواهرده:


روستای جواهرده را میتوان در شمار روستاهای معروف شمالی آورد که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رامسر نیز به شمار میرود. روستای جواهرده به خاطر برخورداری از زیبایی‌ های طبیعی منحصر بفرد و چشم نواز، به عنوان یکی از پرطرفدار ترین مناطق توریستی استان مازنداران نیز به حساب می آید.

این بهشت کوچک از شهرستان رامسر را اغلب با کوه‌ های سر به‌ فلک کشیده ازجمله سرخ تله، واژک سه براره رژه، و نیز جویبارهای متعدد، آبشارهای بلند، پارک جنگلی و رودخانه‌ های آب معدنی گازدار فراوان میشناسند و همین امر موجب جذب گردشگران خارجی و داخلی بسیاری در طی سال به این منطقه می شود.
آدرس: جنوب رامسر، بلوار امام خمینی به‌سمت لات محله، ۹ کیلومتر پس از لات محله

رامسر 1401

-قلعه مارکوه:


شهرستان کتالم از توابع شهر رامسر است و در جاده‌ تلارسر قرار گرفته است. قلعه مارکوه دارای قلعه‌ ای تاریخی با قدمتی که به زمان ورود اسلام به ایران برمیگردد، میباشد.

این منطقه باوجود داشتن چنین جاذبه های طبیعی و تاریخی که میراث ایران باستان هستند بی شک، جزء بهترین جاذبه های گردشگری رامسر به حساب می آید.

و اما قلعه تاریخی قرار گرفته برروی مارکوه نیز با همین عنوان شناخته میشود و بدیهی است که وجه تسمیه این اثر تاریخی به کوه قرار گرفته برروی آن مربوط میشود.
آدرس: کتالم، جاده‌ تلارسر

-تله کابین رامسر:


از جمله مهمترین جاذبه‌ های گردشگری رامسر، تله‌ کابین رامسر است که به عنوان طولانی ترین تله کابین در سراسر کشور شناخته میشود.
تله کابین رامسر در فاصله ای کوتاه(نزدیک به پنج کیلومتر) از غرب رامسر قرار گرفته است و همچنین در نزدیکی شهر چابکسر واقع شده است.
این جاذبه‌ تفریحی دارای تقریبا دو کیلومتر طول میباشد و عنوان تنها تله‌ کابینی که از ارتفاعات جنگلی تا ساحل دریا ادامه دارد را در کشور و بلکه خاورمیانه به نام خود کرده است.
آدرس: کیلومتر پنج غرب رامسر

قیمت تور رامسر 1401

-کاخ مرمر رامسر:


کاخ مرمر رامسر، بنایی قدیمی است و از عمارت های ساخته شده در دوره پهلوی اول به شمار می آید. ساخت این بنای باشکوه به سال ۱۳۱۶ هجری قمری باز میگردد و در باغی زیبا احداث شد.

معماران و طراحان این بنای تاریخی، آن را به شیوه ای منحصر به فرد طراحی کرده و در بنای آن از هنر و معماری به سبک و سیاق بناهای اروپایی بهره برده اند. نمای خارجی و فضای داخلی این عمارت، مزین به گچ بری‌ های تماشایی بوده و در داخل ساختمان، مجسمه‌ های سنگی و اشیاء قدیمی ارزشمند، به چشم میخورند.

تغییر کاربری این عمارت مسکونی پس از انقلاب موجب شد تا امروزه به ساختمانی موزه مانند، جهت حفظ و نگهداری آثار هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی تبدیل شود؛ همین نوع فعالیت موجب شده تا از عمارت کاخ مرمر با عنوان موزه‌ تماشاگه خزر نیز یاد شود.
آدرس: رامسر، بلوار رزاقی، جاده هتل

-بوستان جنگلی صفارود:


از دیگر جاذبه های گردشگری رامسر که از جنس طبیعت ناب شمال کشور است، بوستان جنگلی صفارود میباشد. این بوستان جنگلی در مسیر روستای جواهرده و در فاصله ۹ کیلومتری تا این روستا قرار گرفته است.

صفارود متفاوت از سایر بوستان های جنگلی است و این تمایز به دلیل داشتن چشم‌اندازی منحصربه فرد نسبت به سایر جنگل های شمال کشور میباشد. بوستان صفارود سال هاست که به عنوان یکی از مهمترین تفرجگاه‌ های طبیعی رامسر میزبان مسافران و مردم شهر رامسر میباشد. این منطقه از قرار گیری جنگلی کوچک بین دره و رود صفارود به وجود آمده است.
آدرس: رامسر، ۹ کیلومتری جاده منتهی به روستای جواهرده

-منطقه ییلاقی گرسماسر:


این منطقه ییلاقی در حدفاصل رامسر به کتالم واقع شده است. این روستای تاریخی پس از طی جاده ای با چشم‌ اندازی بکر، مناظر جنگلی زیبا و بی نظیر شروع میشود و جزء زیباترین و باشکوه ترین آثار خلق شده به دست طبیعت است که در مناطق شمال کشور، قرار گرفته است.
آدرس: منطقه ییلاقی گرسماسر

جاهای دیدنی رامسر 1401

-آب گرم سادات محله:


از جمله جاذبه‌ های گردشگری رامسر که از جنس طبیعت زیبای شمال می باشد، چشمه‌ های آب گرم رامسر هستند. این آب گرم های معدنی، دارای خواص درمانی سرشاری می باشند و از همین رو چنین چشمه های آبی همواره مورد توجه گردشگران خواهند بود.

آب گرم سادات محله در فاصله پنج کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده است.
آدرس: رامسر، پنج کیلومتری رامسر، سادات محله

-مسجد میرزا عبدالباقی خان:


آثار تاریخی ارزشمند و باشکوهی در رامسر وجود دارد.
مسجد میرزا عبدالباقی خان از همین یادگارهای تاریخی متعلق به دوران حکومت قاجاریان می باشد؛بنابراین از این مکان قدیمی و جذاب و باشکوه، حتما بازدید کنید.

-جنگل دالخانی:


نمیشود به رامسر و استان مازندران سفر کرد اما از جنگل مشهور دالخانی یا به گویش دیگر، جنگل دالیخانی، بازدید نکرد.
جنگل دالخانی واقع در روستای دالخانی یکی از توابع و روستاهای بخش مرکزی شهر رامسر میباشد؛ جنگلی فوق العاده زیبا و نیمه کوهستانی…

همچنین اگر از علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت گردی هستید، این جنگل مرتفع و کوهستانی، میتواند جذاب ترین گزینه باشد.
آدرس: شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت، رودبار، جنگل دالخانی

جنگل دالخانی رامسر

-دریاچه قو:


اگر به روستای باصفای جواهرده سفر کردید، بازدید از دریاچه قوی رامسر را از قلم نیندازید. این دریاچه که در فاصله اندکی تا روستای جواهرده قرار گرفته است، تجربه ای جدید از سپری کردن اوقات و سرگرم شدن در طبیعت را برایتان رقم می‌زند.

جالب است بدانید که دریاچه قو در حقیقت یک دریاچه مصنوعی است که با هدف ارتقای امکانات رفاهی و تفریحی منطقه و جذب گردشگر احداث شده است.

دریاچه قو از همان ابتدای احداث خود به محبوبیت بالایی دست یافت و همچنان گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

جاذبه های گردشگری رامسر - طبیعت گردی

-جنگل‌ های رامسر زیباترین جاذبه گردشگری رامسر:


محوطه های جنگلی رامسر، بهترین فرصت برای داشتن لحظاتی به یاد ماندنی و تجربه یک تفریح شگفت‌ انگیز همراه با دوستان و خانواده هستند. از معروف ترین جنگل های طبیعی رامسر، جنگل ابر و فیلبند هستند که با وجود اینکه از محدوده جنگل‌ های رامسر فاصله دارند،دیدن آنها را نباید از دست داد.

جنگل های شمال - جاهای دیدنی رامسر

“بهترین زمان رزرو تور رامسر”


رامسر نیز همچون دیگر شهر های حاشیه دریای خزر از آب و هوای شرجی و مرطوب این منطقه به ویژه در بهار و تابستان مستثنی نیست؛ در نتیجه، بهترین زمان برای سفر به رامسر، از اواسط اردیبهشت ماه و نیز اوایل پاییز میباشد.

“جاهای دیدنی رامسر”


از مهمترین جاذبه های دیدنی رامسر باید به بلوار معلم، قلعه مارکوه، جنگل‌ های رامسر، آبشار ایج، آبشار ازارک، چشمه‌ های آب گرم، دریاچه قو، تله‌ کابین رامسر، پل معلق رامسر، موزه مردم‌ شناسی رامسر و… اشاره نمود.

“طولانی ترین و بزرگ ترین تله‌ کابین ایران”


بزرگ ترین تله‌ کابین ایران در رامسر ساخته شده است.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها