راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی انگلیس

اخذ ویزای توریستی انگلیس ۲۰۲۲

اگر برای یک سفر کوتاه مدت به انگلستان برنامه ای چیده اید، باید بدانید که برای ورود به کشور انگلیس، ملزم به اخذ ویزای توریستی انگلیس یا ویزای ۵ ساله انگلیس هستید. ویزای توریستی انگلیس با هدف صدور مجوز برای مقاصدی اعم از گردشگری، درمان، بازدید از خانواده و آشنایان و هر نوع سفر کوتاه مدت دیگری به مقصد انگلیس صادر می شود و شایان ذکر است که دارندگان این ویزا اجازه تحصیل و کار را در کشور انگلیس نخواهند داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط اخذ ویزای انگلیس و نیز تهیه بلیط هواپیمای لندن با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶


ویزای توریستی انگلیس که با عنوان ویزای ۵ ساله انگلیس نیز شناخته می شود، مجوزی است که درصورت دریافت آن، شخص دارنده، مجاز به ورود به خاک انگلیس خواهد شد. این ویزا متناسب با هدف و قصد فرد متقاضی از سفر به این کشور، در دسته‌ بندی های متفاوتی قرار میگیرد؛اما باید بدانید که تمامی انواع ویزاهای توریستی انگلستان، تنها مجوزی برای اقامت با مدت محدود و مشخص در این کشور تعریف میشوند و به دارنده خود، امکان اشتغال به کار و تحصیل در این کشور را نمی‌ دهند؛ همچنین هدف شخصی که برای اخذ این نوع ویزا درخواست میدهد بایستی به صورت کامل و واضح مشخص شود و لازم است که فرد از ارائه اطلاعات برای نوع ویزای مدنظر خود، اطمینان داشته باشد، چراکه پس از صدور و دریافت ویزا امکان تبدیل آن به نوع دیگری از ویزا و تغییر کاربری آن وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در صورتی که قصد اقامت کوتاه مدت در انگستان را دارید، پیش از هر چیز، نکات لازم در این خصوص را مطالعه فرمایید و تا انتهای این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه ما شوید.

“انواع ویزای توریستی انگلیس”

ویزای توریستی انگلیس چیست


ویزای توریستی انگلیس، انواع مختلفی از اهداف اشخاص برای سفر را پوشش میدهد.
بسته به اینکه مسافر،قصد خود را از سفر کوتاه مدت خود، چه چیزی معرفی میکند، ویزای شخص در دسته ویزاهای توریستی، در سه نوع مختلف صادر خواهد شد. انواع ویزای توریستی انگلیس عبارتند از:

  1. ویزا انگلیس با هدف بازدید از خانواده:
    در این حالت، متقاضی ویزای توریستی انگلیس، با هدف بازدید از خانواده خود باید برای دریافت ویزا، درخواست دهد. برای درخواست این نوع ویزا مسافر باید دعوت نامه ای از خانواده خود در انگلیس را در قالب دعوت نامه ای معتبر در دست داشته و آن را ضمیمه فرم درخواست خود کند. توجه داشته باشید که در این دعوت نامه، لازم است تا نسبت شخص متقاضی با شخص دعوت کننده ذکر شده باشد.
  2. ویزای انگلیس با هدف تفریح و گردشگری:
    اگر هدف از سفر به انگلیس را تفریح عنوان می کنید لازم است برای ویزای تفریح و گردشگری انگلیس درخواست دهید. برای درخواست این نوع ویزا، فرد نیازی به ارائه دعوتنامه به سفارت انگلیس نخواهد داشت و تنها تاریخچه سفر و منابع مالی فرد متقاضی، ملاک خواهد بود.
  3. ویزای انگلستان با هدف تجاری:
    اگر با هدف حضور در همایش ها، سمینارها و یا جلسات تجاری قصد دارید به انگلیس سفر کنید، نیاز به دریافت ویزای توریستی تجاری انگلیس دارید. برای درخواست این نوع ویزا شما نیاز به دعوت نامه رسمی از سمت برگزار کننده همایش یا سمینار و یا شرکتی که از آن بازدید می‌ کنید خواهید داشت.

“مراحل اخذ ویزای توریستی انگلیس”


-ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه کارگزاری ویزای انگلیس.
-مشخص نمودن نوع ویزا.
-پرداخت هزینه های مربوط به مراحل بررسی مدارک و انگشت نگاری.
-مراجعه حضوری جهت استعلام مدارک مورد نیاز.
-پیگیری پاسخ درخواست صدور ویزای توریستی انگلیس.
-عودت مدارک.
-پیکاپ پاسپورت ضمن الصاق ویزای توریستی انگلیس.

ویزای توریستی انگلیس 2022

“شرایط اخذ ویزای توریستی انگلیس”


درخواست دهندگان اخذ ویزای توریستی انگلیس، برای ویزاهای تجاری و بازدید از خانواده خود، لازم است مدارک دعوت نامه به نام خود را ارائه دهند.
چنانچه شخص متقاضی برای این دو نوع ویزا، اقدام به ارائه دعوت نامه نکند اینگونه تلقی میشود که شخص، فاقد دعوت نامه میباشد و ویزا برای فرد صادر نخواهد شد.
همچنین در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای توریستی انگلیس با هدف تفریح و گردشگری، تاریخچه سفری و منابع مالی شما حائز اهمیت خواهند بود. در شرایطی که تاریخچه سفری شما با منابع مالی و درآمدتان در تناقض باشد، در این حالت نیز درخواست ویزای شما لغو و رد خواهد شد. در نتیجه شما ملزم خواهید بود که برای درخواست ویزای توریستی انگلیس، اقدام به ارائه دعوت نامه کنید و یا اینکه دارای تاریخچه سفری مناسب باشید. از سوی دیگر تمکن مالی شما برای ویزای توریستی انگلیس باید حدودا ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

“مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی انگلیس”


-گذرنامه متقاضی با حداقل اعتبار یک سال
-تکمیل اطلاعات مربوط به فرم درخواست ویزا
-یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ ( تاریخ عکس ها باید حداکثر برای ۶ ماه قبل باشد تا بین چهره متقاضی و عکس، تفاوتی نباشد)
-ارائه اصل و ترجمه کارت ملی و کارت پایان خدمت
-مدارک مالی و مستندات مربوط به تمکن مالی بر اساس واحد پولی پوند و استعلام گردش حساب ۶ ماهه اخیر
-گواهینامه های مربوط به اموال و دارایی ( شامل اسناد ملک، ماشین و… که به نام متقاضی باشد)
-ارائه پاسپورت های قبلی، حداکثر تا ۱۰ سال گذشته (برای معین شدن تاریخچه سفری متقاضی)
-گواهی اشتغال به کار (در صورت وجود)
-ارائه سوابق بیمه تامین اجتماعی (در صورت وجود)
-گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت وجود)
-دعوت‌ نامه معتبر (در صورت وجود)

“هزینه ویزای توریستی انگلیس”


هزینه های ذکر شده، متناسب با تغییر ارز، دچار تغییر خواهد شد اما درحال حاضر، هزینه تقریبی ویزای توریستی انگلیس برای متقاضیانی که قصد دارند از داخل ایران اقدام به دریافت آن کنند، ۳۰۰ دلار آمریکا می‌ باشد و برای متقاضیانی که از دفاتر انگشت نگاری خارج از کشور اقدام می‌ کنند، ۲۸۰ دلار آمریکا محاسبه میگردد.

هزینه ویزای توریستی انگلیس چقدر است؟

“مدت اعتبار ویزای توریستی انگلیس”


ویزای انگلیس متناسب با نوع ویزا، با مدت زمان های اعتباری متفاوتی صادر می‌ شوند. ویزای توریستی انگلیس در بازه زمانی ۶ ماهه، ۱ ساله، ۲ ساله و ۵ ساله صادر می‌ شود و متقاضیان می‌ توانند در این مدت زمان ها به صورت ممتد و پیوسته و بدون وقفه زمانی و نیز بدون هیچ محدودیتی، در انگلیس اقامت داشته باشند.

“ریجکت ویزای انگلیس”


رد شدن ویزای توریستی انگلیس، ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. رایج ترین دلیل آن، عوامل مرتبط با منابع مالی، تمکن مالی و گردش حساب شخص متقاضی می‌ باشد.

دلایل دیگر در مساله ریجکت شدن ویزا به ترتیب زیر خواهدبود:

  1. ارائه مدارک اشتباه و غیر واقعی:
    چنانچه مدارک لازم، جهت درخواست ویزای توریستی انگلیس را به گونه ای اشتباه تحویل دهید (به عنوان مثال دعوت نامه ویزای تجاری را برای ویزای توریستی بازدید از خانواده ارائه دهید) و یا اسناد غیر واقعی یا به اصطلاح جعلی را ضمیمه فرم اطلاعات خود کنید، بدون شک درخواست ویزای توریستی انگلیس شما رد خواهد شد.
  2. نوع ویزای توریستی انگلیس خود را به اشتباه اعلام کنید:
    مثلا در حالتی که با هدف بازدید از خانواده، قصد سفر به انگلیس را دارید و ویزای تجاری انگلیس را درخواست داده اید، بی شک، افسر مسئول صدور ویزا، درخواست شما را رد خواهد کرد؛ بنابراین دقت به این نکته، بسیار حائز اهمیت است چراکه به راحتی می تواند هزینه های شما را سوخت کند!
  3. عدم توانایی در پرداخت هزینه های اقامت در انگلستان:
    شما بایستی با ارائه مدارک تمکن مالی و استعلام از گردش حساب خود، متصدی صدور ویزای انگلیس را متقاعد کنید که از پس هزینه های اقامت در این کشور بر می آیید و در مدت زمان اقامت خود به مشکل مالی بر نخواهید خورد.

“اعتراض به ریجکت شدن ویزا”


متاسفانه امکان اعتراض به ریجکت ویزای توریستی انگلیس وجود ندارد؛ اما این فرصت وجود دارد که به ایمیل های اعلام شده سفارت انگلیس، نامه ای اعتراضی ارسال کنید؛
در این راه حل، پس از ارسال اطلاعات شخصی و توضیحات مربوط به دلایل ریجکت، باید به افسران ویزای این کشور، ثابت کنید که به اشتباه ریجکت شده اید.
توجه داشته باشید که اگر برای اهدافی چون: معالجات درمانی و پزشکی، فرصت های کار آفرینی، اهدای عضو، موقعیت های مطالعاتی آکادمیک، اهداف دانشگاهی و فرصت های پژوهشی و شرکت کردن در دوره های بالینی، قصد اخذ ویزای انگلستان را دارید باید مدارک ویژه ای نیز به همراه داشته باشید.

آدرس و تلفن سفارت انگلیس در تهران: خیابان فردوسی، پلاک ۱۸۹
تلفن: ۰۲۱۶۴۰۵۲۰۰۰
آدرس دفتر انگشت نگاری ویزای انگلیس: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان راشل کوری (بیست و هفتم)، ساختمان شماره ۱۱، طبقه اول، دفتر VFSGlobal.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

پیشنهاد بلیط اینجا:

تور لندن تابستان ۱۴۰۱

خرید بلیط هواپیمای لندن

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها