ثبت نام اربعین 1401

ثبت نام اربعین ۱۴۰۱ | تور کربلا ۱۴۰۱

“چگونه به سفر اربعین برویم؟”

ثبت نام اربعین ۱۴۰۱ – اگر رسم هرساله شما برای ایام اربعین حسینی، سفر به کربلای معلاست و یا حتی اگر امسال، اولین تجربه شما برای پیاده‌روی اربعین خواهد بود تا تعطیلات دوروزه اربعین را وقف زیارت حرمین مطهر کربلا کنید، باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید.

نخستین نکته در رابطه با سفر اربعین این است که “چگونه باید به سفر اربعین برویم؟

با کسب آگاهی کامل از روش های مختلف سفر به کربلای معلی میتوانید بهترین انتخاب را برای نوع سفر خود داشته باشید؛ به عنوان مثال اگر تصمیم دارید به صورت هوایی به عراق سفر کنید باید پیش از آنکه دیر شود اقدام به تهیه بلیط هواپیمای خود کنید؛ اما اگر میخواهید با قطار به این سفر زیارتی بروید، در کنار توجه به میزان بار و وسایل همراه خود باید در زمان مناسب، اقدام به خرید بلیط قطار کنید؛ و در آخر، چنانچه علاقمند به پیاده روی هستید و قصد دارید با پای پیاده، عازم بین الحرمین شوید، افزون بر نکات ضروری پیاده روی اربعین، بایستی به موارد مهم دیگری نیز توجه داشته باشید.

در ادامه این سری از مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” به بررسی موضوعات مهم برای انواع سفر در اربعین خواهیم پرداخت.

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
تلفن : 05132233000
ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

پیاده روی اربعین 1401

“ثبت نام سفر اربعین ۱۴۰۱ با هواپیما”


اگر انتخاب شما برای ایام اربعین، سفر هوایی به کربلاست، بهتر است پیش از هرکاری، اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید؛ این اقدام زودهنگام موجب میشود تا شما با آسودگی خاطر بتوانید گزینه های زیادی برای انتخاب زمان پرواز داشته باشید و حتی با نرخ مناسب تری بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که مقصد سفر اربعین شما با هواپیما، شهر مقدس نجف اشرف است چراکه در بازه زمانی اربعین حسینی، مقصد پرواز های ایرانی که عازم عراق هستند نجف اشرف می باشد؛ بنابراین در ابتدای ورود، به زیارت حرم مطهر امیرالمومنین (ع) خواهید رفت و سپس عازم کربلا و زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) میشوید.

به خاطر داشته باشید که در سفر هوایی به نجف اشرف، لازم است حداقل سه ساعت پیش از موعد پرواز در فرودگاه حاضر شوید و از ملزوماتی که باید همراه داشته باشید و آن را به فرودگاه تحویل دهید فیش عوارض خروج از کشور، بلیط هواپیما و گذرنامه است.
از دیگر نکات مهم برای سفر هوایی اربعین ۱۴۰۱ میزان بار مجازی است که امکان حمل آن را با هواپیما خواهید داشت؛ بدین صورت که حداکثر بار مجازی که هر مسافر در سفر هوایی کربلا میتواند با خود حمل کند ۲۰ کیلوگرم است البته وابسته به نوع ایرلاینی که با آن سفر می کنید ممکن است این میزان تغییر کند.

“چگونه با قطار عازم سفر اربعین شویم؟”


در این بخش، به سفر اربعین با قطار و نکات ضروری این سفر میپردازیم؛ نخست باید بگوییم قطاری که از مبدا تهران به مقصد کربلا حرکت می کند مسافران خود را در مرز شلمچه پیاده خواهد کرد. بنابراین، زائران اربعین پس از رسیدن به مرز شلمچه باید با اتوبوس به سمت بصره حرکت کنند و از آنجا با قطار، عازم شهر کربلا شوند.

البته سفر با قطار، چندان هم دشوار نیست چراکه شما تنها یکبار آن هم به هنگام رزرو سفر خود با قطار، هزینه تمام این وسایل نقلیه را پرداخته اید؛ به عبارت دیگر، هزینه ای که در زمان خرید بلیط قطار تهران-کربلا پرداخته اید در مورد هر سه مرحله سفر شما لحاظ شده و مجددا نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

همچنین اگر علاقمندان به سفر پیاده اربعین هستید اما برای طی کردن مسیر طولانی محدودیت دارید میتوانید به کمک قطار، خود را از هر کجای ایران که هستید به ایلام برسانید و به مرز مهران بروید.

از این طریق شما میتوانید تا نیمه راه و تا مرز میان ایران و عراق را با قطار طی کرده و از آن پس، همراه با کاروان های پیاده به سمت کربلای معلی حرکت کنید.

خوب است بدانید که مرز مهران، نزدیکترین مرز زمینی برای رسیدن به کربلاست و مسافت حدودی بین مرز مهران تا شهر کربلا نزدیک به ۲۸۰ کیلومتر است.

محرم 1401

“ثبت نام سفر پیاده اربعین”


هرسال در ایام اربعین، شاهد میلیون ها زائر اربعین حسینی هستیم که با پای پیاده عازم کربلا میشوند.
مدت زمانی که مسافران اربعین در راه هستند تا به شهر کربلا برسند متناسب با مقدار مسافتی که هر زائر برای سفر، پیش رو دارد تقریبا ۳ الی ۴ روز است.

زائران باید با توجه به محدودیت ها و یا سابقه بیماری که دارند، نوع سفر خود را انتخاب کنند و بدیهی است که سفر پیاده اربعین برای بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی، بیماری قلبی یا دیابت هرگز پیشنهاد نمی شود.

افراد سالمند نیز از آنجایی که در طول مسیر، زودتر دچار ضعف جسمانی و خستگی خواهند شد، بهتر است از انتخاب این روش سفر پرهیز کنند.

زائران سفر اربعین که به صورت پیاره به سمت کربلا حرکت میکنند با عبور از مرز ایران و وارد شدن به خاک عراق، مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را پیش رو دارند؛ در این میان ۱۴۵۲ ستون قرار گرفته است که فاصله هریک ازآنها تا دیگری ۵۰ متر است.

برای اتمام این مسیر اگر میانگین زمان پیاده روی خود را در هر روز بین ۷ الی ۸ ساعت در نظر بگیرید، به طور حدودی میتوان گفت که پس از ۲ تا ۳ روز به مقصد خواهید رسید.

“سخن آخر”
آیا تابه حال تجربه سفر اربعین را داشته اید؟
از کدام روش استفاده کرده اید تا خود را به کربلای معلی برسانید؟
اگر شما هم تجربه سفر اربعین را داشته اید تجارب خود را با “بلیط اینجا” و دیگر علاقمندان سفر اربعین به اشتراک بگذارید.

تور کربلا - اربعین 1401

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها