دره شمخال

تور دره شمخال ، دره رویایی در خراسان

دره ها را در سراسر جهان می توان یافت که طبیعتی شگفت انگیز را خلق کرده اند. از آنجا که ایران، کشوری کوهستانی است؛ دره ها و فرورفتگی های عمیق و گاه وسیعی دراثرعوامل مختلف مانند فرسایش درآن به وجود آمده است. دره شمخال یکی از این دره ها می باشد که دارای مسیری پر پیچ و خم، پوشش گیاهی خاص و زیبایی چشم گیری است که می توان گفت بازدید از آن یکی از جذاب ترین منطقه های خراسان برای تور طبیعت گردی است.در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا دره شمخال را معرفی کردیم. برای رزرو تور دره شمخال با ما تماس بگیرید.

دره شمخال

دره شمخال کجاست؟

دره شمخال در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب مرز ترکمنستان و شهرمرزی باجگیران در استان خراسان رضوی واقع شده است که از شهر قوچان ۸۰ کیلومترفاصله دارد. نام دره شمخال برگرفته از روستایی می باشد که در کوهپایه های این کوه قرار داشته است. این دره از به هم پیوستن رودهای قرچه، شارک، دربادام، شمخال وهمچنین اضافه شدن آب چشمه هایی که از این کوه ها نشئات می گیرد به وجود آمده و طول آن حدود ۱۸کیلومتر و دیواره های کوه های اطراف آن حدود ۲۰۰ متر است.

عجیب ترین روستاهای ایران را بشناسید

آب رودخانه ای که در این دره جریان دارد، سرانجام به شالیزارهای انتهای آن می ریزد و آن ها را سیراب می کند. دره شمخال علاوه بر داشتن درختان گردو جنگلی که یکی از جاذبه های بکر این منطقه است، دارای گیاهان متنوع دیگری از جمله درختان سپیدار، تمشک، زردآلو، چنار، زرشک، ریخوک، موسیر، هفشان، بید، انجیر، آنوخ(کاکوتی)، زالزالک و گیاهان وحشی و دارویی دیگر نیز می باشد.

طبیعت بکر دره شمخال

دره شمخال از زیباترین و منحصر به فردترین دره های ایران است.ازهمان ابتدای دره، رودخانه ای فصلی قرار گرفته که همراه با بوی عطر درختان گردو و رطوبت صخره های اطراف دره، جلوه ای زیبا و حیرت آورخلق کرده است؛ همچنین دره شمخال مسیر مستقیمی ندارد بلکه دره ای پر پیچ و خم است که هر پیچ و خم آن، تصویری جدید و چشم اندای خاص را به نمایش گذاشته و جذابیت و زیبایی آن را دو چندان می کند. در مسیر این پیچ و خم های رودخانه، چشمه هایی وجود دارد که از لا به لای صخره های سنگی بیرون زده و علاوه بر اینکه موجب پرآب شدن رودخانه می شود، شفافیت آن را نیز دو برابر می کند.

دره شمخال

یکی دیگر از جاذبه های دره شمخال، وجود منطقه ای به نام حمام آب در ۱۰ کیلومتری ابتدای رودخانه است که به دلیل وجود چشمه های پرآب و جاری و همچنین امکان اقامت شبانه در آن، هر ساله میزبان گردشگران زیادی می باشد. منطقه ی دیگری که می توانید شب را در آن جا سپری کنید، منطقه کبوتر خانه است که آن نیز دارای چشمه ای کم آب بوده و امکان طی کردن مسیری کوتاه تر، در روز دوم را به شما می دهد.در فاصله حمام اول تا حمام دوم، ۴ صخره وجود دارد که در گذشته، نردبانی به آنها وصل بود که بالا رفتن را آسان می ساخت ولی هم اکنون وجود ندارد؛ شما با کمی احتیاط می توانید از این صخره ها عبور کنید.

بهترین فصل برای تور دره شمخال

بهترین فصل برای سفر به دره شمخال، فصل بهار و تابستان است زیرا دره، سر سبز، پرآب و زیباتر از همیشه است؛ اما نه سفری یک روزه بلکه سفری دو یا چند روزه زیرا دره شمخال مسیری طولانی و پر پیچ و خم دارد و طبیعی است که طی کردن تمامی مسیر و بازدید از تمامی قسمت های آن در چند ساعت امکان پذیر نیست پس بهتر است برای سفر به دره شمخال و لذت بردن بیشتر، برنامه ای دو روزه برای خود تدارک ببینید.هنگام ورود به دره آرامشی سراسر وجود شما را فراخواهد گرفت که نتیجه ی قرار گرفتن شما در طبیعت بکر، طبیعی و زیبای شمخال است. طبیعتی که تشکیل شده ازجاذبه هایی همچون چشمه سارهای متعدد، آبشارهای زیبا، درختان سر به فلک کشیده، جریان آب زلال، دیواره های عظیم صخره ای است و همچنین نوای گوشنواز آب و نسیم دل انگیزی که روح را می نوازد که شما را به وجد خواهد آورد و سفری رویایی و آرامش بخش، دور از شهر و هرج و مرج آن و حتی دور از امواج تلفن همراه، به شما هدیه می کند.

برای رفتن به دره شمخال باید از جاده شهر قوچان به سمت باجگیران حرکت کنید و در فاصله ۸۰ کیلومتری از قوچان به وسیله تابلوهای راهنمایی به سمت روستای شمخال هدایت شوید. سپس باید خودروی خود را در محلی پارک کرده و مابقی راه را پیاده از میان دره ها عبور کنید؛ بنابراین به شما توصیه می شود لوازم مورد نیاز سفر به دره شمخال را به همراه داشته باشید از جمله:

۱-کوله مناسب طبیعت گردی چند روزه

۲-هد لامپ

۳-جعبه کمک های اولیه

۴-جی پی اس

۵-پاور بانک

۶-باتری

۷-اب معدنی

۸-دمپایی

۹-صندل مناسب

۱۰-کیسه خواب

۱۱-چادر ضد اب

۱۲-زیرانداز

۱۳-کلاه لبه دار

۱۴-داروهای مسکن

۱۵-کفش مناسب برای راهپیمایی

آدرس دره شمخال

۶۵ کیلومتری شمال شهر قوچان، استان خراسان رضوی، ابتدای آن در حوزه شهرستان قوچان، انتهای آن در حوزه شهرستان درگز.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها