موزه های شیراز

موزه ها، تاریخی ترین مکان های دیدنی شیراز

شهر شیراز به دلیل تاریخ غنی که دارد موزه های بسیاری را در خود جای داده است. در سفر به شهر تاریخی شیراز می توانید بازدید از موزه های زیبای شیراز را در برنامه گردش خود قرار دهید. با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا با موزه های شیراز در زمینه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و اقلیمی آشنا شوید.

موزه تخت جمشید شیراز

این موزه معروف ترن و مهم ترین موزه شهر شیراز است که در زمان اردشیر یکم احداث شد و کاخ ملکه بوده است. ساختمان موزه ی تخت جمشید کهن ترین بنای بازسازی شده است. در این موزه می توانید گل نبشه های تخت جمشید، سرستون ها، سرنیزه و پیکان، گل میخ طلا، کتیبه حرم خشایار شاه، مجسمه های سنگی کوچک نیمه تمام، خمره های بزرگ سفالی و… را مشاهده کنید.

آدرس موزه تخت جمشید شیراز  :

فارس، شیراز، مرودشت، تخت جمشید

ساعت بازدید موزه تخت جمشید شیراز  :

شش ماه اول سال ساعت :۱۹:۳۰ – ۷:۳۰   در شش ماه دوم سال ساعت ۱۸:۰۰- ۸:۰۰

موزه های شیراز

موزه پارس شیراز

این موزه همان عمارت کلاه فرنگی در باغ نظر شیراز است که در سال ۱۳۱۵ به موزه تبدیل شد. اشیای این موزه مثل قرآن خطی نفیس، مفرغ های لرستان، آثار نقاشی لطفعلی خان صورتگر  در قرن ۱۳ و شمشیر کریم خان زند مربوس به دوران پیش و پس از اسلان است. همچنین در بخش شاه نشین شرقی این عمارت نیز آرامگاه کریم خان زند قرار دارد.

آدرس موزه پارس شیراز :

شیراز، خیابان زند، باغ نظر، نزدیک ارگ کریمخان

ساعت بازدید موزه پارس شیراز :

۷:۳۰ تا ۲۰

موزه های شیراز

موزه هنرهای تجسمی شیراز در خانه فروغ الملک

خانه فروغ الملک بنایی مسکونی شامل آشپزخانه، اسطبل، حمام و دو باب منزل مسکونی در سه طبقه می باشد. و این خانه در اوایل دوره پهلوی توسط فروغ الملک قوامی به مساحت ۱۰۲۰ متر مربع احداث شد. در سال ۱۳۸۱ توسط حسین مشکین فام به موزه هنر های معاصر شیراز تبدیل شد. و در آن آثار ارزشمندی از هنرمندان معاصر فارس به ویژه آثار خانواده مشکین فام در قالب نقش برجسته، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.

آدرس موزه هنر های تجسمی شیراز:

شیراز، بافت قدیمی شیراز، بلوار آیت الله دستغیب، محله سنگ سیاه و در پشت امامزاده بی‌ بی دختران

ساعت بازدید موزه هنر های تجسمی شیراز:

۸ صبح الی ۱۹

موزه های شیراز

موزه نظامی باغ عفیف آباد شیراز

در باغ عفیف آباد شیراز موزه ای مختص به ابزار آلات جنگی و نظامی دوراه های مختلف تاریخی قار دارد که به نام موزه نظامی عفیف آباد معروف است. در طبقه همکف این بنا می توانید فنگ‌ های ویژه فتحعلی شاه، مظفرالدین شاه قاجار، رضا خان، محمدرضا پهلوی، تفنگ‌های دلاوران نهضت جنگل و تپانچه دکتر حشمت را ببینید. طبقه اول موزه اسلحه است و طبقه دوم آن نیز محل سکونت خاندان پهلوی در شیراز بوده است و به موزه عبرت شناخته شده است.

آدرس موزه نظامی شیراز:

شیراز، جنوب خیابان قصرالدشت، انتهای خیابان عفیف آباد

ساعت بازدید موزه نظامی شیراز:

۸ صبح الی ۱۳ و  ۱۵ الی  ۱۹

موزه های شیراز

خرید بلیط شیراز در بلیط اینجا

شما می توانید کلیه خطوط ریلی و هوایی را در بلیط اینجا مشاهده کنید و پس از مقایسه بلیط ها مناسب ترین بلیط شیراز را برای خود تهیه کنید.

بلیط قطار شیراز 

بلیط هواپیما شیراز 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها