معرفی جاهای دیدنی گرگان

جاهای دیدنی گیلان در ۱۴۰۱ | جاذبه های گردشگری گیلان

جاهای دیدنی گیلان را بشناسیم.

استان گیلان” از مکانهای پرطرفدار شمال ایران، از جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی بهره مند است.
پیش از سفر به هر منطقه، بهتر است اطلاعاتی در خصوص دیدنی های محبوب و معروف آن منطقه داشته باشیم؛ “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه شماست تا این بار به استان گیلان سفر کنید و با چند مورد از مشهور ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی و البته مهمترین جاهای دیدنی گیلان، این استان زیبا، آشنا شوید.

جهت کسب اطلاعات و رزرو “تور شمال” و “تور گیلان” با کارشناسان بلیط اینجا تماس بگیرید.

  • تلفن همراه : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

در ابتدا لازم است گیلان را بیش از پیش بشناسیم؛ این استان در شمال غربی کشور واقع شده و با آب و هوای بی نظیری که دارد مقصد بسیاری از گردشگران منطقه شمالی ایران است.

گیلان از آن دسته مناطق گردشگری محبوب است که نه تنها هیچ گاه برای گردشگران و مسافران، تکراری نشده بلکه بارها و بارها آن ها را جذب خود میکند.


در ادامه به بررسی و معرفی دیدنی های شگفت انگیز این استان، از جاذبه های طبیعی و بکر، اماکن تاریخی و روستاهای بی نظیر ییلاقی گرفته تا موزه و امامزاده ها و… خواهیم پرداخت.

– تالاب انزلی :


تالاب انزلی به عنوان یک اکوسیستم ارزشمند، مورد توجه گردشگران و توریستان زیادی واقع شده است. این تالاب در نتیجه ی رسوب گذاری های پیاپی طی سال های متمادی و نیز کاهش ارتفاع آب دریا به وجود آمده است و به یکی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی گیلان تبدیل شده است.


نکته جالب توجه در رابطه با ارزش و اهمیت این تالاب این است که از اولین تالاب های طبیعی در ایران است که در میان تالاب های بین المللی به ثبت رسیده است؛شایان ذکر است که تالاب انزلی دارای آب شیرین بوده و امکان و شرایط قایق رانی در آن وجود دارد.


اگر به تالاب انزلی سفر کردید نهایت لذت را از آسمان پاک منطقه و ماهی گیری در تالاب ببرید و فراموش نکنید که در حاشیه این تالاب، امکاناتی همچون کافی شاپ و رستوران نیز آماده ارائه خدمات به بازدید کنندگان هستند.

تالاب انزلی - جاهای دیدنی گیلان را با بلیط اینجا بشناسید - تور شمال

– ماسال گیلان ، فرصتی بی نظیر برای جلوه زیبایی جاهای دیدنی گیلان :


ماسال، طبیعتی بکر و کم یاب در شمال ایران است که حتی برای یک بار هم که شده است باید به آن سفر کرد. این شهر که با آب و هوای بی نظیر خود میان گردشگران، بسیار محبوب و نام آشناست، یادگاری از فرهنگ و سرزمین غنی تالش است و به همین دلیل است که زبان بومی و محلی مردمان این دیار تالشی میباشد.


غارهای متعدد که میراثی از ایران باستان هستند، چشم انداز سرسبز و وسیع، زیارتگاه هایی که معنویتی وصف نشدنی در آنها در جریان است و البته محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی همگی از جمله دلایلی هستند که ماسال را به نقطه ای دیدنی در استان منحصر به فرد گیلان بدل کرده و مردم را به آن دعوت میکند.

روستای ماسال گیلان - جاهای دیدنی گیلان - جاذبه های گردشگری شمال

– روستای ماسوله از بی بدیل ترین جاهای دیدنی گیلان :


در حقیقت روستای ماسوله را میتوان از محبوب ترین و شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی گیلان به شمار آورد. معماری منحصر به فرد ماسوله، اولین چیزی است که هر بیننده ای را مجذوب خود میکند و بدون شک، اولین چیزی خواهد بود که با شنیدن نام ماسوله به یادتان می آید. روستای ماسوله که روستایی بی نظیر و سرسبز در دل کوهستان است خانه هایی را درون خود جای داده که در فراز و نشیب های تند این کوهستان بنا شده اند.


منظره ای که این معماری اصیل و خاص ایجاد میکند همان چیزی است که ما را به سمت ماسوله میکشد. از این موضوع که بگذریم آب و هوای مثال زدنی مناطق شمالی، نقش بسزایی در داشتن یک اقامت فرح بخش در این روستا دارند.


روستای ماسوله شامل ۴ بخش اصلی است که در واقع، محله هایی بومی نشین هستند و هرکدام به عنوان هایی نظیر (خانه بر)، (مسجد بر)، (کی سر) و (اسد محله) معروف هستند.
این روستا با دربرداشتن طبیعت سرسبز، آبشار های متعدد و چشمه سارهای زلال و روان در کنار بازار محلی باصفای خود در اولویت مقاصد گردشگری در استان گیلان می باشد.

روستای ماسوله گیلان - جاذبه های گردشگری گیلان

– پارک جنگلی گیسوم :


شمال کشور، غنی از طبیعت های جنگلی بکر و بی نظیر است که فهرست جاهای دیدنی گیلان را تکمیل میکنند. در این میان، جنگل گیسوم یکی از همین جنگل های تماشایی می باشد که پیوند سبز میان جاده و درختان جنگلی را به نمایش میگذارد.


این منظره دیدنی و آرامش بخش، میتواند لحظات زیبایی را در خاطر مسافران ثبت کند. پارک جنگلی گیسوم تنها یک طبیعت بکر نیست بلکه در این پارک، شرایط مطلوبی برای دوچرخه سواری، پیاده روی و قدم زدن در میان درختان، قایق سواری، جت اسکی و شنا فراهم شده است. اگر به گیسوم سفر کردید از تجربه اسب سواری در این جاده بی نظیر غافل نشوید.

– بقعه امامزاده ابراهیم النزه :


این مرقد مطهر، روبه روی ییلاقات دشت النزه قرار دارد و شامل فضایی معنوی و بسیار آرامش بخش در میان محیطی سرسبز و آرام است؛ همچنین در نزدیکی این بقعه، درخت افرایی وجود دارد که اهالی این روستا سن تقریبی آن را حدود ۲۰۰ سال تخمین میزنند و آن را از درختان کهن سال منطقه میشمارند.

– گردنه حیران :


کمتر کسی است که به شمال ایران سفر کرده باشد و گردنه حیران را ندیده باشد یا نام آن را نشنیده باشد. این گردنه شگفت انگیز، همان طور که از نام آن پیداست، مملوء از شگفتی های دیدنی میباشد که گردشگران را محو شکوه خود خواهد کرد.


افزون بر چشم انداز منحصر به فرد این گردنه که از یک طرف مشرف به کوه های سربه فلک کشیده جنگلی و از طرف دیگر به جنگل های سرسبز آذربایجان میرسد، پارک ملی هیرکان نیز از جاذبه های دیدنی در طول این مسیر مه آلود و شگفت انگیز است.

گردنه حیران - جاهای دیدنی شمال ایران

– روستای اولسبلنگاه ماسال :


روستای ماسال که خود، بهشتی غرق در مه و ابر است، در دل خود روستایی دارد که به زیبایی ماسال، دو چندان افزوده است. روستای اولسبلنگاه ماسال، پیشنهادی جذاب برای بازدید از جاهای دیدنی گیلان که به شب های رویایی و پر ستاره اش که گویی به آسمان نزدیک تر شده است معروف است.


این روستا نام خود را از اصطلاحات شیرین و پر معنای زبان تالشی وام گرفته است و به معنای جایگاه بلندی است که درختان ممرز برروی آن روییده اند.
اگر قصد دارید مدتی در این روستا اقامت کنید اقامتگاه های سنتی و خانه های محلی آن به همین منظور آماده ارائه خدمات به گردشگران میباشند.

روستای اولسبلنگاه ماسال - اولسبلنگاه گیلان را بشناسیم

– روستای دیدنی تالش :


از دیگر جاهای دیدنی گیلان که نباید آن را از دست داد روستای تالش است. تالش روستایی آمیخته به تاریخ غنی ایران می باشد. روستای تالش، طبیعتی تاریخی و کمیاب است که میزبانی گرم برای اقوام مختلف شهرهای مختلف کشور میباشد. در سفر خود به شمال کشور و به ویژه استان گیلان، هرگز بازدید از این روستای جادویی را از یاد نبرید.

روستای تالش گیلان - جاذبه های طبیعی گیلان

– قلعه رودخان :


اگر علاقمند به طبیعت و تاریخ شمال ایران هستید پس نباید بازدید از قلعه رودخان را از دست بدهید. قلعه رودخان به عنوان بزرگترین و البته معروف ترین قلعه آجری در ایران است که هر بازدید کننده ای را محو تاریخ هیجان انگیز، منظره بی نظیر، آب و هوای منحصر به فرد و طبیعت خاص خود خواهد کرد. برای سفر به قلعه رودخان باید به ۴۵ کیلومتری ماسوله بروید و ضمناً میتوانید فرصت تجربه طعم متفاوت غذاهای محلی را نیز در این منطقه داشته باشید.


احتمالا در نگاه اول از مسافت طولانی و هزار پله ای که باید به بالای کوه بروید، از آمدن خود پشیمان شوید اما به محض اینکه به بالای کوه برسید و قلعه ای باشکوه شامل ۶۵ برج و بارو و با عظمت، همراه با جداره های آجری ۱۵۰۰ متری را از نزدیک ببینید از نظر خود که در ابتدای مسیر داشتید پشیمان میشوید.

قلعه رودخان - جاذبه های گردشگری شمال - جاهای دیدنی گیلان


قلعه رودخان، مربوط به دوران حکومت ساسانیان است که در میان طبیعتی سرسبز و جنگلی، و آبشار و رودخانه ای با چشم انداز بی نظیر واقع شده است و بی شک از مهمترین جاهای دیدنی گیلان نیز به شمار میرود.


هزینه ورودی قلعه رودخان برای ایرانی ها ۲۵۰۰ تومان و برای اتباع خارجی و توریستان ۱۵ هزار تومان است.
برای بازدید از قلعه رودخان از ساعت ۷:۳۰ تا ۵ عصر میتوانید به آنجا مراجعه کنید.
آدرس قلعه رودخان : ۴۵ کیلومتری ماسوله و ۲۰ کیلومتری جنوب غرب فومن

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

تور های گردشگری بلیط اینجا:

تور گیلان ۱۴۰۰

تور گیلان ۱۴۰۱

تور شمال نوروز ۱۴۰۱

تور گیلان با قطار

تور گیلان از مشهد

تور گیلان از تهران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها