جاهای دیدنی مازندران - تور مازندران 1401

جاهای دیدنی مازندران در ۱۴۰۱ | شمال گردی

جاهای دیدنی مازندران – استان مازندران از استان های شمالی پر رفت و آمد ایران می باشد که با داشتن جاذبه های توریستی و دیدنی فراوان از جمله مناطق محبوب میان گردشگران است؛ از همین رو هر ساله و در ماه های مختلف سال، شاهد آمار بالای سفر از اقصی نقاط ایران به این استان شمالی هستیم.


به همین دلیل،لازم دانستیم اطلاعات بیشتری درخصوص جاهای دیدنی مازندران در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه ما باشید تا به بررسی جاهای دیدنی مازندران بپردازیم.


مازندران از دسته استان های بنام و خوش آوازه ای می باشد که کمتر کسی است که تابحال به آن سفر نکرده باشد. طبیعت بی نظیر و البته بکر، آب و هوای معتدل شمالی، شالیزارها و مزارع متعدد در کنار باغات مختلف، جاذبه های تاریخی و توریستی، همگی مازندران را به یک استان منحصر به فرد و جذاب تبدیل کرده اند که لازم است در مورد آنها بیشتر بدانیم تا به هنگام سفر بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای بازدید از این جاذبه های دیدنی داشته باشیم.
در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی مازندران میپردازیم.

– چشمه های باداب سورت :


چشمه های باداب سورت از جمله دیدنی های بی نظیر کشور هستند که در شمال شرقی استان مازندران واقع شده اند. زیبایی خیره کننده این چشمه های پلکانی، هر بیننده ای را محو تماشا و شکوه بی مانند خود خواهد کرد.
نکته جالب توجه و خوشحال کننده در رابطه با چشمه های باداب سورت، به ثبت رسیدن این جاذبه دیدنی به عنوان دومین اثر طبیعی پس از قله دماوند در لیست آثار طبیعی ملی است.


چشمه های باداب سورت مازندران که از بهترین جاهای دیدنی مازندران شمرده میشوند به چشمه های رنگی نیز شناخته میشوند؛ این چشمه ها که در واقع، استخرهایی تماشایی هستند تشکیل شده از سنگ های رسوبی تراورتن هستند.


نکته‌ی حائز اهمیت دیگر در رابطه با این چشمه ها که از نادرترین پدیده های طبیعی در کشور به حساب می آیند، خواص و ارزش درمانی بالای این چشمه ها میباشد؛ جالب است بدانید که حاشیه این چشمه ها را درختچه های زرشک جنگلی یل به نوعی وحشی پوشانده اند.


این چشمه ها که تشکیل آنها از دیدگاه زمین شناسی به دوره چهارم زمین شناسی بازمیگردد به واسطه گذر زمان و جریان آب های معدنی مملو از رسوبات و جریان آن در سراشیبی زمین، شکل گرفته اند و چنین حوضچه های زیبایی را ایجاد کرده اند که بی تردید تماشای آنها برای هر کسی هیجان انگیز خواهد بود.
آدرس چشمه های باداب سورت: مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست.

پشمه های باداب سورت مازندران

– دریاچه چورت :


اگر به دنبال زیبا ترین دریاچه استان مازندران میگردید که اتفاقا یکی از بهترین جاهای دیدنی مازنداران باشد باید به سراغ دریاچه چورت بروید. دریاچه ای که صدای طبیعت را بهتر از همیشه به گوشتان خواهد رساند.


چورت، ترکیب دریاچه و فضای مه آلود در کنار درختان سر به فلک کشیده و سرسبزی است که نمایی تماشایی از منظره ای بکر را در اختیارتان قرارخواهد داد. آرامش حاکم بر دریاچه چورت و سکوت جنگل، هدیه ای است که طبیعت پس از طی کردن مسافت ۱۰ کیلومتری در جاده ای خاکی به نام چورت و رسیدن به دریاچه، به شما هدیه می دهد.


جالب است بدانید که اهالی این منطقه ، این دریاچه را با نام اصلی آن یعنی میانشه میشناسند اما در اصل از آنجایی که دریاچه چورت نزدیک به روستای چورت است این عنوان را به آن داده اند.


عمر این دریاچه، نزدیک به ۸۰ سال تخمین زده میشود و بر اساس تحقیقات زمین شناسی در سال ۱۳۱۸ بر اثر رانش زمین و مسدود شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار داشته است، یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی مازندران به وجود آمده است.
آدرس دریاچه چورت: دریاچه چورت در شهر ساری قرار دارد و در ۱۰ کیلومتری روستای چورت واقع شده است.

دریاچه چورت مازندران - دیدنی های مازندران

– جنگل دالخانی :


این جنگل بی نظیر و شگفت انگیز که از جمله جاهای دیدنی مازندران به شمار میرود و بسیار پرطرفدار است، به دالان بهشت نیز معروف است.


اما دلیل شهرت این جنگل به دالان بهشت چیست؟
شما این موضوع را پس از سفر به جنگل دالخانی و بازدید نزدیک از آن، به خوبی متوجه خواهید شد.
اگر در اواخر فصل بهار به ۳۰ کیلومتری جنوب رامسر در استان مازندران سفر کنید میتوانید جذاب ترین چشم انداز از این جنگل بی نظیر را تماشا کنید. هوای مرطوب جنگلی آمیخته به بوی چوب باران خورده و فضای غرق شده در مه، همه ی آن چیزی خواهد بود که گردشگر نیاز دارد تا از دنیای شلوغ و پر دردسر شهری جدا شود.

جنگل دالخانی مازندران - جاذبه های مازندران

– روستای فیلبند :


روستای فیلبند
از جمله روستا های شمالی است که خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری در استان مازندران به شمار میرود و میتواند به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران به شمار آید. این روستا از آن دسته از روستاهایی است که حتی برای یک بار هم که شده لازم است در سفر خود به شمال به آن سری بزنید و اگر جذب این فضای دل انگیز شدید مدتی هم در آن اقامت کنید.


روستای فیلبند بیشتر شبیه به روستاهای داخل داستان‌ها می باشد؛ روستایی سرسبز و خرم درمیان دامنه های کوهستانی، بالای ابرها. از همین روست که این روستا را با نام دیگرش یعنی سرزمین ابرها نیز میشناسند چراکه در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.


جالب است بدانید که به همین دلیل، این روستا به عنوان بلند ترین روستای مازندران قرار گرفت پس اگر میخواهید تجربه سفر به بلند ترین روستای مازندران را داشته باشید باید به جنوب شرقی بابل بروید؛ جایی که در شرق رودخانه هراز قرار گرفته است.

روستای فیلبند مازندران - جاذبه های طبیعی مازندران

– جنگل سنگده :


از دیگر جاهای دیدنی مازندران میرسیم به جنگل سنگده؛ جایی که اگر به مسیر خود در جاده فیروز کوه ادامه دهید به آن خواهید رسید. سنگده، جنگلی بکر و کم نظیر با طبیعتی خاص و شگفت انگیز است؛ به ویژه اگر در فصل پاییز، گذرتان به مازندران و روستای سنگده بیفتد، با منظره ای رویایی و هیجان انگیز از یک جنگل شمالی روبه رو خواهید شد.


جنگل سنگده مازندران
در فاصله ۳۰ کیلومتری پس از پل ورسک واقع شده است که بعد از آن باید به روستای سنگده بروید تا به این جنگل دسترسی پیدا کنید.

همچنین باید به موزه های پر طرفدار استان مازندران نیز اشاره کرد که بدون شک در لیست بهترین جاهای دیدنی مازندران قرار خواهند گرفت.

جنگل سنگده مازندران

“موزه های مازندران ، گذرگاهی تاریخی میان جاهای دیدنی مازندران”

موزه تاریخ مازندران - موزه های مازندران

– موزه ساری :


موزه ای شامل اشیاء گرانبها و ارزشمند تاریخی که در عمارت منوچهر خانه کلبادی در شهر ساری واقع شده است. موزه ای اصیل که قدمت تاریخی آن به دوره آخر حکومت قاجار بازمیگردد و نکته مهم اینکه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

– موزه تاریخی آمل :


موزه ای برای گذر در میان تاریخ ایران باستان و شناختن سبک زندگی مردم ایران باستان است. موزه تاریخی آمل، افزون بر قسمت هایی از باستان شناسی، مردم شناسی، ویترین سکه، تالار مصور خط، تالار معرفی آداب و رسوم کهن و نوع پوشش شاهان، شامل بخش هایی برای آشنایی با اسناد تاریخی ایران و مازندران نیز می باشد و علاوه بر اینها، آثاری تاریخی با پیشینه ای مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد مسیح نیز در اختیار بازدید کنندگان قرار میدهد.

– موزه بابل :


موزه بابل که به موزه گنجینه نیز شهرت دارد، شامل تالارهایی دیدنی همچون: تالار باستان شناسی، تالار مردم شناسی (آشنایی با سبک زندگی و فعالیت مردمان تاریخ ایران گرفته تا نوع پوشاک و حرفه آنها)، تالار صنایع دستی و موزه یادمانهای چوبی میباشد.

– موزه تاریخ طبیعتی خشکه داران :


منطقه ای حفاظت شده شامل بخش هایی جهت آشنایی و معرفی گونه های متنوع جانوران و گیاهان است که حیوانات تاکسیدرمی شمال ایران را نیز شامل می شود.

– موزه کندلوس نوشهر :


موزه کندلوس، همان طور که از نام آن بر می آید در روستای کندلوس قرار گرفته و میتواند از آن دسته از جاهای دینی مازندران باشد که نقش مهمی در آشنایی گردشگران با فرهنگ بومیان شمال کشور و تاریخ این منطقه خواهد داشت.


این موزه شامل قسمت های متعدد و جالبی از نمایش اسناد تاریخی، زیور آلات و پوشاک گرفته تا آثار مکتوب از قبیل: کتب خطی کهن و نقاشی های قهوه خانه ای. از دیگر ارزش های این موزه باید به سکه های دوره هایی از تاریخ ایران نظیر اشکانی و ساسانی و ایلخانی و البته نسخه ای گرانبها از قرآن کریم اشاره کرد.

– موزه نیما یوشیج :

نیما یوشیج - خانه نیما یوشیج - موزه نیما یوشیج مازندران


این موزه در واقع، خانه پدری شاعر معاصر(پدر شعر نو فارسی و فرهیخته‌ی بنام ایرانی) علی اسفندیاری است. این موزه در روستایی به نام یوش واقع شده است و دارای بخش های مختلف از یک خانه قدیمی با معماری اصیل ایرانی می باشد. در این خانه، آثاری از دست نوشته های نیما یوشیج، وسایل شخصی از قبیل عینک و قلم و… به چشم میخورد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

تور شمال نوروز ۱۴۰۱

بلیط هواپیما ساری به مشهد

بلیط قطار تهران ساری

بلیط قطار مشهد ساری

تور های نوروزی ۱۴۰۱

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها