رزرو تور سوریه - تور سوریه آذر 1400 - تور سوریه نوروز 1401

تور سوریه نوروز ۱۴۰۱ – خرید و رزرو بلیط

جهت رزرو تور سوریه ۱۴۰۰ و تور سوریه بهار ۱۴۰۱ همراه بلیط اینجا باشید.

تور سوریه – سوریه، در طول تاریخ، کشوری حائز اهمیت و البته آسیب دیده در طی سنوات گذشته است؛ کشوری ارزشمند با تمدنی غنی و دارای موقعیت خاص استراتژِیک.
“شام” نام دیگر و عنوان پیشین این منطقه است؛ منطقه ای با ارزش های دینی و معنوی که در گذر زمان، فراز و نشیب ها و ناملایمات بسیاری را به خود دیده است.


اگر تنها جنبه‌ی معنوی این منطقه را در نظر بگیریم باید به سراغ دمشق برویم. دمشق از جمله با اهمیت ترین شهرهای تاریخی این کشور است که از توجه خاص شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام برخوردار می باشد؛ ازاین رو این شهر با ابعاد تاریخی گسترده یکی از مکانهای ارزشمند زیارتی برای مسلمانان و به ویژه شیعیان به حساب می آِید.

تور سوریه

تور سوریه آذر ۱۴۰۰

تور سوریه بهار ۱۴۰۱

سوریه - تور سوریه - تور سوریه آذر 1400


این کشور، هر ساله پذیرای حجم عظیم عاشقان و زائران مرقدهای پاک و مطهرحضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بود.
البته چند سالی میشد که به علت هجوم لشکر های تروریست تکفیری و حکومت خفقان و جنگ و ناامنی در این مرز و بوم، مرز سوریه برروی زائران و مسافران این کشور بسته شده بود؛ اما مدتی کوتاه بعد از برچیدن ظلم و جنگ در سوریه، این بار کرونا بود که این فاصله را میان زائران با این کشور ایجاد کرد.
اما با وجود تمام این موانع و محدودیتها، از علاقه زائران به کشور سوریه و پتانسیل های آن و نیز اماکن مذهبی این کشور کاسته نشد. این کشور به ویژه در بین ایرانیان از محبوبیت خاص و جایگاه ویژه ای برخوردار است و همین امر موجب میشود که با بازگشایی مرز سوریه، سیلی از عاشقان به سمت این کشور سرازیر شود.
علاوه بر این، سوریه از موقعیت تجاری نسبتا مناسبی برخوردار است به شرط آنکه امنیت و بستر مطمئنی در آن فراهم باشد. بعد از مدت طولانی بسته بودن مرزهای سوریه، این بار با شکوه تر ازپیش، این راه به روی مسافران و زائران گشوده خواهد شد.

تور سوریه - تور سوریه 1401 - تور سوریه نوروز 1401 - تور سوریه هوایی


با پاکسازی مناطق و شهرهای سوریه از نیروهای اهریمنی و تروریست تکفیری، و کم شدن سایه شوم این عناصر ناپاک و با نزدیک شدن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، شاهد بازگشایی مرز سوریه به سمت زائران و راهی شدن هزاران نفر به این کشور خواهیم بود.
با استناد به خبری که مدتی پیش از سمت علیرضا رشیدیان (رئیس سازمان حج و زیارت) منتشر شد، خبرها حاکی از توافق بر سر تفاهم نامه بین دو کشور ایران و سوریه است. طی سفری که رئیس سازمان حج و زیارت به دمشق داشت و نیز مذاکراتی که برای سر و سامان دادن به روابط برقرارشد، نتیجه این مذاکرات،ایجاد شرایط مطلوب و فراهم سازی بستر مناسب برای از سرگیری و بازگشایی سفر های زیارتی به سوریه بود.


خبر خوش برای علاقمندان و زائران،این است که طبق گفته ی رئیس سازمان حج و زیارت، در سال آینده صدهزار ایرانی راهی و عازم سوریه و زائر بارگاه مطهر دو بانوی اسلام خواهند بود.
بر اساس شنیده ها با آغاز سال ۱۴۰۱ رفت و آمد به این کشور نسبت به بازه زمانی کوتاه سال ۹۸ افزایشی چشمگیر خواهد داشت و تا حدودی به روال قبل باز میگردد. شرایط امنیت و حفظ سلامت مسافران و زائران برقرار و در اولویت دو کشور سوریه و ایران قرار داده خواهد شد.

حرم حضرت زینب - دمشق - سوریه - تور سوریه


علاوه بر نگرانی و دغدغه در حوزه امنیت کشور سوریه، موضوع دیگری که مسافران و زائران را درگیر خود کرده بود ورود کرونا و همه گیری آن در سرتاسر جهان بود؛ ازین رو واهمه ی شیوع هرچه بیشتر این بیماری موجب جلوگیری از سفر زائران به این کشور شده بود.
اما با سفری که رئیس سازمان حج و زیارت ایران به این کشور داشت (که ملاقاتی در راستای همین موضوع با وزیر بهداشت این کشور برگزار کرد)، گزارش ها حاکی از این بود که با افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان و بهبود شرایط، تحت تاثیر همکاری و مراعات خود مسافران در رعایت پروتکل های پیشگیرانه بهداشتی، برقراری سفرهای امن و راهی شدن زائران به این بارگاه ملکوتی دور ازانتظار و دسترسی نخواهد بود.
از این رو تمرکز این دوکشور بر آماده سازی نهادهای مربوط به بهداشت (از جمله هلال احمر و دیگر ارگان های سلامت)است که برای حفظ سلامت و خدمت رسانی به زائران بایکدیگر متحد و متفق خواهند شد.

حرم حضرت زینب - دمشق سوریه - تور زیارتی سوریه - تور سوریه هوایی


در این بین، نهادهای گردشگری نیز اعلام آمادگی کرده و خواهان شرایط لازم برای برقراری پرواز از ایران به سوریه شدند تا موقعیت مناسبی را در کنار امنیت حاکم، برای زائران فراهم کنند.
یکی دیگر از دلایلی که سفر را برای زائران این کشور، بسیار آسان کرده، لغو ویزا برای سفر به سوریه است. این اقدام موثر موجب بهبود در رفت و آمد بین این دو کشور شده و طبق توافق های شکل گرفته بین دولت های این دو کشور، داشتن روادید برای رفت و آمد بین این دو کشور،اجباری نیست.

ویراستار: خانم الهام نور محمدی

تور سوریه ۱۴۰۰

تور سوریه ۱۴۰۱

تور دمشق

تور سوریه از مشهد

تور سوریه هوایی

قیمت تور سوریه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها