۶ مقصد بکر که هر ایرانی را شیفته طبیعت گردی می‌کند

طبیعت گردی چیست؟

طبیعت گردی که تحت عنوان اکوتوریسم، در جهان طرفداران خاص خود را دارد؛ یکی از انواع گردشگری است و با هدف های گونانی از جمله برداشت های معنوی از طبیعت و خداشناسی، کسب اطلاعات فرهنگی، بازدید از جاذبه های طبیعی، مطالعه و تحقیقات و یا به عنوان و با هدف درمان، تفریح یا… صورت می‌گیرد.

کشور چهار فصل ایران با آب و هوا حیرت برانگیز متغیرش و موقعیت مناسب و گسترده جغرافیایی که دارد؛ سرتاسر سال و در جای جای خاک پهناورش، میزبان گونه های متنوع گیاهی بوده است که همین موضوع، زیبایی و جذابیتی دوچندان به طبیعت بکر ایران بخشیده است.

طبیعت از موهبت‌های خدا به آدمیان برروی زمین است. که همواره نمایانگر قدرت و لطافت خدا و  به تصویر کشیدن وجود خدا در دنیا بوده است. اما امروزه با توجه به دغدغه های خود ساخته انسان و درگیری‌های روزمره. فاصله ای تامل برانگیز بین مردم و طبیعت ایجاد شده است. ما در این مقاله همراه شما می‌شویم تا لحظاتی را در طبیعت سیر کنیم و پیوند خود را با طبیعت قوی تر کنیم. پس در ادامه همراه مجله گردشگری بلیط اینجا باشید.

طبیعت گردی یا اکوتوریسم، از انواع گردشگری شمرده می‌شود با این تفاوت که گردشگران این بار میهمان طبیعت می‌شوند سقف هتل‌شان آسمان می‌شود و از تازه ترین محصولات غذایی استفاده خواهند کرد. دغدعه ها ومشغله های فکریشان را به دست باد می‌دهند و آزادی و طراوت را در پایان گردش از طبیعت به ارمغان خواهند آورد.

دراین بین از طبیعت سلامت نیز نباید غافل بود. طبق تعریفی که انجمن بین المللی اکوتوریسم از طبیعت گردی ارائه کرده است؛ می توان گفت نقش و مسئولیت ما در برابر طبیعت به همه اندازه ای است که نسبت به خود داریم:

طبیعت گردی، سفر و گردشی در مناطق طبیعی و جنگلی است که به هنگام گردش در این مکان، مسئولیت ما در برابر مراقبت و پاکیزه نگه داشتن طبیعت و شکل کلی آن، و نیز اهمیت دادن به آسایش و آرامش مردم بومی و محلی این منطقه، باید به خوبی عمل شود.

انواع طبیعت گردی:

متناسب با علاقمندی طبیعتگردان و بومگردان می توان گفت که طبیعتگردی را می توان شامل این موارد دانست:

کوهنوردی، غارنوردی، بیابان گردی، دامنه نوردی، گردشگری ساحلی، جنگل گردی،گردشگری آب های معدنی و…

معرفی و آشنایی با بهترین مناطق طبیعت گردی ایران:

۱. دماوند، کوهی به بلندای اقتدار ایران

کوه دماوند استوار و مقتدر واقع در شمال ایران آرام گرفته که آتشی نهان در دل خودجای داده است. کوه دماوند بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و همچنین مرتفع ترین قله آتشنشانی آسیا است. برای سفر به کوه دماوند باید ۶۹ کیلومتر به شمال شرقی تهران حرکت کنید. کوه دماوند در ۶۲ کیلومتری غرب آمل و ۲۶ کیلومتری شمال شهری با همین نام(دماوند) منتظر میزبانی از شما طبیعت دوستان عزیز است.

۲. بندرترکمن، شهربندری زیبای گلستان

بومگردی و سفر به بندرترکمن با هدف طبیعت گردی در آنجا، از جمله برنامه های دلچسبی است که می‌توانید در نظر داشته باشید ومی تواند تجربه ها وخاطرات دوست داشتنی و با ارزشی را به شما هدیه دهد. با سفر به بندترکمن غذاهای متفاوتی می‌چشید، فرهنگ و آداب و رسوم شیرین و پوشش های سنتی و البته جذابی را تماشا خواهید کرد که لذت این طبیعت گردی را در کنار آب و هوا و طبیعت بکر آن دوچندان خواهد کرد.

۳. دشت لوت، گرم ترین نقطه زمین

دشت لوت یا دشت کویر، یکی از دوصحرای وسیع ایران است که با نزدیک به ۵۰.۰۰۰ کلیومتر مربع گستردگی در مرکز شرقی ایران قراردارد. با استناد به کتاب کویر دکتر علی شریعتی، کویر را می توان مادر مهربان زمین دانست. خاکی گرم و مملو از عشق آمیخته به سکوت. درخشش ستارگان در کنار همخوانی حیوانات بیابان. شن های متحرک و رقص باد. همه اینها جلوه ای از زبیایی بی بدیل طبیعت را به تصویر می کشند که جایی برای تامل باقی نمی‌گذارند.

۴. کویر مرنجاب، کویری افسانه‌ای در قلب ایران

از کویرهای دیدنی اصفهان می توان به برترین آنها یعنی کویر مرنجاب اشاره کرد. که در شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. مرنجاب و قنات  کاروانسرای مشهور آن که یادگار دوران صفویه است، یکی از مقاصد محبوب گردشگران و کویر دوستان به شمار می رود. اگر اهل کویرنوردی هستید هرگز کویر مرنجاب را با آن همه زیبایی و جاذبه از جمله دریاچه نمک آران و بیدگل، جزیره سرگردان، رمل های کویری، و ده ها تفریح کویری؛ از دست ندهید.

۵. جنگل‌های ماسال، منبع طراوت بخش استان گیلان

جنگل های ماسال طبیعتی برجسته و بارز در استان گیلان که زیبایی و طراوتی دوبرابر به گیلان بخشیده است و به همین نسبت گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را مبهوت خود می‌سازد. شما تنها با ۸ ساعت رانددگی از گیلان به مقصد ماسال می توانید به این منطقه بکر دیدنی سفرکنید و ضمنا در مسیری که طی می کنید بهترین تصاویر را از تضاد دشت های سرسبز و جنگل های کوهستانی ثبت کنید.

۶. باداب سورت، چشمه های پلکانی

باداب سورت دومین چشمه آب شور جهان، در ایران

پدیده ای چشم نواز و حیرت برانگیز از تلفیق آب و باد. چشمه های باداب سورت شمال ایران، در دل روستای ارست در بخش چهاردانگه ساری در استان مازندران قرار گرفته است. جالب توجه است که این چشمه ها در خشک ترین فصول سال هم دارای آب هستند و برخی از آنها مملو از آب‌های ترش مزه هستند. این آب های بدلیل اینکه حاوی رسوبات آهن هستند، به رنگ متمایل به نارنجی دیده می شوند. اگر در زمان غروب خورشید میهمان چشمه های باداب سورت شوید زیبا ترین میزبانی را با به نمایش گذاشتن درخشش نورخورشید روی پلکان های مختلف باداب، از شما خواهند داشت.

جهت ارتباط با پشتیبانی و مشاوران بلیط اینجا، کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها