جاذبه های گردشگری تفلیس

زیبا ترین جاذبه های گردشگری تفلیس، پایتخت گرجستان

در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا بهترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری تفلیس، پایتخت گرجستان را معرفی می کنیم.

خیابان روستاولی و میدان آزادی تفلیس

این خیابان در مرکز شهر تفلیس پایتخت گرجستان قرار دارد که ۱،۵ کیلومتر طول آن است و از میدان آزادی تفلیس شروع میشود و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی میشود.

خیابان روستاولی

نام قدیمی خیابان روستاولی گلوینی بوده است و اکنون امکانات دولتی، فرهنگی و تجاری را شامل میشود. مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان مستقر هستند مانند پارلمان گرجستان، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی علوم گرجستان و اکادمی تئاتر روستاولی.

برج ساعت تفلیس

این برج شبیه به دنیای قصه ها است که یکی از نمادین ترین بناهای منطقه تفلیس قدیم و یکی از مدرن ترین آنها است. این بنا در کنار مرکز تئاتر عروسکی گابریادزه قرار گرفته است که این برج را چند سال قبل عروسک گردان و نویسنده نمایش های عروسکی به نام گابریادزه ساخته است.

برج ساعت تفلیس

این برج هر روز ساعت ۱۲ ظهر به صدا در می آید و هر بار فرشته ای از دری تعبیه شده از بالای ساعت بیرون می آید و با چکشی که در دستش است به زنگ ضربه میزند و آن به صدا در می آید و اینگونه ساعت اعلام میشود. محلی ها و توریست ها میتوانند عصرها ساعت ۷ بعدازظهر یک نمایش عروسکی کوتاه به نام چرخه زندگی در اطراف این برج ساعت ببینند.

تندیس کارتلیس( مادرگرجستان)

روی تپه های سولولاکی بر فراز بلندی های اطراف شهر تفلیس بنا شده و تقریبا از تمام شهر نقاط شهر میتوان شاهد آن بود کارتلیس ددا به معنی مادر گرجستان است که اکنون به نمادی برای تفلیس تبدیل شده است. این تندیس آلومینیوم ۲۰ متری از همه جای شهر تفلیس قابل رویت است و نشان دهندهی زنی است که شمشیری در یک دست دارد و در دست دیگر کاسه ای است.

مادر تفلیس

حال معنای شمیشیر این است که برای کسانی که با دشمنی وارد گرجستان میشوند و کاسه برای کسانی است که با دوستی وارد گرجستان میشوند. در سال ۱۹۵۸ به مناسبت هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس ساخته شده است توسط یک مجسمه ساز گرجی به نام الگوجا آماشوکلی .

کلیسای اسمیندا سامبا

نگینی که از تمام نقاط شهر قابل دیدن است است کلیسای سامبا است که یکی از مهمترین اماکن تفلیس محسوب میشود و همچنین از بزرگترین کلیسا های دنیا و بزرگترین کلیسای شرق اروپا است. ساخت این کلیسا به دست ایلیای دوم اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس گرجستان بوده است.

کلیسا تفلیس

در کلیسای سامبا اکثر برنامه های مهم مذهبی در طبقه ی زیرین در سالن بزرگی  برگزار میشود و همچنین اقامتگاه اسقف اعظم برج ناقوس و فرهنگستان علوم دینی میباشد.

بلیط اینجا همراه شما در سفر:

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط قطار

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها