لیست بهترین کافه کتاب های تهران

بهترین کافه کتاب های تهران کجاست؟

“معرفی کافه کتاب های تهران”

کافه کتاب های تهران _ خوشبختانه مدتیست که نسبت به گذشته، فرهنگ کتابخوانی در میان مردم ایران رونق بیشتری گرفته و کتاب های زیادی از نویسندگان مختلف و با مضمون های متنوع توسط افراد و به ویژه جوانان خوانده میشود، هرچند که ایران همیشه به داشتن اهالی فرهنگ و کتاب شهره بوده است.

در این میان، همیشه جای فضایی دنج که انسان بتواند با فراغ خاطر، غرق در دنیای کتاب ها شود خالی بوده است. امروزه کافه کتاب هایی را در شهرهای مختلف مشاهده میکنیم که علاوه بر نشر فرهنگ کتابخوانی به پذیرایی از مهمانان خود میپردازند. این کافه کتاب ها فرصتی عالی برای دوست داران کتاب فراهم کرده اند تا ضمن استفاده از منوی کافی شاپی با کیفیتی که در اختیارشان قرار میگیرد از لحظات حضور خود در آنجا با مطالعه کتاب ها لذت ببرند.

بلیط اینجا” نیز در این سری از مطالب مجله گردشگری خود قصد دارد تا به معرفی تعدادی از بهترین کافه کتاب های تهران بپردازد. پس اگر از پایتخت نشینان علاقمند به کتاب با طعم انواع نوشیدنی هستید تا انتها همراه ما باشید.


کافه کتاب کراسه ، یکی از معروف ترین کافه کتاب های تهران:

اگر در دل شلوغی های تهران به دنبال فضایی دنج و آرام برای پر کردن اوقات فراغت خود هستید پیشنهاد میکنیم لذت کتابخوانی در کافه کتاب کراسه را از دست ندهید. البته فراموش نکنید که اگر همراهی با دوستانتان را به تنهایی ترجیح میدهید باز هم کافه کراسه تهران میزبانی شما و دوستانتان را به خوبی انجام خواهد داد.

در فهرست بهترین کافه کتاب های تهران، کافه کتاب کراسه جزء پرطرفدار ترین هاست. منوی این کافه کتاب، دارای نوشیدنی های گرم سبکی است که طعم آنها را باید تجربه کرد.

این کافه کتاب، واقع در خیابان پورسینا، مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران میباشد.
از دیگر خیابان های منتهی به این کافه کتاب نیز خیابان انقلاب و خیابان قدس هستند.

کافه کتاب کراسه تهران

کافه کتاب ثالث تهران:

همانطور که مشخص است، نام این کافه کتاب جذاب از نام شاعر معروف معاصر، مهدی اخوان ثالث برگرفته شده است. در نتیجه، میتوان انتظار داشت که اغلب قفسه های کتاب این کافه، جایگاه قرار گیری کتاب های این شاعر بزرگ باشند.

این کافه کتاب که تا حد زیادی با چیدمان و طراحی های منحصر به فرد خود به شما امکان لمس فرهنگ و هنر را میدهد، ازجمله بهترین کافه کتاب های تهران به شمار میرود. کافه کتاب ثالث تهران واقع در مرکز شهر میباشد و ازین رو دسترسی به آن آسان تر است و پس هرکجای شهر که باشید میتوانید خود را به آنجا برسانید.

کافه کتاب ثالث، مکانی دنج با فضایی غرق در آرامش است که برای لحظاتی، شما را از هیاهوی شهر و گرفتاری های روزمره، دور میکند.

به محض ورود به فضای این کافه، عطر خوش قهوه دارچین شما را شیفته این مکان خواهد کرد و بی تردید از آن پس، یکی از مشتریان همیشگی این کافه کتاب خواهید شد.

کافه کتاب ثالث واقع در خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸ میباشد.
ساعات کاری این کافه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱ شب میباشد.

کافه کتاب ثالث تهران

کافه کتاب ترنجستان تهران:

احتمالا تصوری که از اغلب کافه کتاب‌ ها دارید، فضایی کم‌ نور و ساکت است؛ اما کافه کتاب ترنجستان تصور شما را تغییر خواهد داد. این کافه کتاب یکی از باصفاترین کافه هایی است که میتوانید تجربه کنید و انرژی وصف ناپذیری را به شما متقل خواهد کرد.

بخش جذاب این کافه در طبقه همکف قرار گرفته است؛ نمایشگاه کوچک و دائمی صنایع‌دستی که همیشه برقرار و آماده پذیرایی از مهمانان کافه است.

دورتادور فروشگاه را پنجره‌ های قدی احاطه کرده اند که نور را به داخل هدایت میکنند و ازین رو فضای داخل کافه؛ کاملا پر نور است.

کافه ترنجستان واقع در خیابان انقلاب، بین ابوریحان و فلسطین، کتاب‌ فروشی ترنجستان سروش، طبقه دوم میباشد‌.

کافه کتاب لاله زار تهران:

کافه کتاب لاله زار، در محلی شلوغ و پر تردد قرار گرفته و مکانی امن برای یافتن آرامش و سکوت است. این کافه در منطقه بازار تهران و پشت ایستگاه متروی سعدی قرار گرفته است و عاشقان کتاب را در این هیاهوی شهری به آغوش می‌ کشد.

چیدمان و حال و هوای این فضا به قدری جذاب و دنج است که مشتریان جدید به طرفداران همیشگی آنجا تبدیل میشوند. در نهایت در وصف این کافه کتاب دوست داشتنی میتوان گفت که پاتوقی باصفا و آرام برای آن دسته از افرادی است که در جست‌وجو فضایی مهیا برای خواندن کتاب و دور‌شدن از محیط‌های استرس‌ زا میباشند.

کافه کتاب لاله زار واقع در خیابان سعدی، چهارراه مخبر‌الدوله، پشت ایستگاه مترو سعدی، کوچه نقاش باشی میباشد.
ساعات فعالیت این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب میباشد.

کافه کتاب رف تهران:

از دیگر کافه کتاب های معروف و دوست داشتنی تهران باید به سراغ کافه کتاب رف برویم که از جمله کافه کتاب های قدیمی پایتخت است و قدمتی بالغ بر ۸۰ سال دارد.

لذت حضور در این کافه کتاب تاریخی را نمیتوان با هیچ یک از کافه های دیگر مقایسه کرد. از جمله جذابیت های این کافه کتاب این است که در واقع وارد یک خانه قدیمی خواهید شد که امروزه پس از مرمت ها و بازسازی های لازم، شمایل یک کافه را به خود گرفته اما همچنان حس و حال یک خانه باصفا و قدیمی در آن جریان دارد.

کافه کتاب رف با فضای دنج و آرام بخش خود دارای یک حیاط فوق العاده زیبا نیز هست که جذابیت حضور در این کافه را دو چندان کرده است.

شاید نام این کافه برایتان عجیب باشد پس باید بگوییم که ریشه ی اسم این کافه یعنی (رف) به معنای کفه ی قفسه های کتاب می باشد و حقیقتا اسم و رسم جالبی است. کافه کتاب رف در نیاوران، خیابان باهنر، بعد از مژده، بن بست شریعتی، پلاک ۱ قرار دارد.
ساعات کاری این مجموعه از ۱۲ صبح تا ۸ شب میباشد.

کافه کتاب رف تهران

باغ کتاب تهران:

کمتر کسی است که تابه‌حال نام باغ کتاب تهران را نشنیده باشد. عنوان بزرگترین کافه کتاب در تمام ایران به این باغ کتاب تعلق دارد. باغ کتاب تهران در محله عباس‌آباد تهران قرار گرفته است.

همچنین لازم به ذکر است که باغ کتاب دارای چند کافی شاپ متنوع است. از جمله جذابیت های این باغ نیز باید به داشتن لمکده هایی برای استراحت و خواندن کتاب اشاره کرد.

باغ کتاب تهران واقع در خیابان حقانی، خروجی کتابخانه ملی میباشد.
ساعات کاری مجموعه از ۹ صبح تا ۹ شب میباشد.

باغ کتاب تهران کجاست؟

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها