لذیذترین غذای خیابانی

لذیذ ترین غذاهای خیابانی سراسر دنیا را ببینید

غذاهای خیابانی بخش مهمی ار فرهنگ غذایی هر کشور هستند. اکثر گردشگران تمایل زیادی به چشیدن غذاهای خیابانی در شهر های مختلف دارند که این غذاها معمولا جزو اصیل ترین غذاها هستند. در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا معروف ترین غذاهای خیابانی در سراسر دنیا را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید!

جرک چیکن

این غذای لذیذ معروف ترین غذای محلی جامائیکاست. سبک جرک نوعی از آشپزی است که انواع گوشت و مخصوصا گوشت مرغ با ادویه های تند و مخصوص مثل فلفل فرنگی، دارچین، پیازچه وزنجفیل مارینه می شوند. جرک چیکن روی چوب های مخصوص این غذا کباب می شود وبه همراه برنج جامائیکایی، نوشیدنی مخصوص و نخود فرنگی سرو می شود.

جرک چیکن

بان می

این ساندویچ پر طرفدار یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ویتنام است. این غذا ریشه ی ویتنامی و فرانسوی دارد و اگر با مواد گیاهی و پنیر لوبیا پر شود می تواند انتخاب مناسبی برای گیاه خواران باشد.برای تهیه این غذا داخل یک نان باگت را با ترشی، پنیر، سوسیس، تخم مرغ و سبزیجات پر می کنند. می توانید به دلخواه آن را با مواد دیگری مثل گوشت های باریک و سالامی پر کنید.

بان می

ساتای

این غذای مشهور و پرطرفدار تایلندی از کباب کردن گوشت مرغ، گوسفند، گاو یا ماهی تهیه شده و با ادویه های سنبل هندی، سیر، موسیر و فلفل قرمز مزه دار می شود. با افزودن شیر نارگیل به آن هنگام طبخ، ظاهری براق پیدا می کند. این غذا با چاشنی سس بادام زمینی و سالاد سرکه سرو می شود.

ساتای

کوسادیلا

این غذای اصیل مکزیکی همان نان تورتیلا است که از خمیر ذرت تهیه می شود. این خمیر روی ماهی تابه پهن می شود و با لایه ای از پنیر پوشانده می شود. شما به دلخواه خود می توانید کوسادیلای خود را با سوسیس، سیب زمینی، قارچ سرخ کرده، نخودفرنگی، انواع کدو و گوشت گریل شده پر کنید و با اضافه کردن سس سالسا طعم بی نظیری را تجربه کنید.

کوسادیلا

چیکن رایس

این غذای خیابانی سنگاپور در واقع همان ترکیب برنج و گوشت مرغ است اما روش طبخ خاص آن دلیل محبوبیت و طعم بی نظیر این غذاست. برای تهیه این غذا برنج را با آب مرغ می پزند و به مرغ ادویه های سیر و زنجبیل اضافه می شود و با خیار و سبزیجات تزیین می شود.

چیکن رایس

وادا پاو

این غذای گیاهیی یکی از خوش طعم ترین غذاهای خیابانی هند محسوب می شود. برای تهیه این غذا ترکیب سیب زمینی پخته، نان، ادویه جات و جعفری را در روغن سرخ می کنند و با چیلی، سیر و بادام زمینی سرو میشود. این غذای معروف را می توانید در رستوران های هند نیز پیدا کنید.

وادا باو

سوسیس کاری

این غذای ساده یکی از مشهور ترین غذاهای خیابانی آلمان است که در عین سادگی محبوبیت زیادی دارد. این سوسیس مخصوص به همراه سیب زمینی سرخ کرده، ادویه کاری و سس سیب زمینی مخصوص سرو می شود. تاریخچه این غذا را می توانید در موزه مخصوص سوسیس کاری مشاهده کنید!

سوسیس کاری

بلیط اینجا همراه شما در جهان گردی:

خرید بلیط قطار

خرید بلیط هواپیما

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها