بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز کجاست؟

بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز

“معرفی بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه”


بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه – طی سال های اخیر و با توجه به اهمیت جذب توریست و ارتقای صنعت گردشگری جهت رونق اقتصادی کشور، مسئولان شهرهای گردشگری و مهم ایران از جمله شیراز تصمیم به افزایش سطح کیفی این حوزه گرفته اند.

در این راستا اقدامات متعددی با هدف استاندارد سازی معیارهای گردشگری و زیبا سازی خیابان ها انجام شده است. یکی از این اقدامات ارزشمند که به منظور جذب گردشگر انجام شده است تا علاوه بر مکان های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی شیراز، فضایی جدید به مسافران و گردشگران، ارائه شود، ایجاد فضای سبزی متمایز از سایر پارک ها و بوستان ها با عنوان بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز است.

با مجله گردشگری “بلیط اینجا” همراه باشید تا بیشتر با این سازه ی شگفت انگیز یعنی بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه آشنا شوید.

بلیط اینجا همراه شما در سفر!

جهت کسب اطلاعات درخصوص رزرو تور شیراز تابستان ۱۴۰۱ و یا خرید بلیط هواپیما شیراز با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • تور داخلی: ۰۹۹۳۴۳۹۳۸۷۷ – ۰۹۳۹۳۱۱۹۰۳۶
بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز

“باغ عمودی شیراز”

شیراز همواره از مهمترین شهرهای توریستی ایران بوده و از لحاظ جاذبه های طبیعی، خاص و حیرت انگیز بوده و هست. در هر فصلی که به شیراز سفر کنید به طور حتم، زیبایی های طبیعی وجود دارند که شما را شگفت زده کنند اما امروزه با سازه ای عجیب روبه هستیم که در خاورمیانه نیز سر و صدا به پا کرده است؛ باغ عمودی شیراز.

وجود باغ ها، بوستان ها و طبیعت بکر پیرامون شیراز به ویژه باغات بهارنارنج از جمله دلایل جذابیت این شهر بوده است.
شیراز،سهم بسزایی از باغ های ایرانی را که به عنوان یکی از جاذبه های بین المللی ایران معرفی شده و در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است دارد. جالب است بدانید که دو باغ از این باغات به ثبت رسیده و شناخته شده در سطح جهانی در استان فارس قرار گرفته اند.

یکی از این باغ های مهم، باغ ارم شیراز است که زیبایی مبهوت کننده آن و آرامش جاری در میان درختان آن بر کسی پوشیده نیست.

افزون بر باغ ارم شیراز، باغ های متعدد دیگری نیز در شیراز به ثبت ملی رسیده اند. وجود باغ های قدیمی در شهر شیراز، نمایانگر توجه مردم به طبیعت است که در این میان از باغ دلگشا گرفته تا باغ جهان نما و باغچه هایی که در خانه های تاریخی شیراز وجود دارند، بیانگر این موضوع هستند.

در حال حاضر شهرداری شیراز، برنامه نوسازی بوستان ها و افزایش باغ های داخل شهری را در پیش گرفته است و در همین راستا اقدام به طراحی و ساخت بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه را کرده است. باغ عمودی شیراز، از جدیدترین جاذبه های گردشگری شیراز مطرح میشود.

-باغ عمودی چیست؟

پروژه احداث باغ عمودی، گامی در جهت زیبا سازی شهر و ارتقای کیفیت هوا میباشد. این سازه در حقیقت تکنیکی هوشمندانه برای کاشت گیاهان بر روی پنل‌ های(صفحات) عمودی معلق است که برروی دیوار تعبیه شده و به کمک بهره بردن از شیوه کاشت هیدروپونیک (روش کاشت گیاه بدون خاک)‌ انجام شده است. دیوار سبز، الهام گرفته از ارزش نهادن به طبیعت در زمان تمدن‌ های باستان است. از مزایای این دیوار‌های سبز، دوام داشتن آنها تا چندین دهه‌ است. امکان اجرای باغ های عمودی در محیط های مختلف چون لابی هتل‌ ها، دفاتر، شرکت‌ ها، حیاط خانه‌ ها و آپارتمان ها، فضای داخلی خانه‌ ها، راه پله‌ ها، روف گاردن و … وجود دارد و در فضاهای شهری و عمومی نیز قابل استفاده میباشد.

“شیوه بهینه آبیاری باغ عمودی شیراز”


شیوه بهینه آبیاری مورد استفاده در این باغ عمودی، تکنولوژی به نام هیدروپونیک است؛ در این شیوه بهینه از آبیاری نه تنها مشکل کمبود آبی تشدید نمی شود، بلکه موجب می شود تا طول دوام گیاهان و عمر پوشش گیاهی به کار رفته در این باغ، افزایش پیدا کند.
این روش آبیاری، اکنون در کشت های نوین، بسیار شناخته شده میباشد.

باغ عمودی شیراز - تور شیراز

“قطعات سازنده بزرگ‌ ترین باغ عمودی خاورمیانه”

نزدیک به ۶۰۰ قطعه از نمای بیرونی این سازه عظیم با کمک تکنولوژی های تک در شیراز، روی سطح خارجی این برج تعبیه شده است. باغ عمودی شیراز دارای ۳ هکتار وسعت میباشد و رایحه و عطر بهشتی بهار نارنج شیرازی در طبقات این برج سبز عمودی، تجربه ای حیرت انگیز و البته به یادماندنی را برای بازدیدکنندگان خود رقم خواهد زد.

همانطور که می بینید جاذبه‌ های گردشگری نوظهور،مدرن تر و سازمان یافته تری در حال پیدایش هستند. با وجود اینکه برخی از این جاذبه های تازه ساخت درحال رشد و پیشرفت هستند و توجه مسافران را به خود جلب کرده اند، اما اگر میخواهید از باغی مشابه با باغ‌ های معلق بابِل اما این بار در ایران بازدید کنید، پیشنهاد میکنیم تور شیراز تابستان ۱۴۰۱ را رزرو کنید و از نزدیک با چنین جاذبه شگفتی به نام باغ عمودی شیراز آشنا شوید.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها