غذاهای ایرانی

لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا چندین مورد از معروف ترین غذاهای اصیل ایرانی را معرفی کردیم. غذاهای ایرانی جزو خوش طعم ترین غذاهای دنیا هستند و اکثر افراد نمی توانند در برابر این غذاهای لذیذ مقاومت کنند. با ما همراه باشید !

کوفته تبریزی

این غذای خوش طعم تبریزی که در شهر های دیگر ایران هم رایج است از گوشت چرخ کرده، برنج، لپه، تخم مرغ آبپز و سبزیجات تهیه می شود. برای اینکه کوفته ی شما از هم نپاشد باید مواد را خوب ورز دهید. کوفته تبریزی بیشتر در خانه ها پخته می شود و می توانید با سلیقه ی خود چاشنی هایی مثل رب گوجه فرنگی یا زعفران به آن اضافه کنید .

کوفته تبریزی

دلمه

این غذای لذیذ بیشتر در استان آذربایجان شرقی و غربی تهیه می شود ولی در تمام شهر های ایران طرفداران زیادی دارد. موادی که غذای دلمه را تشکیل می دهد سبزی، پیاز، گوشت چرخ کرده و لپه است. دلمه انواع مختلفی دارد مثل دلمه گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و دلمه برگ مو که محبوب تر است . فصل بهار که برگ های انگور تازه است، بهترین زمان برای تهیه دلمه است.

دلمه ایرانی

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از محبوب ترین غذای گیلانی ، مازندرانی است. این غذا از بادمجان و گوجه کبابی و تخم مرغ و سیر تهیه می شود که برای سرو در مهمانی ها بسیار مناسب و ساده است .خوش طعم ترین نمونه این غذا را می توانید در رستوران های محلی شمال تجربه کنید. معمولا میرزاقاسمی با برنج کته یا نان تازه سرو می شود.

ته چین

این غذای محبوب و پر طرفدار در سرتاسر ایران طبخ می شود و اکثر توریست ها به خاطر ظاهر این غذا آن را کیک ایرانی می نامند. این غذای ساده از برنج، ماست، زعفران و تخم مرغ تهیه شده و داخل آن با گوشت، بادمجان و مرغ پر می شود. در صورت دلخواه از زرشک هم استفاده می شود. برای تهیه ته چین می توانید از گوشت مرغ، گوسفند یا بادمجان استفاده کنید که ته چین مرغ محبوبیت بیشتری دارد.

ته چین

ماهی شکم پر

این غذای دریایی با انواع گوناگون خود می تواند سلیقه های متفاوتی را از خودش راضی نگه دارد. این غذای محبوب بیشتردر شمال و جنوب کشور طبخ می شود. داخل این ماهی را به دلخواه خود با انواع سبزیجات، سیر، گردو، رب انار، آبلیمو و ادویه جات پر کنید. ماهی شکم پر با سبزی پلو و هم با برنج سفید و یا با نان سبوس دار سرو می شود.

جوجه کباب

این غذای محبوب بهترین انتخاب برای سفر های کوتاه به خارج از شهر است . جوجه کباب ابتدا به روغن، پیاز خلال شده، زعفران، آبلیمو و نمک آغشته می شود و سپس همراه با گوجه روی ذغال و آتش کباب می شود. معمولا جوجه کباب با برنج زعفرانی ، ماست و گوجه کبابی سرو می شود.

بلیط اینجا همراه شما در ایرانگردی:

خرید بلیط قطار

خرید بلیط هواپیما

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها