هتل های باستانی یزد

کدام هتل های یزد جاذبه گردشگری است؟+رزرو هتل سنتی در یزد

آیا به دنبال هتل در یزد می گردید؟  هتل های سنتی یزد به خودی خود جاذبه گردشگری این شهر محسوب میشوند. معماری قدیمی و اصیل این شهر شامل بادگیر، حیاط مرکزی پر دار و درخت و حوض وسط آن، دالان ها و سه دری و پنج دری در این هتل ها رعایت شده است. در بلیط اینجا تاریخی ترین هتل های یزد و امکاناتشان را معرفی می کنیم و شما می توانید در سایت بلیط اینجا رزرو هتل نوروز ۹۸ را انجام دهید و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

هتل داد یزد

هتل داد دارای بنایی ۸۰ ساله و معماری منحصر به فرد و پیوند کاه گل و آجر که از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده کویر نشینان بوده به همراه قوس ها، طاق نماها و نورگیر های زیبا در نقاط مختلف بنا از جلوه های معماری این مکان است. هتل داد که بهترین هتل یزد است دارای تالارهای مختلف برای برگزاری همایش و جشن است، رستوران و کافه، استخر، سونا، جکوزی و ماساژ هم همیشه به راه است.

هتل های باستانی یزد

هتل مشیر الممالک یزد

هتل مشیر الممالک دارای یک باغ قدیمی همراه با درخت های کهن و سر به فلک کشیده، جوی آب روان، حوض ها و فواره ها است که مسافران زیادی را جذب میکنند. اتاق های این هتل که معماری خاص کویر را دارند، راحت و آرام است و فقط صدای پرندگان باغ شنیده میشود. این هتل باغ در یکی از خیابانهای ورودی شهر قرار گرفته و از طریق خیابانهای اطراف به راحتی به تمام مکانهای دیدنی یزد دسترسی دارد.

هتل های باستانی یزد

هتل سنتی مظفر یزد

در دوره قاجار برای تاجری به نام مظفر ساخته شده و ۲۰۰ سال قدمت دارد. برای ساخت بنای این هتل از خشت و گل استفاده شده که شامل پنج دری، بادگیر و تالاری با شکوه، زورخانه سنتی و سفره خانه سنتی است. حیاط این هتل با حوض بزرگ وسطش بخشی از زیبایی های آن است. بنای این هتل در سال ۱۳۸۸ به روز شده و کمتر از پانزده دقیقه با جاذبه های گردشگری یزد فاصله دارد.

هتل های باستانی یزد

هتل فهادان یزد

این هتل در نزدیکی مسجد جامع و در محله فهادان یزد قرار گرفته است. هتل فهادان بنایی ۲۵۰ ساله و متعلق به دوره قاجار است که از آن به نام خانه تهرانی ها هم یاد میکنند.از این هتل تا جاذبه های دیدنی شهر راه زیادی نیست و میتوان با قدم زدن خیلی از آن دیدنی ها را دید.از خصوصیات خاص این هتل وجود گنجینه های مختلف از آثار تاریخی و قدیمی، حیاط مرکزی نارنجستانی است که به قهوه خانه و رستوران تغییر کاربری داده اند.

هتل های باستانی یزد

هتل لب خندق یزد

این هتل مربوط به دوره قاجار و خاندان طیبی بوده که در سال ۱۳۸۹ مرمت کرده و تغییر کاربری داده اند. لب خندق در نزدیکی میدان انیر چخماق، خیابان قیام و کنار بزرگترین مراکز خرید یزد از جمله بازار زرگر ها، بازار خان، بازار پنجه علی، بازار شاهزاده فاضل و هتل نتاریخی مهر قرار دارد. این هتل از دو حیاط شامل نارنجستان و حیاط اصلی، تالار، بادگیر، هشتی و پشت بام مشرف به بافت تاریخی تشکیل شده است.

هتل های باستانی یزد

هتل سنتی والی یزد

این هتل از همه هتل های یزد قدیمی تر است و متعلق به دوران صفویه است.قدمت این هتل به بیشتر از ۴۰۰ سال میرسد. این هتل در مجموعه تاریخی امیر چخماق قرار دارد و دسترسی به بافت قدیم را آسان کرده است. پشت بام این هتل برای مسافران قابل استفاده است و چشم انداز وسیعی دارد.

هتل باستانی یزد

هتل سنتی رز یزد

این هتل متعلق به دوره قاجار است. در ساخت بنای این هتل از خشت و گل استفاده شده و بیشتر از اینکه شبیه هتل باشد به خانه ای دنج میماند. از جمله جذابیت های این هتل حیاط با صفا و حوض بزرگی که وسط آن است، تخت هایی که در حیاط چیده شده و رستورانی که غذاهای سنتی و اصیل ایرانی سرو میکند. موقعیت جغرافی هتل هم طوری است که به دیدنی های شهر و فرودگاه و ایستگاه راه آهن یزد کمترین فاصله را دارد.

هتل های باستانی یزد

شما می توانید بلیط هواپیما یزد و خرید بلیط قطار یزد را از بلیط اینجا تهیه کنید.

تجربه های خود در سفر به یزد را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد بلیط اینجا :تور یزد نوروز ۹۸

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادیا
نادیا
4 سال قبل

هتل داد واقعا زیباست

رحمانی رضا
رحمانی رضا
4 سال قبل

چه هتل های قشنگی