سفر به پایتخت گردشگری جهان، رم

شهر ابدی، لقب یکی از شهرها، با قدمت بلند تاریخی در جهان است که سابقه تاریخی آن به بیشتر از ۲۵۰۰ سال می‌رسد. “رم” از معدود شهرهای پرطرفدار است که به دلیل پتانسیل های فراوان گردشگری در کنار دیگر جذابیت هایی که هر نگاهی را مبهوت خود می‌کند، حتی برای گردشگران ماهر هم کمتر زمانی را برای استراحت باقی می‌گذارد.

رم از دسته شهرهای بزرگ و پرجمعیت در دنیا، و البته وسیع‌ترین و دارای بیشترین جمعیت در کشور ایتالیا است. اگر شما هم از علاقه مندان به جاذبه‌های توریستی و بناهای تاریخی کشورهای دیگر هستید تا انتهای این مطلب، با بلیط اینجا همراه باشید تا به معرفی مهم‌ترین بناهای گردشگری رم بپردازیم.

“آمفی تئاتر کولوسئوم”

معروف ترین و البته بزرگترین بنای تاریخی که ما را به رم باستان می‌برد،کولوسئوم در رم است. این بنا در واقع، مکان و میدانی برای اجرای مسابقات ورزشی، تئاتر و نمایش، فستیوال ها، سیرک ها و دیگر مراسمات مطرح و بزرگ شهری و کشوری بوده است و جالب است بدانید که کولوسئوم رم برای اولین بار به واسطه برگزاری تعدادی مسابقه ورزشی در سال ۸۰ میلادی افتتاح شد.

لازم به ذکر است که این بنای تاریخی که اتفاقاً از شناخته شده ترین و پر طرفدار ترین آثار باستانی رم و ایتالیا در جهان است، گنجایش پذیرش ۸۰ هزار تماشاگر را در زمان خود داشته است.

“میدان سنت پیتر”

رم، از شهرهای غنی در زمینه عجایب و جاذبه های دیدنی است که حتماً ارزش دیدن را حتی به صورم، از شهرهای غنی در زمینه عجایب و جاذبه های دیدنی می باشد که حتماً ارزش دیدن را هرچند به صورت مجازی دارد.

میدان سنت پیتر با آن همه عظمت رازآلود خود در واتیکان قرار گرفته است؛ واتیکان، مساحت و وسعتی محدود و کمتر از ۱ کیلومتر مربع دارد.شایان ذکر است که واتیکان از دسته اماکن جغرافیایی مهم در زمینه مذهب و از بارزترین اماکن مذهبی در سطح دنیا به شمار می رود.

میدان سنت پیتر یادآور خاطرات مهم تاریخی و رویدادهای موثر بر سرنوشت و تحولات رم و کشور ایتالیا می باشد.

اطراف و دور تا دور این میدان را ستون‌هایی طویل و با عظمت احاطه کرده‌اند که اگر به بالای آنها نگاه کنید؛ متوجه می شوید که هر یک از ستون ها جایگاه قرار گیری مجسمه و تندیس یکی از شخصیت‌های مطرح در زمینه های مختلف مذهبی و یا پاپ های قبلی هستند. در مرکز این میدان یک هرم سنگی به نام اوبلیسک و یک ستون چهار وجهی قرار گرفته که سر آن به صورت هرمی ساخته شده است.

“پانتئون”

معبد پانتئون رم از معابد مطرح و پر آوازه در کشور ایتالیا می باشد که جنبه گردشگری و توریستی نیز دارد. معبد پانتئون که به معبد رومی هم مشهور است از نظر معماری، جزء بناهای تاریخی با بزرگترین گنبد در جهان، و با ۴۳ متر ارتفاع از زیر گنبد خود است.


معبد پانتئون رم در واقع از جمله اماکن شگفت انگیز در حوزه معماری تاریخی می باشد که شروع احداث و بنای این معبد مدور و گنبدی شکل (که در نوع خود، شاهکاری خیره کننده محسوب می‌شود) به حوالی سال ۱۲۵ میلادی بر می گردد. شایان ذکر است که معماری داخلی پانتئون نسبت به معماری فضای خارجی آن دیدنی تر است چرا که جدا از تاثیرگذاری بخش‌های مختلف آن، چنان در نظر می آید که گویی پس از آن همه سال، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

از نکات قابل توجه در معماری پانتئون، اکولوس است. اکولوس سوراخ نسبتاً بزرگی در این بنا می باشد که دلیل وجود آن این است که این شاهکار معماری، مکانی برای پرستش خدایان رمی در نظر گرفته می شده است؛ بنابراین طبیعی است که فضای آن با عود و مواد مختلف مربوط به عبادت که سوزانده می‌شده، معطر و اشباع باشد. دلیل تعبیه این سوراخ هم جریان هوا و خروج این دود ها از محیط پانتئون بوده است.

“میدان رمی”

میدان رومن فوم یا همان میدان رمی در کانون شهر رم واقع شده و قدمت بیش از دوهزار ساله آن سبب می شود که با قدم گذاشتن در این میدان در زمان سفر کنید؛ گویی که در دوهزار سال پیش در حال بازدید و گردش هستید و لمس قلب تاریخ چقدر زیباست!

با وجود اینکه که این مکان، محیطی مستطیلی شکل است و چند بنای مخروبه و آثار باستانی آسیب دیده در گذر زمان، پیرامون آن قرار گرفته است اما به خوبی نشانگر این است که در این میدان معروف، دادگاه ها، بازارهایی برای رفع نیاز و اماکنی مذهبی برای مردم زمان خود وجود داشته است؛ در واقع می توان گفت میدان رمی محور زندگی سیاسی و مذهبی مردم رم به حساب می‌آمده است.

“کلیسای سنت پیتر”

کلیسای سنت پیتر به عنوان بزرگترین کلیسای دنیا در شهر رم ایتالیا، عنوان ثروتمندترین کلیسای ایتالیا را هم به نام خود کرده است. به محض ورود به این کلیسا به خوبی می توان هنر و نبوغ معماری و نقش های برجسته و بی نظیر این بنای تاریخی و مذهبی را درک نمود.

کلیسای سنت پیتر دارای وسعتی به اندازه ۲۰۰ هزار مترمربع است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که آن همه هنر شگفت انگیز نقاشی در سقف این کلیسا با دستان هنرمند میکل آنژ به تصویر در آمده اند.

در عکس های هوایی به وضوح مشخص است که این بنا به شکل یک کلید است. با استناد به گفته نمادشناسان، این بنای مذهبی سمبل کلید بهشت است.

“قلعه سنت آنجلو”

از بناهای تماشایی و تاریخی شهر رم می توان به قلعه سنت آنجلو اشاره کرد که در واقع از شاهکار های معماری تاریخی و البته آثار باستانی زیبای شهر رم است؛ این قلعه را با نام آرامگاه هادریان نیز می شناسند و دلیل شهرت به این نام، این است که در ابتدا با دستور امپراطور هاردیان شروع به ساخته شدن کرد و بعد هم به عنوان مقبره ای برای این امپراطور قرار گرفت.

همانطور که از نام آنجلو (به معنای فرشته) پیداست، در این مکان، تعداد کثیری مجسمه و سمبل از فرشتگان را خواهید دید، زیرا بعد از این که بیماری طاعون، جان ۶ هزار رمی را گرفت؛ به عقیده مردم، رم به واسطه فرشته ای به نام میکائیل و به اذن خداوند نجات یافت و در نهایت این بنا ساخته شد و مجسمه فرشته ای با بال های باز شده و شمشیری در دست که در حال غلاف کردن آن است در بالای این بنا قرار گرفت. همچنین لازم به ذکر است که این بنا در زمان خود مکانی برای شکرگزاری و محافظت از پاپ ها بوده است.

این موارد، تنها تعدادی از مهمترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری شهر رم بودند که به آنها پرداختیم و همانطور که می بینید رم شهری زیبا به همراه طبیعتی بکر و خیال انگیز است که در کنار این بناهای باستانی،جذابیتی دوچندان به این منطقه و لذتی وصف نا شدنی به گردشگران و مسافران خواهد داد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

همراه مجله گردشگری بلیط اینجا در آپارات باشید.

تور رم

بلیط هواپیما رم

تور ایتالیا

قیمت بلیط تهران رم

قیمت بلیط ایتالیا

خرید بلیط تهران رم

هزینه سفر به ایتالیا را از مشاوران بلیط اینجا بپرسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها