راهنمای سفر با نوزاد

بسیاری از افراد بعد از بچه دار شدن، به بهانه کودکشان قید سفر را می زنند در صورتی که با وجود کودکان هم میتوان سفری لذت بخش داشت. البته این روزها سفر ها حتی بدون وجود کودکان دغدغه ها و استرس های خاص خودش را دارد، با این حال دلیلی ندارد که با وجود فرزندتان خود را از سفر محروم کنید.

اگر از قبل خودتان را برای سفر آماده کنید، برنامه ریزی کنید و ابزار و وسایل مخصوص سفر که برای کودکان وجود دارد را استفاده کنید، سفری بی دردسر و خاطره ساز با فرزندتان خواهید داشت. با بلیط اینجا همراه باشید تا اطلاعات لازم درمورد سفر با نوزاد و کودکان را به شما بدهیم.

راهنمایی سفر با کودکان

نکات لازم برای سفر با هواپیما همراه با کودکان :

پرواز های شبانه را رزرو کنید 

هنگام برنامه ریزی برای سفر، درصورت امکان، پروازهای شبانه و بدون توقف را رزرو کنید. قبل از پرواز کودکان را به پارک ببرید و یا اجازه بدید در فضای فرودگاه جست و خیز کنند تا انرژی آنها تخلیه شود چون اگر کودکان از لحاظ جسمی خسته باشند احتمال خوابیدن آنها در هواپیما بیشتر میشود.

راهنمایی سفر با کودکان

چمدانتان را سبک کنید

زمان بستن چمدان ها دقت کنید چیزی از قلم نیاندازید به خصوص وسایل مخصوص فرزندتان اما در عین حال تلاش کنید بارتان را سنگین نکنید و وسایل غیر ضروری را حذف کنید. بهتر است فهرستی از وسایل موردنیاز برای سفر را تهیه کنید و تا روز سفر آن را بررسی کنید.

راهنمایی سفر با کودکان

صندلی مناسب انتخاب کنید

درصورتیکه فرد دیگری همراه شماست صندلی های متفاوتی انتخاب کنید. در این صورت میتوانید مسئولیت نگهداری از کودک را با یکدیگر تقسیم کنید و فرصتی برای استراحت داشته باشید همچنین کودکتان از اینکه یکجا بشیند خسته نمیشود. اگر کودک شما زیر دو سال است طبق قوانین ایرلاین ها میتوانید او را روی پای خود بنشانید ولی با رزرو صندلی جداگانه برای کودکتان، راحتی شما و فرزندتان را تضمین میکند.

راهنمای سفر با کودکان

وسایل مورد نیاز کودکان در حین پرواز :

_ پوشک (به ازای هریک ساعت پرواز یک عدد )

_ دستمال مرطوب

_ پد تعویض

_ بطری آب

_ شیر خشک

_ غذای حاضری

_ یک دست لباس هم برای خودتان هم برای کودک

یکی از مهم ترین چیزهایی که نباید فراموش کنید لوازم سرگرم کننده برای کودک است. اگر کودک شما نوزاد است با یک قاشق هم سرگرم میشود ولی اگر کودکتان بزرگتر است با مدادرنگی و رنگ آمیزی، پازل و اسباب بازی های متنوع میتوانید او را سرگرم کنید.

برای حمل این وسایل میتوانید از کوله پشتی استفاده کنید، چون کوله پشتی ها جیب های زیادی دارند و شما به راحتی میتوانید هر وسیله را درجای مخصوص به خودش بگذارید تا دسترسی به آنها آسان باشد.

راهنمایی سفر با کودکان

و نکته آخر اینکه برای کمک خواستن از بقیه خجالت نکشید

تجربه نشان داده همسفران و مهمانداران شرایط شما را به خوبی درک میکنند پس هرزمان که به کمک احتیاج داشتید از مهمانداران یا مسافر های مجاورتان، کمک بخواهید. حمل وسایل سنگین و یک جفت دست اضافه بزرگترین کمک برای سفر با کودکان است.

راهنمایی سفر با کودکان

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفیعی
رفیعی
4 سال قبل

خیلیم راحته
مادرا همه جا میتونن بچه بزرگ کنن

محدثه شفیعی
محدثه شفیعی
4 سال قبل

دو روز داریم میریم سفر که خستگیمون دربیاد با بچه که بیشتر خسته میشیم

سارا اتابکی
سارا اتابکی
4 سال قبل

وااای نه خیلی سخته با بچه

مژگان
مژگان
4 سال قبل

من پسرم که شش ماهش بود با هواپیما رفتیم کیش
انقدم خوش گذشت