مراحل مهاجرت کاری به آلمان

مراحل مهاجرت کاری به آلمان ۱۴۰۱

“همه چیز درباره‌ی ‌مهاجرت کاری به آلمان”

مهاجرت کاری به آلمان – کشور بزرگ آلمان با جمعیت ۸۳ میلیون نفر، یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا به خصوص در حوزه صنعت می‌باشد و به دلیل همین پیشرفته بودن، موقعیت های کاری بسیاری در این کشور وجود دارد؛ اما موقعیت شغلی، تنها حسنی نیست که در این کشور وجود دارد بلکه شاخص قدرت خرید، شاخص ایمنی، شاخص خدمات بهداشتی، و به صورت کلی شاخص کیفیت زندگی در این کشور از سطح بالایی برخوردار است.

اگر علاقمند به این حوزه هستید در ادامه با مجله گردشگری “بلیط اینجا” همراه شوید تا در این باره بیشتر بدانید.

مهاجرت کاری به آلمان - شرایط اخذ ویزای کاری آلمان

کشور آلمان در سال‌های اخیر به دلیل رشد منفی جمعیتی که داشته است با کمبود نیروی کار مواجه شده است با این حال کمترین نرخ بیکاری بین کشورهای اروپایی مختص به این کشور است.

در این کشور که رتبه اول اقتصاد اروپا را داراست این امتیاز مهم وجود دارد که در هر زمینه‌ای برای افراد، کار متناسب وجود دارد و موقعیت‌های کاری فراوانی برای دانشجویان و محصلین، مهیا می باشد.

بنابراین کشور آلمان، مقصدی خوب برای ایرانیانی است که قصد مهاجرت از کشور خود را دارند. یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت به آلمان، مهاجرت بخاطر شغل می باشد.
اگر شما قصد جدی برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری را دارید دو نوع مهاجرت کاری پیش روی شماست:

۱: جاب آفر ( job affer)
جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی است که در این روش، فرد از سوی کارفرما یک دعوتنامه‌، و از طرف سفارت، ویزا دریافت می‌کند و سپس برای کار به آلمان مهاجرت می کند.
مواردی که انجام دادن آن ها برای این نوع از مهاجرت کاری، لازم است :

الف: برای اینکه بتوانیم شغل مورد نظر خودمان را در کشور آلمان پیدا کنیم نیازمند این هستیم که پورتال ها و منابع شغل یابی را بشناسیم و از این طریق، شغل مورد نظر خود را در کشور آلمان پیدا کنیم.

دو مورد از معروف ترین پرتال ها برای شغل یابی، Linkedinو xing، می‌باشد.
برای این کار، شما باید در هرکدام از این پرتال ها ثبت نام کنید و اکانت خود را باز کنید و تمام مشخصات شخصی مهم خود را اعم از سوابق تحصیلی، رزومه کاری و سایر مواردی که فکر می کنید به شما در پیدا کردن شغل مناسب خودتان کمک می‌کند، در این پرتال ها ثبت کنید و بدین ترتیب، شغل هایی که مناسب شما هستند و کارفرمای آن ها به دنبال نیروی کار می گردد به شما معرفی می شود.

ممکن است بعد از این که رزومه شما توسط کارفرماهای مربوطه مطالعه شد آن ها با شما ارتباط برقرار کنند.
در ادامه با بهترین وب سایت های کاریابی در جهان آشنا شوید:
www.stepstone.de
www.jobware.de
www.stellenanzeige.de
www.jobstaris.de
www.meinestadt.de
www.jobs.de
www.job24.de
www.kalaydo.de
www.arbeitsagentur.de/jobsuche
deutschlandsbestejobprotale.de

البته توجه داشته باشید به این دلیل که در کشورهای اروپایی، اولویت آن ها برای جذب نیرو، انتخاب نیرو از میان مردم کشور خودشان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا است درخواست شما به عنوان یک نیروی کار خارجی ممکن است که پروسه زمان‌بری باشد.

ب: برای اینکه بتوانید ویزای جاب آفر را از سفارت دریافت کنید باید مدرک آیلتس داشته باشید با نمره‌ی حداقل ۵/۵ نمره. اگر مدرک آیلتس ندارید می توانید مدرک b1 زبان آلمانی دریافت کنید البته این مورد بسته به شغل شما متغیر است.

ج: حداقل مدرک تحصیلی که برای مهاجرت به کشور آلمان لازم است مدرک کارشناسی یا مدرک فنی حرفه ای از مراکز معتبر میباشد.

د: شما باید مدارکی که سابقه کاری شما را گواه بر اینکه شما در کشور خودتان شغلی مرتبط با شغل درخواستی تان در کشور آلمان داشته اید،اثبات میکند را داشته باشید.

مزیتی که مهاجرت جاب آفر به جاب سیکر دارد این است که در مهاجرت جاب آفر به محض اینکه فرد وارد آن خاک می‌شود کار و منبع درآمد خود را دارد و از این جهت نگرانی‌ای ندارد.

با دریافت پیشنهاد شغلی، شما می توانید یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به آلمان را تجربه کنید. و خبر خوبی که در مورد مهاجرت با ویزای جاب آفر وجود دارد این است که برای دریافت این نوع ویزا، نیازی ندارید که تمکن مالی ارائه دهید.

اخذ ویزای کاری آلمان - مهاجرت کاری به آلمان

۲: جاب سیکر ( job seeker)
مهاجرت جاب سیکر به معنای جستجوی کار است در این روش مهاجرتی، فرد نوع ویزای بخش خصوصی را دریافت کرده که این ویزا به او این امکان را می‌دهد که به آلمان سفر کند؛ در این صورت فرد ۶ ماه وقت دارد که ساکن کشور آلمان باشد و شغل مورد نظر خود را پیدا کند. اگر فرد بتواند کار مورد نظر خود را در کشور آلمان پیدا کند و با کار فرمای خود قرار داد ببندد می‌تواند اقامت کشور آلمان را دریافت کند.

مزیتی که ویزای جاب سیکر دارد این است که فرد می تواند با کارفرماها مصاحبه حضوری داشته باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمام هزینه های فرد با ویزای ۶ ماهه اعم از هزینه های خورد و خوراک و اقامت و حمل و نقل و… با خود فرد متقاضی کار می باشد و اگر نتواند شغلی متناسب با تخصص خود پیدا کند مجبور است که به کشور خود بازگردد.
شما برای اینکه بتوانید ویزای جاب سیکر آلمان را دریافت کنید نیازمند داشتن پیش‌نیازهایی هستید:

الف: شما باید رزومه ای با حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط با حرفه ای که متقاضی آن هستید داشته باشید.
ب: حداقل سنی که برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان لازم است ۱۸ سال است.
ج: برای ویزای جاب سیکر شما ملزم به ارائه تمکن مالی برای طول مدت اقامت خود هستید و سطح این تمکن مالی ۱۰۲۰۰ یورو می‌باشد.
د: دانش زبان آلمانی داشته باشید.
ه: مدرک تحصیلی که برای ویزای جاب سیکر باید داشته باشید کارشناسی است اگر لیسانس هم ندارید باید معادل دوره های فنی در آلمان، مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید‌.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها