نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران

نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران

به مناسبت یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم  به معرفی این رویداد مهم در زمینه صنعت حمل و نقل و راه آهن بپردازیم . نمایشگاه حمل و نقل ریلی هر ساله با حضور شرکت کنندگان ، تولید کنندگان ، اپراتورها ، تامین کنندگان و سایر فعالان در این عرصه برگزار می‌شود . در این رویداد بازدیدکنندگان می‌توانند با آخرین توسعه‌ها ، نوآوری‌ها و تکنولوژی‌ها را در زمینه حمل و نقل ریلی آشنا شوند .

حمل و نقل در دنیای امروز از مهم ترین مولفه‌های توسعه پایدار است . جوامع گوناگون برای دسترسی به اهداف بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز زیادی به حمل و نقل دارند . کشور ما نیز به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک مثل دسترسی به آب‌های بین‌المللی و بودن در کریدور شمال-جنوب و غرب-شرق فرصت زیادی در این حوزه دارد.

به‌صرفه و امن بودن حمل و نقل ریلی باعث شده  توجه ویژه‌ای به این بخش معطوف شود . یکی از رویداد‌های مهم حوزه نقل و نقل، نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران است که بزرگترین نمایشگاه منطقه محسوب می‌شود و شرکت‌های زیادی از داخل و خارج ایران سالانه در آن حضور پیدا می‌کنند.  در ادامه با ما در مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا نگاهی کلی به این رویداد مهم بین المللی بیاندازیم .

زمان و محل برگزاری

نمایشگاه حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۹ اردیبهشت لغایت ۱ خرداد ماه در حال برگزاری است . همانطور که مشخص است مدت زمان این نمایشگاه ۴ روز بوده و همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۳ بعد از ظهر درهای نمایشگاه به روی بازدید کنندگان باز است . در این بازه زمانی ، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقمندان و فعالان در عرصه حمل و نقل و صنایع ریلی می‌باشد .

اهداف برگزاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران

این نمایشگاه با هدف ارتقا سطح دانش فنی و علمی در عرصه حمل و نقل ریلی برگزار می‌شود . در این رویداد راهکارهای نو و تازه‌ای برای بهبود خدمات حمل و نقل عمومی و باری ارائه می‌شود . همچنین تجهیزات و فناوری های به روز به جامعه علمی و صنعتی معرفی شده و ایده‌هایی برای ارتقا کیفیت و ایمنی خدمات حمل و نقل مطرح می‌شود . یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بازاریابی و جذب سرمایه‌گذاری و افزایش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه حمل و نقل ریلی است .

به طور کلی چندین هدف اصلی برای برگزاری این نمایشگاه مطرح شده که عبارتند از :

  • توجه به بهداشت محیط زیست و مسائل عمومی
  • اهمیت دادن به تولیدات داخلی
  • افزایش رونق و گردش مالی بیشتر در کسب و کارهای مربوطه
  • پیشرفت چرخه اقتصادی در فضای حمل و نقل و صنایع ریلی
  • تعامل با برندهایی خارجی
  • ایجاد شبکه سازی و ارتقا دانش فنی
  • آگاهی از آخرین دستاوردها در حوزه حمل و نقل ریلی و…

گروه‌های مختلف شرکت کننده در نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران

گروه‌ها و علاقه‌مندان زیادی سالانه در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که در حوزه‌های مختلف مربوط به این صنعت به کسب و کار مشغولند . در ادامه تعدادی از این گروه‌ها را معرفی خواهیم کرد .

تولید کنندگان تجهیزات ریلی

یکی از اصلی‌ترین گروه‌هایی که در این رویداد بین‌المللی حضور دارند شرکت‌های تولید کننده تجهیزاتی مانند : واگن ، قطار ریل،  سامانه‌های راه آهنی ، لوکوموتیو و …هستند .

تامین کنندگان و توزیع کنندگان

نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران همچنین میزبان گروهی از شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که این قطعات و مواد مورد نیاز در صنعت حمل و نقل ریلی را امین و آنها را توزیع می‌کنند . این محصولات قطعات الکترونیکی ، تجهیزات نوری ، مواد خام و … را شامل می‌شود .

شرکت‌های خدماتی

سازمان‌هایی مانند شرکت‌های حمل و نقل باری ، شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافران ، شرکت‌های لجستیک و حمل و نقل هوایی و دریایی و سایر سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل ریلی نیز می‌توانند در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند . آنها در خلال این نمایشگاه به معرفی خدمات و زیرساخت‌های خود پرداخته و با مشتریان و همکاران جدید ارتباط برقرار می‌کنند .

سازمان‌ها و شرکت‌های مشاوره و فناوری

سازمان‌هایی که در زمینه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل ریلی ، توسعه ، فناوری ، طراحی ، مشاوره و … نیز فعالیت می‌کنند از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند .

شرکت‌های اپراتور و اداره کننده

اپراتورهای راه آهن که اداره کننده سیستم‌های راه آهنی و ترابری عمومی هستند نیز می‌توانند در نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران شرکت کرده و خدمات خود را به نمایش بگذارند .

موسسات آموزشی و تحقیقاتی

موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها که فعالیتشان در زمینه حمل و نقل ریلی است با شرکت در این نمایشگاه می‌توانند نتایج تحقیقات و دستاوردهای خود را در اختیار سایر شرکت‌ها و مراکز صنعتی قرار دهند .

نمایشگاه حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۳

این نمایشگاه که از ۲۹ اردیبهشت یعنی روز شنبه آغاز شده و تا ۱ خرداد روز سه‌شنبه ادامه دارد توسط شرکت نمایشگاهی میلاد نور و به همت وزارت صنعت معدن و تجارت ، وزارت راه و شهرسازی و دانشکده مهندسی راه آهن برگزار می‌شود . در این دوره محصولات گوناگونی از جمله انواع واگن‌ها ، لوکوموتیو برقی و دیزلی ، واگن‌های باری ، خدمات تعمیر و نگهداری ، قطعات مصرفی واگن‌های اتوبوسی ، واگن مولد ، واگن مانوری و … عرضه می‌شود .

در حال حاضر ۹۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد مهم بین‌المللی شرکت کرده اند که ۸۰ تای آن داخلی و ده تای دیگر خارجی می‌باشند . شرکت‌های خارجی شرکت کننده از کشورهای چین ، روسیه ، کره ، آذربایجان و هند به نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران آمده اند . همچنین بیش از ۶۰ هیئت نماینده تجاری از کشورهای قزاقستان ، روسیه ، چین ، ترکمنستان ، آذربایجان ، ترکیه ، هند و پاکستان  در این نمایشگاه حضور دارند .

این عرصه مهم فرصت مناسبی است که فعالان در این زمینه با جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معاملات به رونق هرچه بیشتر در صنعت حمل و نقل ریلی کمک کنند .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها