دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان

دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان

 

کشور گرجستان به دلیل داشتن باورهای فرهنگی شبیه به ایران به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مسافرت خارجی تبدیل شده است . علاوه بر این ؛ عدم نیاز به ویزا برای سفر به گرجستان راه را هموارتر کرده و باعث شده سالانه میزبان گردشگران زیادی از ایران باشد . البته توریست‌هایی از سراسر دنیا هم به این منطقه سفر می‌کنند . به همین دلیل ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان را به شما معرفی کنیم .شهرهای زیبا و تماشایی این کشور به تفلیس و باتومی خلاصه نمی‌شود.

گرجستان از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که فرهنگی بسیار غنی دارد . یک نکته جالب این است که مردم این کشور هم مانند ایرانیان مراسم نوروز را با آیین ها و آداب رسوم مخصوصی جشن می‌گیرند .

 

تفلیس

قاعدتاً هر کس که نام گرجستان را بشنود اولین شهری که به ذهنش می‌رسد تفلیس پایتخت این کشور است که به جواهر گرجستان معروف شده . به علاوه بزرگترین شهر گرجستان هم می‌باشد . موقعیت جغرافیایی تفلیس که در بین اروپا و آسیا و در منطقه قفقاز قرار گرفته . و همچنین معماری جذاب و دیدنی این شهر که در انواع کلیساها و آتشکده‌ها و بناهای تاریخی آن نمود پیدا کرده است باعث شده یکی از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان محسوب شود .

تفلیس با داشتن قدمتی بالا از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که تاریخش به بیش از ۱۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد . ما در معرفی تفلیس در مجله گردشگری بلیط اینجا به طور کامل به بررسی این شهر دیدنی و تماشایی پرداخته ایم .

 

باتومی

یکی دیگر از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان باتومی است که مقصد بسیار محبوبی برای سفرهای تابستانی به شمار می‌رود . باتومی با داشتن آب و هوای متعادل ، پارک‌های سرسبز ،کافه‌ها و رستوران‌های متعددو متنوع ، فرهنگ غنی و جذاب و همچنین داشتن هتل‌های با کیفیت و غذاهای مختلف اخیراً بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

همچنین بازدید از بناهای تاریخی و مذهبی مثل کلیساها، موزه‌ها و گالری‌ها در این شهر از دیگر فعالیت‌هاییست که می‌توانید در سفر به باتومی در برنامه خود داشته باشید . مطلب تور باتومی در مجله گردشگری بلیط اینجا به طور مفصل به معرفی این شهر پرداخته است .

متسختا

یکی دیگر از شهرهای زیبای گرجستان متسختا نام دارد که در مسافت ۲۰ دقیقه‌ای از تفلیس واقع شده است . این شهر با قدمتی ۳۰۰۰ ساله جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به : کلیسای جامع سوتیتسخولی اشاره کرد . این کلیسا با داشتن معماری خاص و منحصر به فرد شاهکاری از قرون وسطا به شمار می‌رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده .

به عقیده بسیاری متسختا مهد تمدن و فرهنگ گرجستان است که علاوه بر داشتن بناهای تاریخی و مذهبی مانند قلعه‌های معروفش ،کوه‌های سرسبزی که دور تا دور آن را احاطه کرده است باعث شده آب و هوایی مطبوع و مطلوب داشته باشد .

 

مستیا

مستیا یکی دیگر از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان محسوب میشود که شهری کوهستانی در دامنه کوه‌های قفقاز است . فاصله ی این شهر با تفلیس ۱۲۸ کیلومتر میباشد و از دور افتاده‌ترین نقاط در کشور گرجستان به شمار میرود .مستیا هم از میراث به جا مانده قرون وسطا است که با داشتن جاذبه‌های بسیار از جمله دریاچه‌هایی زیبا اقبال بلندی در زمینه جذب گردشگر داشته است .

این شهر هنوز هم شکل و شمایل سنتی و طبیعی خود را حفظ کرده و نسبتا شهر خلوت و ارزان قیمتی به شمار می‌رود . از دیگر جذابیت‌های مستیا شرایط مطلوب آن برای کوهنوردی و ماجراجویی است . پس اگر درز سفرتان به گرجستان به دنبال  طبیعت گردی ، پیاده‌روی و گردش در مناظر طبیعی جذاب و دیدنی هستید شهر مستیا بهترین انتخاب برای شماست .

 

 

استپانتسمیندا

استپانتسمیندا هم که در شمال گرجستان واقع شده به دلیل داشتن مسیرهای طبیعت گردی کوهستانی شهرت زیادی بین گردشگران و توریست‌ها پیدا کرده است . از جمله دیدنی‌های این شهر می‌توان به کوه باشکوه کازیک و کلیسای تاریخی که روی ارتفاع قرار گرفته است اشاره کرد.

گردشگران می‌توانند از بالای این کوه چشم اندازی ۳۶۰ درجه و زیبا از کوه‌ها و مناظر اطراف داشته باشند . اغلب کسانی که به این شهر سفر می‌کنند تنها هدفشان بازدید از کلیسای گرگتی ترینیتی می‌باشد . این کلیسا از آثار به جای مانده قرن چهاردهم میلادی است و تصویری کامل از فرهنگ و هنر و گرجستان را به نمایش می‌گذارد .

تلاوی

یکی دیگر از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان تلاوی نام دارد .که قلعه باشکوه آن به نام باتونیس سیخه یا قلعه استاد نقش مهمی در شهرت و محبوبیت این شهر داشته است . این قلعه در گذشته محل سکونت پادشاهان بوده . همچنین یک چنار ۹۰۰ ساله با قطر ۷ الی ۸ متر از دیگر دیدنی‌های این شهر است .

تلاوی از عصر برنز محل سکونت انسان‌هایی بوده است و در طی سالیان به یک شهر اداری و سیاسی مهم در منطقه کاختی تبدیل شده . رفتن به رستوران‌های سنتی و چشیدن طعم انواع غذاهای محلی و یا تست کردن نوشیدنی‌های اعلای این شهر از دیگر فعالیت‌های هیجان انگیزی است که توریست‌ها در آن انجام می‌دهند .

 

 

اوشگولی

 

اشکولی در واقع یک روستای دیدنی و حیرت آمیز در کشور گرجستان است که به بهشتی روی زمین شباهت دارد . جالب است بدانید این منطقه در گذشته جزئی از طبیعت زیبای ایران بوده است و در حال حاضر از تماشایی‌ترین مناطق گرجستان محسوب می‌شود .

طبیعت بکر و منحصر به فرد این روستا با داشتن چشمه‌های طبیعی، آسمان صاف ، دشت‌های سرسبز و هوای پاکیزه و همچنین لذت چشیدن انواع غذاهای محلی در آن باعث شده اوشگولی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در گرجستان به شمار رود . این محبوبیت تا آنجایی بوده که این روستا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

 

گوری

این شهر شاید چندان مورد توجه گردشگران قرار نگرفته. اما با داشتن سبقه ای تاریخی و معماری جذاب و حیرت انگیز ‌میتواند میزبان بسیار خوبی برای توریست‌ها در سفر به گرجستان باشد . همچنین هزینه‌ها در شهر گوری بسیار مناسب است .بنابراین اگر به قدم زدن و وقت گذرانی در بازارهای رنگارنگ ، قلعه‌های باستانی و کافه‌های روباز علاقه دارید حتماً سری به شهر گوری بزنید . از دیگر عوامل شهرت این شهر این است که ژوزف استالین رهبر معروف سیاسی در آن زاده شده و موزه‌ای به نام او در گوری وجود دارد .

 

کوتائیسی

کوتائیسی آخرین شهری است که در بررسی دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان به معرفی آن خواهیم پرداخت . این شهر با داشتن جاذبه‌های تاریخی بسیار مانند کلیسای باگراتی ،صومعه موتسامتا ،غارهای پرمئوس و …سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند . از طرفی کوتائیسی  دومین شهر بزرگ گرجستان محسوب می‌شود .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها