زیباترین سواحل شمال ایران

زیباترین سواحل شمال ایران

 

 

اولین مقصدی که برای سفر به ذهن اغلب ایرانیان خطور میکند شمال ایران و رفتن به سواحل زیبای دریای خزر است . اما در این سفر محبوب برای ما ایرانیان ، انتخاب ساحل و شهر ساحلی بی اهمیت نیست . ما در مطلب زیباترین سواحل جنوب ایران به معرفی تعدادی از زیباترین سواحل در جنوب کشور عزیزمان پرداختیم . در این مطلب قصد داریم چند نمونه از زیباترین سواحل شمال ایران را به شما معرفی کنیم .

 

 

ساحل چمخاله

 

شهر چمخاله در استان گیلان میزبان زیباترین ساحل توریستی ایران است . این ساحل به دلیل داشتن چشم اندازی کم نظیر و امکانات بالا بهترین ساحل شمال ایران به شمار میرود .

زمان حکومت نادرشاه بسیاری از مردم  برای فرار از جنگ به منطقه چمخاله مهاجرت کردند و آنجا ساکن شدند و این شهر ساحلی شکل گرفت .

مراکز تفریحی و گردشگری زیادی در این ساحل ساخته شده . شهر چاف و چمخاله بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی در استان گیلان به شمار میروند. در سال ۱۳۹۰ این ساحل عنوان بهترین ساحل استان گیلان را از طرف وزارت کشور به خود اختصاص داد .

ساحل ماسه ای با صدف های سفید زیبا منظره ای بینظیر در این ساحل به نمایش گزاشته . از آن جا که مساحت زیادی از این شهر در خط ساحلی قرار دارد ، سالانه گردشگران  و مسافران زیادی را به خود جذب می کند .

تجربه قدم زدن بر روی ساحل شنی ، تماشای مزارع متعدد در نزدیکی دریا با چشم انداز کوه های رشته کوه البرز و…میتواند تجربه ی یک سفر به یاد ماندنی برایتان ثبت کند . همچنین استفاده از امکاناتی مثل قایق‌ رانی، پیست دوچرخه‌ سواری، زمین والیبال ساحلی، موتور چهار چرخ و آلاچیق‌ های اقامتی زیبا تردید ها را برای سفر به این شهر از بین میبرد .

همه این ها باعث شده این ساحل به خصوص در تابستان ها بسیار شلوغ باشد و متاسفانه از میزان تمیزی قابل قبولی برخوردار نباشد .

 

 

 

ساحل انزلی

 

اگر میخواهید در کنار تفریح ، تماشای دریا و ساحل گردی یک خرید خوب و اقتصادی داشته باشید سفر به شهر انزلی را از دست ندهید . شهر انزلی پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر استان گیلان است که اولین و وسیع ترین بندر شمالی ایران را در خود جای داده .

این شهر که پر باران ترین شهر ایران بر اساس آمار لقب گرفته دارای یکی از زیباترین سواحل در شمال کشورمان است .

طول نوار ساحلی انزلی ۴۲ کیلومتر بوده  و مهم ترین وجه تمایز آن با سایر سواحل دریای خرر عمومی بودن آن است .

۳ کیلومتر از نوار ساحلی این منطقه با امکاناتی مثل آلاچیق سنتی و بتنی، زمین والیبال و فوتبال ساحلی، طرح شنای آقایان و بانوان ، جت اسکی، شاتل، موتور چهارچرخ ، پاراسل، محل استقرار امداد و نجات و سایر امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران مجهز شده است .

دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگترین باغ شهر ایران لقب دارد و مراکز خرید در کنار چشم اندازی زیبا به کشتی‌های بازرگانی و ماهی‌گیری ، مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه علاقه مند کرده .

ساحل بندر انزلی که یک اسکله تفریحی در مجاورت خود دارد ، بیشترین بازدید را در طول سال نسبت به سایر سواحل این منطقه دارد. برای دسترسی به اسکله بندر انزلی باید به میدان ۲۳ مهر انزلی، خیابان آیت‌الله نجفی و سپس بلوار اطبا بروید. پل غازیان در این شهر شهرت بالایی دارد که قدم زدن روی آن را موقع غروب نباید از دست بدهیم.

 

ساحل آستارا

 

ساحل آستارا که به ساحل صدف معروف است ؛ یکی دیگر از زیباترین سواحل شمال ایران به شمار میرود . آستارا از پرگردشگرترین شهر های کشور به دلیل نزدیکی به مرز و دریا از اهمیت بالایی در زمینه اقتصادی و تفریحی برخوردار است .

ساحل استارا ، ساحلی پوشیده از صدف های سفید و زیبا با ایمنی بالا برای شنا و تفریح ، فضایی مناسب برای مسافران و گردشگران ایجاد کرده .

اولین اقدامات در طرح سالم سازی سواحل دریای خزر در سواحل آستارا انجام شد . در سال ۹۳ به مناسبت روز جهانی زمین این ساحل به طور کامل پاکسازی شد و تمام زباله های آن جمع آوری شده و برای شنا و تفریح مسافران و حتی نصب چادر آماده سازی شد .

ساحل صدف در فاصله ۷ کیلومتری آستارا و در جاده آستارا به تالش قرار دارد .نزدیکی به منطقه حفاظت‌ شده لوندویل بر اهمیت این منطقه می‌افزاید و گردشگران زیادی در سفر به این ساحل از جنگل‌های اطراف آن هم بازدید می‌کنند.

 

ساحل چپکرود

 

خط ساحلی ۱۸ کیلومتری چپکرود از زیباترین خطوط ساحلی استان مازندران است که سالانه میزبان تعداد بالایی از گردشگران ایرانی و خارجی است .

این ساحل ماسه ای علاوه بر زیبایی های طبیعی به دلیل داشتن امکاناتی مثل زمین فوتبال، والیبال، رستوران، فضای سبز ، وسایل بازی و…از محبوبیت بالایی میان مسافران برخوردار است .

ساحل چپکرود از وسیع‌ترین و تمیزترین سواحل ماسه‌ای دریای مازندران است . برای جذب بیشتر توریست، پارک ساحلی چپکرود نیز با تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودک، زمین والیبال، زمین فوتبال شنی، فضای سبز و سایر امکانات در همین منطقه احداث شده که برای بازدید از  آن باید از سمت خزرآباد یا جویبار به‌ سمت این ساحل بروید.

 

 

ساحل خلج رامسر

 

بسیاری بر این باورند که ساحل خلج رامسر بهترین ساحل مازندران به حساب می آید . تمیزی کم نظیر این ساحل در کنار امکاناتی که برای مسافران این منطقه فراهم شده این ساحل را در لیست بهترین سواحل شمالی کشورمان قرار داده است .

قدم زدن در یک ساحل آرام و تمیز در کنار آبی بیکران دریا میتواند یک تجربه ی آرامش بخش و به یادماندنی برایتان به وجود بیاورد .

از امکانات تفریحی و رفاهی ساحل خلج میتوان به رستوران، کافه، هتل، فروشگاه صنایع دستی، قایق سواری و پلاژهای متعدد آن اشاره کرد.

اگرچه تابستان فصل سفر و ساحل گردی است اما اگر میخواهید لذت یک سفر آرام و به دور از شلوغی را تجربه کنید فصل بهار  برای این سفر مناسب تر است .

این ساحل در کنار هتل خلج در شهر رامسر قرار دارد .

 

 

به طور کلی پیشنهاد میکنیم اگر به شمال رفتید سواحل رامسر را فراموش نکنید. در رامسر تلکابین هایی وجود دارد که از ساحل این شهر شروع شده و به عمق جنگل های رامسر می رود. علاوه بر این در رامسر کلوپ ورزش های دریایی هم قرار دارد که می توانید با استفاده از آن از ورزش ها و تفریحات آبی لذت ببرید.

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها