زیباترین سواحل جنوب ایران

زیباترین سواحل جنوب ایران

 

 

اکثر مردم انتخاب اولشان برای تفریح و سفر دریاها و سواحل زیبای آن هاست. دریاها و طبیعت و آب و هوایی که به سبب آن ایجاد میشود افراد زیادی را به شهر های ساحلی جذب میکند . کشور ما به دلیل داشتن دریا در شمال و جنوب سواحل زیبای بسیاری دارد . شاید انتخاب کردن زیباترین ساحل و معرفی آن کار چندان آسانی نباشد . همچنین معرفی همه آن ها در قالب یک مطب ممکن نیست . ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از زیباترین سواحل جنوب ایران بپردازیم . برای آشنایی با زیباترین سواحل شمال ایران از طریق مجله گردشگری بلیط اینجا با ما همراه باشید .

 

ساحل مرجان

قدم زدن بر روی شن های طلایی در عین تماشای درختان نخل در یک ساحل آرام و رویایی دلیل انتخاب اول ماست . ساحل مرجان که در جزیره کیش واقع شده و از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است .موج سواری ، قایق سواری  ، جمع کرده صدف ها و سنگ های کم نظیر  از جمله تفریحاتی است که میتوانید در این ساحل زیبا تجربه کنید .

در این ساحل مرجان‌ ها بعد از مردن مثل سنگ اسفنجی به ساحل می‌رسند و تماشای آن در آب زلال و شفاف این منطقه به راحتی ممکن  است . به همین دلیل عده ای آب‌ های ساحل مرجانی را جزء زیباترین آب های دریای ایران میدانند . پیشنهاد میکنیم برای تماشای این ساحل بکر و وسیع فصل های پاییز یا زمستان را انتخاب کنید تا به دور از هوای گرم و طاقت فرسای جنوب لذت کافی را ببرید .

 

ساحل زیتون

یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران در جنوب ؛  ساحل زیتون در جزیره قشم است .این ساحل که در واقع بخشی از پارک زیتون قشم است با داشتن یک مدرسه شنا برای تمامی سنین بهترین انتخاب برای تجربه ورزش های آبی است .

وجود انواع رستوران ها با سرو غذا های دریایی و محلی و موسیقی های زنده  و سایر امکانات تفریحی باعث شده مسافرانی که به قشم سفر میکنند حتما به این ساحل هم سری بزنند .

 

 

ساحل بندر عباس

 

اگر به دنبال یک مقصد مناسب برای سفر در فصول سرد سال هستند ما به شما پبیشنهاد میکنیم بندرعباس و سواحل زیبای آن را از دست ندهید .

برخی معتقدند بندر عباس بهترین ساحل را در کل کشور دارد . علت آن هم وجود هتل های بسیار مدرن و زیبا و امکانات رفاهی بی نظیر این منطقه است .

شن های نرم و تجربه قدم زدن روی ماسه های گرم ساحل در یک محیط زیبا و مدرن میتواند تجربه ای شیرین برای شما و خانواده تان خلق کند .

 

 

ساحل هنگام

به راحتی میتوانیم این ساحل را جزو بهترین و زیباترین سواحل ایران بدانیم . این ساحل به ساحل نقره ای معروف شده و علت این نام گذاری هم این است که پلانگتون‌ها، در زمان رسیدن موج به ساحل و تابیدن نور آفتاب بر آن‌ها، مثل نقره می‌درخشد و منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند.

این ساحل در جزیره هنگام با داشتن جاذبه هایی مثل آب زلال و شفاف، وجود ماهی های زیبا و شگفت انگیز ، تماشای دلفین ها و شن های ساحل که به دلیل داشتن مواد معدنی براق ، میدرخشند  ؛گردشگران و مسافران زیادی را به  خود جذب میکند .

 

 

ساحل سرخ

 

ساحل سرخ در جزیره هرمز ویژگی های زیادی دارد تا بتوانیم آن را در لیست زیباترین سواحل ایران قرار دهیم .

خاک سرخ جزیره که علت رنگ خاص و تماشایی اش ترکیبات معدنی مانند عنصر آهن است ؛ در کنار رنگ آب که بخشی از آن هم در اثر تابش نور آفتاب به رنگ سرخ در می آید یک منظره تماشایی و به یاد ماندنی در پیش چشمانتان خلق میکند .

این خاک سرخ در صنعت داروسازی، ساخت محصولات آرایشی بهداشتی، پخت و پز (پخت نان محلی، ادویه جنوبی و غذای محلی جزیره) کاربرد دارد و حتی خوردنی است . اما لطفا برای حفاظت از محیط زیست و اقلیم منطقه، به آن‌ها دست نزنید.

متاسفانه برخی از مسافران در بازدید از این ساحل رنگی ایران بخشی از خاک را  یادگاری برداشته و با خود می‌برند. باید بدانید که این کار ضربه بزرگی به ساحل وارد میکند و به‌همین دلیل برای آن منع قانونی گذاشته‌اند. افرادی سودجو هم خاک ساحل را در شیشه‌های کوچک ریخته و با قیمت زیادی می‌فروختند. این کار باعث تخریب ساحل می‌شود؛ چراکه سالیان زیادی طول خواهد کشید تا خاک برداشته شده جایگزین شود.

 

 

ساحل درک

ساحل درک یکی از زیباترین ساحل های چابهار در روستای درک واقع شده . این ساحل بسیار تمیز و بدون هیچ زباله ای در آن است به همین خاطر به عنوان پاک ترین ساحل ایران معروف شده . روستای درک در ۱۷۰ کیلومتری چابهار لذت تماشای طلوع و غروب خورشید را از  بالای تپه های شنی زیبایش به شما هدیه میکند .

این ساحل دارای تک درخت نخلی است که به آن مشهور شده و  یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فردش تلاقی دریا و کویر در این ساحل دیدنی و به یاد ماندنی است .

بهترین زمان برای سفر به این منطقه نیز مانند سایر سواحل جنوب فصل های خنک سال است .

 

 

 

ساحل بریس

باز هم چابهار و یک ساحل زیبای دیگر . این ساحل در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار واقع شده و یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران است .

تماشای دریای عمان از بالای سواحل صخره ای ، چشم انداز قایق های کوچک ماهی گیری در آب و همچنین منظره زیبای کوه های مریخی و پرواز پرندگان دریایی  ؛ همه جاذبه هایی است که تردید ها را برای سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از یکی از زیباترین سواحل کشورمان کنار می زند .

به دلیل ارتفاع صخره ای ساحل از سطح آب این منطقه به یک لوکیشن جذاب برای عکاسی تبدیل شده . البته مراقب باشید بریس به همین دلیل یعنی خطر پرت شدن در آب از صخره های حدودا ۱۰ متری ؛ به خطرناک ترین ساحل ایران معروف است .

 

ساحل لاک پشت ها

یک بار دیگر به قشم برویم و یکی دیگر از سواحل زیبای این جزیره دیدنی را معرفی کنیم . ساحل لاکپشت ها که همانطور که از اسمش معلوم است  میزبان صدها لاکپشت پوزه عقابی در فصل تخمک گذاری لاکپشت هاست . این لاکپشت ها به ساحل می آیند و تخم هایشان را در چاله هایی دفن میکنند . دو ماه بعد بچه لاکپشت ها از تخم بیرون می آیند و به سمت ساحل حرکت میکنند و منظره دیدنی و شگفت انگیزی را خلق میکنند .

لاکپشت های پوزه عقابی که متاسفانه در خطر انقراض هستند عمر درازی دارند و در حدود ۳۰ سالگی به بلوغ میرسند و دوباره به محل تولد خودشان یعنی همین ساحل برگشته و به بقای نسلشان ادامه میدهند .

این ساحل گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و کسانی که به قشم سفر میکنند حتما تماشای این ساحل را در برنامه ی سفر خود قرار میدهند . اگر شما هم علاقه مند شدید منظره ی راه رفتن انبوهی از لاکپشت ها را از ساحل به سمت دریا را تماشا کنید سفرتان را برای اواخر اسفند تا آخر خرداد برنامه ریزی کنید .

 

 

 

برای خرید بلیط سفر به جزایز زیبای جنوب با بهترین شرایط به سایت بلیط اینجا مراجعه  کنید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
2 ماه قبل

[…] در مطلب زیباترین سواحل جنوب ایران به بررسی این مناطق گردشگری  زیبا در حاشیه خلیج فارس […]