پارک های آبی دبی

پارک های آبی دبی

 

شهر دبی در کشور امارات به دلیل امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی که در سال های اخیر ایجاد کرده ، مقصد بسیاری از از گردشگران و مسافران از سراسر دنیاست . این شهر لوکس و دیدنی یک انتخاب عالی و به یاد ماندنی برای یک سفر خارجی خانوادگی است  . وجود پارک های آبی متعدد و متنوع در دل یک شهر کویری و خشک بسیار جذاب و  منجصر به فرد است .  پارک های آبی یکی از مهمترین جاذبه های تفریحی و گردشگری در این شهر به شمار میرود که بعضی از آنها در دنیا بینظیر هستند .

از ماه نوامبر تا اوریل که مصادف با آذر تا اوایل اردیبهشت میشود بهترین زمان سفر به دبی است . هوا در این محدوده زمانی زیر ۳۳  درجه در طول روز  است. و شرایط برای لذت بردن از تفریحات آبی و آبتنی در هوای همیشه آفتابی دبی کاملا مساعد است . در این نوشته قصد داریم تعدادی از این پارک های آبی دبی را معرفی کنیم .

 

پارک آبی وایلد وادی

 

این پارک آبی که جزو ۱۰ پارک آبی برتر دنیاست در یکی از بهترین مناطق دبی ، در خیابان جمیرا و کنار برج العرب  واقع شده . از ویژگی های  این پارک داشتن تجهیزات ویژه ای است که دمای هوا را در تمام فصل های سال متعادل نگه میدارد . همچنین بلند ترین سرسره آبی دنیا در این پارک قرار دارد .

از دیگر امکانات و تفریحات  وایلد وادی میتوان به یک آبشار ۱۸ متری در ورودی آن ، رودخانه ۳۶۰ متری روباز با دمای متعادل در همه ی روزهای سال ، دو استخر موج سواری ، ۳ استخر بزرگ و کافه ها و رستوران های متعدد اشاره کرد . استخر موج این پارک بزرگترین استخر موج خاورمیانه است .

این پارک آبی که یکی از قدیمی ترین و در عین حال مدرن ترین پارک های آبی دنیاست با بیش از ۳۰ وسیله بازی و سرگرمی جذاب بهترین پارک آبی دبی به شمار میرود . نکته‌ی جالبی که وایلد وادی را از بقیه مجموعه‌ های آبی در این شهر متمایز می‌کند ایمن سازی بعضی از وسایل بازی این پارک برای زنان باردار و کودکان است. این امکان به خصوص برای زنان باردار در کمتر مجموعه‌ ای فراهم شده است.

این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر میزبان مسافران است .  برای کودکان زیر دو سال نیاز به پرداخت هزینه ی جداگانه نیست .

 

 

 

پارک آبی  آتلانتیس

 

این پارک آبی در جزیره نخل دبی و در هتل معروف آتلانتیس قرار دارد و در آن سرسره های آبی متنوع، ترن های آبی ، استخر موج و… در بهترین سطح خود موجود است .

سرزمین دلفین ها و شیر های دریایی ، سرسره انتقام خدایان ، سرسره مسابقه و رقابت ، غواصی ، سرسره ترن آبی ، سرسره حمله کوسه ها و ماجراجویی در دل رودخانه بخشی از تفریحات جذاب و هیجان انگیز این مجموعه است . آتلانتیس جزو معدود پارک های آبی دبی است که ساحل اختصاصی دارد. که در این ساحل نیز تفریحات هیجان انگیزی مثل جت اسکی ، موج سواری و کایاک سواری وجود دارد .

آکواریوم آبی آتلانتیس با داشتن بیش از ۶۵ هزار آبزی از جمله کوسه ، مار ماهی ، اسب دریایی و …یکی از دیدنی ترین بخش های این مجموعه است .

سرسره آکواکوندا که بزرگترین سرسره آبی دنیاست در این مجموعه قرار دارد .

همچنین بخش مجزایی برای کودکان و نوجوانان در این مجموعه طراحی شده.  که با بیش از ۲۵ سرسره جذاب و دو برج ماجراجویی ساعت های شاد و به یادماندنی را برای کودکان نیز خلق میکند .

با وجود ۱۶ کافه و رستوران در آتلانتیس میتوانید لذت خوردن انواع نوشیدنی ها و غذاهای فست فودی را نیز در این مجموعه تجربه کنید .

 

ساعت کاری این پارک آبی از ۱۰ صبح تا ۷ شب است و قیمت بلیط آن نصف قیمت وایلد وادی است .

 

پارک آبی لاگونا

 

پارک آبی لاگونا یکی دیگر از پارک های آبی دبی است که در منطقه لامر دبی واقع شده . ویژگی منحصر به فرد این پارک در مقابل سایر پارک های آبی دبی داشتن بخشی برای موج سواری است . در این بخش گردشگران میتوانند به همراه کودکان و نوجوانانشان با یک تخته روی موج ها بازی کنند و یک تجربه خاص در سفر به دبی برای خودشان ثبت کنند .

وجود ده ها سرسره آبی ، رودخانه آرام ، ساید کودکان و… بخشی دیگر از امکانات تفریحی این مجموعه آبی است . این مجموعه هر پنجشنبه از ساعت ۱۹ تا ۲ بامداد به بانوان اختصاص دارد تا مسافران زیادی که از سرزمین های اسلامی برای تفریح به دبی میروند بتوانند در یک محیط مناسب و راحت به تفریح بپردازند .

دسترسی بسیار آسان به پارک لاگونا و قرار گیری آن در مرکز اقامتگاه های متعدد و متنوع سبب شده این مجموعه بین گردشگران بسیار محبوب باشد .

پارک آبی لگولند

 

اگر در سفر به دبی کودکانتان هم همراه شما هستند تجربه رفتن به پارک آبی لگولند را از دست ندهید . این پارک که در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهربازی افتتاح شده در حال حال حاضر در دو بخش شهربازی و پارک آبی کودکان به فعالیتش ادامه میدهد .

اما قرار نیست تمام زمانی که کودکانتان در این مجموعه در حال تفریح و بازی هستند شما به انتظار بنشینید . برای بزرگسالان هم در این پارک آبی تفریحات و امکانات زیادی در نظر گرفته شده . برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز وسایل بازی ایمن سازی شده است .

علت این نام گذاری این است که طراحی وسایل بازی در این پارک از اسباب بازی های لگو الگو گرفته شده . همین امر باعث شده در میان کودکان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد .

کودکان میتوانند با لگو قایق هایی طراحی کنند و قایقشان را در مسیر رودخانه ی آرام لگولند به حرکت دراورند .

ایجاد فضایی برای رقابت ، بروز خلاقیت و تفریحات بسیار شاد و به یادماندنی برای کودکان در کنار بزرگسالان باعث جذب گردشگران زیادی به این پارک آبی شده است.

۴۰ سرسره آبی برای کودکان ، استخر موج ، سافاری ، رودخانه ارام و…بخشی از تفریحاتی است که در لگولند در انتظار شما و کودکانتان است .

این مجموعه در خیابان شیخ زائد، مقابل مجمع‌الجزایر جبل علی قرار دارد.

 

 

پارک آبی آیس لند

 

این بار به پارک آبی آیس لند یا سرزمین یخی برویم تا یک مجموعه با تم قطب جنوب را به شما معرفی کنیم . آیس لند با وسعت ۱۰۳ هزار متر مربع در منطقه راس الخیمه دبی قرار دارد .

فضای پارک و نوع طراحی آن بسیار منحصر به فرد و دیدنی است . در آن اتاق هایی شبیه به محل استراحت اسکیمو ها قرار دارد . همچنین  ۳۰ سرسره آبی متنوع ، استخر های موج ، تالار های چوبی و ساحلی تفریحات و جاذبه هایی است که تردید ها را برای رفتن به این پارک آبی از بین میبرد .

از دیگر ویژگی های آیسلند وجود بزرگترین آبشارها ی جهان در آن است .  امکان انجام انواع بازی های یخی مثل اسکی روی یخ در کنار استخر های آب گرم متعدد با خاصیت درمانی از دیگر دلایل جذب گردشگر در این مجموعه است .

پارک آبی ایسلند از ارزان ترین پارک های آبی دوبی است . اما در سال‌های اخیر بارها باز و بسته شده . بنابریان قبل از رفتن به آیسلند  به سایت اینترنتی آن مراجعه کنید و اطلاعات لازم از زمان بازگشایی مجموعه را کسب کنید .

 

 

درباره ی دبی در بلیط اینجا بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به دبی

نکات مهم قبل از سفر به دبی که باید بدانید

معرفی ۱۰ تا از بهترین رستوران‌های دبی برای چشیدن طعم‌های خاص

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها