جام جهانی 2022 قطر - مراکز تفریحی قطر

جام جهانی ۲۰۲۲ ایران در قطر

جام جهانی قطر ۲۰۲۲ – در روزهایی به سر می بریم که بازار بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسیار داغ است و بین ورزش دوستان، مدام بحث بازی و موضوعات مربوط به آن رد و بدل میشود. در دوره قبلی،امکان بازی های جام جهانی در کشور توکیو، به دلیل شیوع بیماری کرونا، آنگونه که باید فراهم نشد؛ اما امسال، شاهد برگزاری باشکوه و حضور جمعیت وصف نشدنی علاقمندان به ورزش از سراسر دنیا در کشور میزبان (قطر) هستیم.


حال که در سال ۲۰۲۲، کشور قطر به عنوان میزبان مسابقات فوتبال معرفی شده است لازم دانستیم تا در کنار جریانات داغ فوتبال قطر، نگاهی هم به تفریحات کشور قطر داشته باشیم تا اگر به این کشور سفر کردید، سری هم به مکان های تفریحی قطر بزنید.
از آنجایی که قطر از کشورهای واقع در حاشیه خلیج فارس است، به همین دلیل، همه ما ایرانیان درصورتی که شرایط لازم را برای سفر داشته باشیم می ‌توانیم بدون داشتن دغدغه مسافت و چالش های مربوط به آن به آسانی و به سرعت، خود را برای تماشای زنده مسابقات، به قطر برسانیم.


در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” قصد داریم به شما یادآوری کنیم که سفر شما میتواند تنها محدود به تماشای مسابقات فوتبال نباشد، بلکه در میان تب و تاب مسابقات نباید از تفریحات این کشور غافل بمانید و از “مراکز تفریحی قطر” نیز دیدن کنید.


قطر از جمله کشورهای عربی است که در همسایگی خلیج فارس قرار گرفته است. این کشور با وسعت اندک و آب و هوای بیابانی و نیمه شرجی خود دارای مناطق گردشگری بسیاری می باشد.
علاوه براین، قطر به مسافران خود فرصت تجربه بازدید از یکی از لوکس ترین کشورهای جهان را میدهد؛ البته تفریحات کشور قطر، متنوع تر و بیشتر از آن چیزی هستند که بتوان در این مقال گنجاند؛ از سواحل زیبا گرفته تا بیابان‌ های مختلف، موزه‌ ها، پارک ‌ها و شهرک‌ های تفریحی که تنها بخشی از این تفریحات به شمار می روند. در ادامه با “بلیط اینجا” همراه شوید تا به معرفی تعدادی از این تفریحات بپردازیم.

جهت کسب اطلاعات در خصوص تور جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و رزرو تور قطر ۱۴۰۱ با کارشناسان بلیط اینجا در ارتباط باشید.

واتساپ: ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

شماره همراه پشتیبانی پرواز :  09013119036

پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶

هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶

-پارک انگری برد قطر:

اولین مرکز تفریحی قطر که پیشنهاد میکنیم حتما آن را در لیست تفریحات خود قرار دهید، پارک انگری برد قطر است.
حتما تا به حال،حتی برای یک بار هم که شده بازی انگری برد را در موبایل خود تجربه کرده اید. این پارک با الهام گرفتن از فضای این بازی مشهور، در کشور قطر در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد.
محیط روح بخش و سرسبز این پارک و شبیه سازی فضای این پارک با بازی نوستالژیک انگری برد، موجب شده تا نظر هر گردشگری با هر سن و سالی به سمت آن جلب شود.

جام جهانی 2022 قطر - پارک انگری برد قطر


پارک انگری برد قطر، آیتم‌ های تفریحی مختلفی را برای مهمانان خود، تدارک دیده است؛ در این پارک، امکان استفاده از انواع بازی ‌های سرگرم ‌کننده و متنوع، فراهم است که نکته جالب توجه در رابطه با اکثر این بازی ها این است که در اغلب شهربازی ها، نمونه آنها را نخواهید دید.
آدرس: شهر جشنواره دوحه، الدائین
هزینه ورودی: ۲۵۰ ریال قطر
ساعت کاری مجموعه:روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.
روزهای پنج‌ شنبه، صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱ ظهر.

-مرکز شهر مشیرب قطر در دوحه:

اگر در جست و جوی مکانی تفریحی در قطر بودید که هم اوقات خوشی را بگذرانید و هم مبلغی را هزینه نکنید، حتما سری به مرکز شهر مشیرب دوحه بزنید. مشیرب دوحه به عنوان یکی دیگر از مراکز تفریحی قطر، در واقع همان سیتی سنتر مشیرب واقع در شهر دوحه (یکی از شهرهای هوشمند و مدرن در زمینه های مختلف میان تمام شهرهای جهان) میباشد.
در سال های گذشته، مشیرب، جزئی از بافت سنتی و تاریخی کشور قطر شناخته می شده است؛ اما امروزه همین منطقه سنتی به سیتی سنتر مهم و قابل توجه شهر دوحه تبدیل شده است. در این سیتی سنتر، شما شاهد ساختمان‌ های لوکس، آسمان ‌خراش‌های عظیم و مراکز خرید بزرگ خواهید بود.

جام جهانی قطر 2022 - مرکز مشیرب در دوحه


حتی پیاده روی کردن در حاشیه این منطقه هم میتواند سرگرم کننده و لذت بخش باشد؛ لازم است بدانید که اغلب هتل های معروف قطر نیز در همین محدوده واقع شده اند؛ بنابراین اگر هتلی که رزرو کرده اید در این منطقه قرار گرفته است، می‌ توانید هروقت که مایل بودید برای گذراندن لحظاتی خوش، سری به مرکز شهر مشیرب دوحه بزنید و به ویژه از شب های چراغانی و زیبای آن لذت ببرید. در این منطقه از مساجد قدیمی و اماکن تاریخی و مذهبی گرفته تا مراکز خرید لوکس و گالری ‌های هنری، برای بازدید وجود دارند.

-رانندگی در تپه:

رانندگی های سرعتی در مناطق ماسه‌ ای پر فراز و نشیب برای بسیاری از افراد میتواند یکی از مهیج ترین تفریحات به شمار رود.
کشور قطر نیز به عنوانی یکی از کشورهای صحرایی جنوب غربی آسیا، از تپه های شنی متعددی بهره مند است که امکان برگزاری چنین تفریحات و مسابقاتی را در این کشور فراهم می کنند.
اگر شما هم جزء علاقمندان این تفریح هستید،تپه‌ های ماسه‌ ای قطر علاوه بر ایجاد منظره ای بکر و زیبا، شرایط تجربه یکی از لذت‌ بخش ‌ترین تفریحات قطر را مهیا کرده اند.

تفریحات قطر - تور قطر 2022 - فوتبال قطر


زمین ماسه‌ ای و ساحلی همراه با ارتفاعات پر فراز و نشیب، هیجان این بازی را دوچندان کرده است.
افزون بر تجربه لذت رانندگی درچنین محیطی، میتوانید از اقامت شبانه در چادرهایی با تجهیزات کامل صحرایی و غذاهای دریایی مخصوص آب های خلیج فارس و… لذت ببرید و تمام این لحظات را زیر آسمان زیبای قطر سپری کنید.

-مروارید قطر:

جزیره مروارید قطر، جزیره‌ ای مصنوعی در حوالی دوحه و نزدیک به خلیج فارس میباشد و چند سالی است که از افتتاح آن می گذرد. جزیره مروارید با مساحت قابل توجه خود، همچون مرواریدی در کشور کوچک قطر می درخشد و دارای مجتمع های مسکونی لوکس و مراکز تفریحی و تجاری مختلف است. مجموع این دیدنی ها و نیز داشتن چشم انداز های تماشایی و شگفت انگیز، این جزیره را همچون دیگر مراکز تفریحی قطر، بر سر زبان ها انداخته است.

جزیره مروارید قطر - مراکز تفریحی قطر - جاذبه های گردشگری قطر - جام جهانی 2022


این جزیره که از بهترین تفریحات قطر محسوب میشود، شامل بخش های تفریحی متنوع و جاذبه‌ های دیدنی بسیار است.
شما میتوانید در این جزیره مصنوعی و زیبا از تماشای قطرات بلورین آب ها و دنیای زیر آب های خلیج فارس، نهایت بهره را ببرید و با اجاره قایق های تفریحی جزیره، گردشی عالی در آب های خلیج داشته باشید و از امکان شنا کردن در آب ها و دیگر تفریحات و ورزش های آبی جزیره مروارید، استفاده کنید.

-جنگل مانگروز:

از دیگر تفریحات کشور قطر، گشت و گذار در جنگل‌ های ساحلی آن است‌. جنگل مانگروز قطر یکی از همان فرصت های ناب است که از زیباترین مناطق این کشور به شمار می آید.
جالب است بدانید که این جنگل در گنجینه منطقه‌ کویری و شنی خود، زیست‌ بومی خرم و جنگلی، توام با منابع کافی آب را گنجانده است. جنگل مانگروز در دل خود، گونه های مختلفی از حیوانات و پرندگان، همچون فلامینگو ها و ماهی ‌خوارهای زیادی دارد که زیست بومی غنی را شکل داده اند.
جنگل مانگروز به عنوان منطقه ای ساحلی، خدمات جالب و مهیجی را به بازدید کنندگان خود ارائه میدهد؛ از همین رو گردشگران می توانند با اجاره یک قایق تفریحی به گشت و گذار در جنگل بپردازند و حتی اگر مایل باشند در زمان های مناسب، میتوانند دل به آب زده و از محیط کویری پیرامون خود فاصله گرفته و به دور از شن و ماسه های قطر در دنیای کوچک مانگروز تفریح کنند.

-باغ وحش الماهای قطر:

حتی اگر به حیوانات، علاقه‌ ای ندارید اما تماشای دنیای شگفت انگیز آنها و دیدن حیات وحش از نزدیک، بدون شک لذت بخش خواهد بود.
حیات‌ وحش الما یکی از همان باغ های وحشی است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.
این حیات وحش به عنوان یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی قطر شناخته شده و سال هاست که توجه توریست ها را به خود جلب کرده است.

باغ وحش الماهای قطر - جاهای دیدنی قطر - مراکز تفریحی قطر


این محوطه در منطقه ‌ای بیابانی قرار گرفته است و همین موضوع به اندازه کافی، حیرت برانگیز و جذاب می باشد.
از جمله جانوران معروف این باغ وحش که بر جذابیت آن افزوده است وجود غزال عربی میباشد. شما غزال عربی را فقط در این مجموعه میتوانید مشاهده کنید بدین معنا که این غزال در هیچ‌ کجای دیگر از جهان وجود ندارد. از سایر جانوران زیبا که اتفاقا در حال انقراض هستند و در این مجموعه به بقای خود ادامه میدهند بزکوهی است.

-پارک آبی قطر:

در میان اخبار داغ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نباید از دیگر تفریحات قطر نظیر پارک آبی غافل ماند که یکی از جذاب‌ ترین و معروف ترین تفریحات کشور قطر نیز می باشد. چنانچه به یک کشور گرمسیر نظیر قطر، مسافرت کردید حتما به دنبال پارک آبی در تفریحات آن منطقه باشید. خوشبختانه چنین تفریحی در کشور قطر نیز فراهم شده است.
این پارک آبی در محلی به نام نخلا در شهر دوحه واقع شده است. پارک آبی دوحه به سفارش دو شرکت کویتی و قبرسی ساخته شد.

پارک آبی دوحه قطر - مراکز تفریحی قطر - جاذبه های گردشگری دوحه قطر

-شتر سواری:

اگر دوستدار هیجان هستید بی تردید، سافاری در کویر، شترسواری روی شن ‌های داغ و سرگرمی هایی از این قبیل در فضای بی‌ کران صحرا، برای شما مهیا شده است و شما فرصت تجربه همه این ‌تفریحات را در تور قطر خواهید داشت.

-ونیز کوچک در قطر:

مرکز خرید ولاجیو در فهرست مربوط به مراکز خرید قطر و دوحه، به طور حتم چندین قدم از سایرین جلوتر است.
آیا موافقید که در هر سفری تمام تفریحات، یک طرف و پاساژ گردی در یک طرف دیگر قرار می گیرد و لذت مختص به خود را دارد؟

جام جهانی 2022 قطر - مراکز تفریحی قطر - تور قطر 2022


دلیل اینکه چرا به این مرکز خرید لقب ونیز را داده اند، در طراحی و نحوه چیدمان سازه های این فضای تجاری نهفته است. سازوکار و معماری به کار گرفته شده در ساخت این مرکز خرید بزرگ، شباهت زیادی به شهر تاریخی ونیز دارد. به گونه ای که وقتی در میان فروشگاه های این مرکز خرید قدم میزنید، به خوبی گذرگاه های آبی و ساختمان های زیبای ونیز را حس خواهید کرد.
همچنین در ولاجیو، تفریحاتی مثل اسکیت روی یخ، ترن هوایی و بولینگ نیز برای سرگرمی کودکان فراهم شده است.

ویراستار: خانم الهام نور محمدی

جام جهانی ۲۰۲۲ ایران قطر

فوتبال قطر ۲۰۲۲

تور جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
2 ماه قبل

[…] جام جهانی ۲۰۲۲ ایران در قطر […]