جاهای دیدنی دوحه

جاهای دیدنی دوحه

ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا به بهانه ی مسابقات جام ملت‌های آسیا و میزبانی قطر تصمیم گرفتیم به سراغ این کشور و پایتخت آن شهر دوحه برویم . همانطور که می‌دانید کشور قطر باجود وسعتی کم در حاشیه ی خلیج فارس، امروزه به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است . این کشور توانسته با مدیریت خوب و برنامه‌ریزی بلند مدت بسیار دقیق. خود را از یک منطقه کویری به یک کشور مدرن با سازه‌هایی جذاب و دیدنی و یکی از مهم‌ترین مراکز مالی در خاورمیانه تبدیل کند . شهر دوحه به عنوان پایتخت قطر قدمتی بسیار طولانی دارد و در آن سنت و مدرنیته تلفیق شده . این شهر در گذشته روستایی با تکیه بر صید مروارید و ماهی بوده است . ما در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی دوحه را به شما معرفی کنیم.

 

 

موزه ی ملی قطر

موزه ملی قطر یکی از مهم ترین جاهایی است که می‌توانید در سفر به دوحه از آن بازدید کنید . این موزه چشم اندازی بسیار زیبا و جذاب به خلیج فارس دارد. و تاریخ قطر را در سه بخش آغاز ، زندگی کنونی و تاریخ مدرن به گردشگران و بازدید کنندگان نمایش می‌دهد . موزه ی ملی قطر که در نزدیکی فرودگاه این کشور واقع شده. با داشتن ۱۱ گالری ، کافه، رستوران و یک پارک اقبال بلندی در جذب گردشگر داشته است . معماری این اثر تاریخی بسیار منحصر به فرد و خاص است که توسط معمار مشهور ژان نول به شکل یک گل رز صحرا طراحی شده که در فرهنگ عربی به صورت یک نماد مطرح می‌شود . از این سازه باشکوه در مارچ ۲۰۱۹ رونمایی شد .

این موزه که ساخت آن حدود یک دهه طول کشید حدوداً ۵۲ هزار متر مربع وسعت دارد. و تصویری کامل از سیر تاریخی کشور قطر را از دوره قبل تاریخ سکونت تا امروز عرضه می‌کند .

موزه ی هنر های اسلامی

یکی دیگر از موزه‌ های  شهر دوحه قطر موزه هنرهای اسلامی است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد . معمار آن فردی آمریکایی به نام آی.ام.پی است که تمام هنر و دانش خود را در زمینه معماری در ساخت این موزه شگفت انگیز و جذاب به کار برده است . موزه ی هنرهای اسلامی از جاهای دیدنی دوحه است که محبوبیت بسیار بالایی بین توریست‌ها و گردشگران خارجی دارد .

در این مجموعه بزرگ‌ترین مجموعه هنرهای اسلامی نگهداری می‌شود . این موزه را می‌توان نماد فرهنگی خلیج فارس به شمار آورد که در آن آثار تاریخی بی‌نظیری از سال ۶۰۰ میلادی تا قرن ۱۹ جمع آوری شده است . شکل ظاهری موزه به شکل هرمی طراحی شده و داخل سالن اصلی آن پله‌هایی منحنی قرار دارد. این امر باعث شده آن را با موزه لوور فرانسه قیاس کنند .  کتاب‌های خطی، نسخه‌های اصلی قرآن، سنگ‌های قیمتی، سکه‌های قدیمی طلا و نقره ،ظروف قدیمی، پارچه‌های نفیس و … بخشی از آثار گرانبهایی است که در موزه هنرهای اسلامی به معرض نمایش گذاشته می‌شود . آثاری از ایران نیز در این موزه وجود دارد.

 

جزیره مصنوعی مروارید قطر

 

ما در مطلب جزیره مروارید قطر در مجله گردشگری بلیط اینجا به طور مفصل  این جزیره مصنوعی را به شما معرفی کردیم . همانطور که می‌دانید جزیره ی مروارید یکی دیگر از جاهای دیدنی است که در نزدیکی شهر دوحه با مساحت ۴۰۰ هکتار ساخت شده. و حدود ۳۲ کیلومتر به ساحل کشور قطر اضافه کرده است . در ساخت جزیره مروارید از بهترین معمارها و طراحان کمک گرفته شده .

این منطقه را به خاطر شکل ظاهری جزیره و همچنین سابقه‌ای که این منطقه در گذشته در صید مروارید داشته مروارید لقب داده اند . تماشای آسمان خراش‌های مدرن و لوکس، مراکز خرید متنوع و متعدد ، اسکله‌های تفریحی ، لذت بردن از سواحلی مثل پورتو عربیا، کوستا مالاتس و … بخشی از تفریحاتی است که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید .

 

 

 

فستیوال سیتی دوحه

 

بازارگردی یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در شهر دوحه تجربه کنید . یکی از مهم‌ترین بازارهای قطر، فستیوال سیتی دوحه است که هر آنچه به ذهنتان برسد و نیاز داشته باشید را میتوانید از آن تهیه کنید . بسیاری از برندهای بین المللی و نمایندگی‌های معتبر در این بازار وجود دارند .همچنین داشتن یک محوطه وسیع برای ورزش در حیات این مجموعه که میتوانید در آن به استراحت ،دوچرخه سواری و … بپردازید از ویژگی‌های منحصر به فرد این بازار است .

اگر در سفرتان به دوحه کودکان همراهتان هستند به هیچ عنوان رفتن به این بازار را از دست ندهید. چرا که یک پارک موضوعی بسیار جذاب در آن برای کودکان طراحی شده که می‌تواند ساعت ها آنها را سرگرم کند . افتتاح یک پارک برفی و سرسره برفی سرپوشیده و کوه برفی در این مرکز خرید آن را همه چیز تمام کرده است .

 

پارک اسپایر

 

برای رفتن به پارک اسپایر باید حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر دوحه فاصله بگیرید تا فضایی سرسبز و دیدنی را تجربه کنید . همچنین برج معروف مشعل و تنها دریاچه دوحه در این پارک قرار دارد . تماشای پرندگان و غازهایی که از گرمای صحرا به این دریاچه پناه آورده و بر فراز آن پرواز می‌کنند، در کنار چشم اندازهای سرسبز با گیاهان گوناگون و رنگارنگ این پارک و مسیرهای پیاده‌روی جذاب تجربه‌ای بسیار جذاب و دیدنی در این منطقه برایتان ثبت می‌کند .

بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۱۶ جام جهانی ۲۰۲۲ در این مجموعه برگزار شده است. در سفرتان به کشور قطر و شهر دوحه به هیچ عنوان بازدید از این پارک دیدنی و زیبا را که در منطقه مسکونی بعیا قرار گرفته از دست ندهید .

 

 

 متحف

یکی دیگر از موزه‌های شهر دوحه موزه متحف نام دارد که بیش از ۹ هزار اثر هنری که  در یک بازه۳۵ ساله جمع آوری شدند در آن نمایش داده می‌شود . بازدید از این موزه رایگان است  وهنردوستان می‌توانند با سرویس رفت و آمد رایگان به راحتی به این موزه عربی بروند . در واقع آثار موجود در این موزه توسط فردی به نام شیخ حسن بن محمد بن علی آل ثانی در سفرهایش به اطراف جمع آوری شده و تصویری کامل از فرهنگ غنی ترکیه ، ایران و سایر کشورهای آسیایی و شمال آفریقا ارائه میکند .

 

استادیوم‌های ورزشی

میزبانی کشور قطر در سال ۲۰۲۲ برای مسابقات جام جهانی و همچنین میزبانی این کشور در جام ملت‌های آسیا باعث شد مسئولین این کشور به ساخت استادیوم‌های  متعدد و مدرن بپردازند . این  میزبانی‌ها در زمینه جذب گردشگر برای قطر یک سرمایه‌گذاری عالی و تمام عیار به شمار می‌رود که فوتبال دوستان زیادی را به این منطقه جذب می‌کند .

علاوه بر فوتبال، تورهای ورزشی جهانی نیز در این دوره برگزار می‌شود که حرفه‌ای‌ترین تنیسورها مانند اندی موریف راجر فدرر ف سرنا ویلیامز و…در این مسابقات شرکت می‌کنند . بازدید از این استودیوم‌های مدرن و لوکس با معماری‌های خاص و منحصر به فرد یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دوحه است که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید . استادیوم شهر لوسیل یکی از آنهاست که اختتامیه مراسم فیفای ۲۰۲۲ در آن برگزار شد . این استادیوم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به گونه‌ای خلاقانه طراحی و ساخته شده که خود یکی از جاذبه‌های اصلی قطر به شمار می‌رود .

مطالب بیشتر در مورد قطر در مجله گردشگری بلیط اینجا

مهمترین جاذبه های گردشگری قطر ۲۰۲۲

جام جهانی ۲۰۲۲ ایران در قطر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها