کلیسا های معروف جهان

معروف ترین کلیساهای جهان کدامند؟

کلیسا ها جزو مهم ترین مراکز مذهبی دنیا هستند.
در این مطلب “مجله گردشگری بلیط اینجا”، معروف ترین کلیسا های دنیا را به شما معرفی میکنیم پس با ما همراه باشید!

کلیسای نوتردام پاریس

این کلیسا در پاریس قرار دارد و وقتی از زیباترین کلیساهای دنیا صحبت به میان می آید نام نوتردام هم به چشم می خورد. این بنای فرهنگی_مذهبی، بازدیدکنندگان زیادی دارد و از این حیث با برج ایفل هم تراز شده است. در معماری این بنا از مجسمه های خارق العاده ای استفاده شده است. این کلیسا به عنوان قلب مذهبی شهر پاریس شناخته شده است. ساخت این کلیسا مربوط به سال ۱۱۶۳ بوده و به گونه ای ساخته شده که بتواند پاریس را قلب فرانسه نشان دهد. در طی انقلاب صنعتی که در کشور فرانسه رخ داد بیشتر مجسمه هایی که در معماری این کلیسا به کار رفته بود تخریب شد.

کلیسا نوتردام

کلیسای دومو

این کلیسا در شهر میلان قرار دارد و به مریم مقدس تقدیم شده است؛همچنین ۶ سده زمان برده تا ساخت این کلیسا تکمیل شود. این کلیسا سومین کلیسای بزرگ جهان و دومین کلیسا در ایتالیا محسوب میشود. ساخت این بنا از اواخر قرن ۱۴ میلادی تا قرن ۱۹ زمان برد و گویا همچنان روی این بنا کارهایی در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است. این کلیسا در فصل تابستان بازدیدکنندگان زیادی دارد و در فصل زمستان در میان انبوه برف ها آنقدر زیباست که گویی واقعی نیست و از کتاب داستان، بیرون آمده است.

کلیسا دومو

کلیسای ساگرادا فامیلیا

این کلیسا را می توان شاهکار تمام کلیساهای ساخته شده دانست، ساخت آن بیشتر از ۲۰۰ سال پیش شروع شده و به نظر میرسد که تا ۲۰ سال آینده هم به اتمام نخواهد رسید. ساگرادا فامیلیا توسط آنتونی گائودی، معمار ماهر طراحی شده است و زیباترین کلیساهای گوتیک دنیا است. وقتی وارد این کلیسا میشوید اولین چیزی که توجهتان را جلب میکند سقف کلیسا است که بادیدن آن، قلعه های خیالی در ذهنتان نقش میبندد.

کلیسا معروف جهان

کلیسای سن پیر

این کلیسا در روم و در شهر واتیکان قرار گرفته و به دوره رنسانس پسین مربوط می شود که یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است. کلیسای سن پیر، معروفترین اثر معماری رنسانس میباشد. مجسمه ها و حجاری های سقف این کلیسا توسط میکل آنژ ساخته شده و زیربنای آن ۲۰۰ هزار متر مربع است. نمای هوایی سن پیر به گونه ای طراحی شده که شکل یک کلید است با نماد کلید بهشت و در اطراف در ورودی این کلیسا، مجسمه های حواریون مسیح نصب شده است. این کلیسا محل دفن یکی از حواریون حضرت مسیح و اولین پاپ، پیتر مقدس است. مقبره پیتر مقدس زیر محراب باسیلیکا قرار گرفته است به همین دلیل تعداد زیادی از پاپ ها از صدر مسیحیت تا اکنون در زیرزمین این کلیسا دفن شده اند.این کلیسا از لحاظ معماری، بزرگترین بنای دوران خود محسوب میشود.

کلیسا سن پیر

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

خرید بلیط قطار 

خرید بلیط هواپیما 

پیشنهاد بلیط اینجا: کلیسا های معروف ایران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها