تور تبریز

تور تبریز گردی و راهنمای سفر به تبریز

شهر تبریز شهر بزرگی است  که در منطقه آذربایجان ایران واقع شده و مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد و یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران به شمار می رود. این شهر، پارسال به عنوان یکی از پایتخت های گردشگری ایران تحت عنوان تبریز ۲۰۱۸ انتخاب شد و پس از آن به طور شبانه روز، به ارائه تور تبریز گردی و خدمات لازم برای مسافرانی که به این شهر سفر می کنند می پردازد. برای آشنایی بیشتر با شهرستان تبریز و جاهای دیدنی تبریز با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید.

شهر تبریز

شهر تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی و در انتهای قسمت شرق و جنوب شرقی جلگه ی تبریز واقع شده. این شهراز جهت های شمال، جنوب، و مشرق توسط کوه های گوزنی و بابا باغی، کوه های پکه چین و عون بن علی، دامنه های رشته کوه سهند و گردنه ی پایان محدود شده است.

برای رزرو تور گردی تبریز به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

جمعیت مردم ساکن شهر تبریز بیش از ۵/۱ میلیون نفراست که شامل قومیت هایی به نام ترک های ایرانی (آذری) و فارسی زبان می باشد. زبان مردم تبریزبه ترکی آذربایجانی، ترکی آذری معروف است و مردم با این زبان با یکدیگر صحبت می کنند

آب و هوای شهر تبریز، استپی و خشک است؛ آب و هوای تابستان های این شهر، گرم و خشک و زمستان های آن سرد می باشد. بهترین فصل برای سفر با تور تبریز گردی بهار است.

تور تبریز

جاهای دیدنی تبریز

تبریز، در طول تاریخ با فراز و نشیب هایی زیادی روبه رو بوده است و به همین جهت  دارای آثار تاریخی زیادی است؛ هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی به تبریز سفر کرده تا جاهای دیدنی شهر تبریز و جاذبه های گردشگری تبریز را ببینند.در اینجا به معرفی مهم ترین مکان های دیدنی این شهر می پردازیم:

موزه ی قاجار تبریز

موزه قاجار تبریز یکی از بناهای زیبای به یادگار مانده از دوره قاجار است. این بنا در گذشته، خانه امیر نظام گروسی، رجال سیاسی دوران ناصرالدین شاه، بوده است و در محله ششگلان که یکی از محله های قدیمی تبریز است، قرار دارد. در این محله عمارت های فوق العاده زیادی ساخته شده بود که خانه امیرنظام گروسی یکی از با ارزش ترین بازمانده این خانه هاست. این خانه با زیبایی و عظمت خود، نمای خاص عمارت گونه اش و نیز حیاط پراز گل خود، امروزه به موزه ی قاجارکه به زیباترین موزه شهر تبریز شهرت یافته، تبدیل شده است.

ساختمان موزه قاجار دارای دو طبقه است که در طبقه ی اول تالار بافته، تالار سکه، تالار آبگینه، تالار چینی، تالار موسیقی، تالار خاتم و تالار فلزات؛ و در طبقه ی دوم تالار سنگ، تالار معماری و شهرسازی، تالار اسلحه و تالار رجال و فرامین، وجود دارد که در هر کرام آثار متفاوتی از عصر قاجار به نمایش گذاشته شده است.

تور تبریز

آدرس موزه ی قاجار

استان آذربایجان شرقی، شهرتبریز، سمت راست خیابان ثقه الاسلام، جنب بیمارستان کودکان

خانه مشروطه (موزه مشروطه)

خانه مشروطه در محله ای قدیمی به نام راسته کوچک و در غرب بازار تبریز قرار گرفته است. ای بنا متعلق به عصر قاجاریه می باشد و خانه حاج مهدی کوزه کنانی بوده است. پس از به توپ بستن مجلس شورای ملی توسط محمد علی شاه، خانه مشروطه مکانی بود که بزرگان مشروطه در آن، دورهم جمع شده و به همفکری و جست و جوی راه حل می پرداختند. همچنین این مکان محل تشکیل جلسه های انجمن تبریز و مرکز فرماندهی مجاهدان و نیز مرکز بسیاری از تصمیم گیری های مهم مانند پایین اوردن پرچم های تسلیم در برابر شاه قاجاربوده است؛ به دلیل نقش پر رنگ شهر تبریز در انقلاب مشروطه و جایگاه خانه مشروطه در این نهضت، این اثر از سال ۱۳۷۵ با به نمایش گذاشتن آثار و یادگارهای به جا مانده از آن دوران، به موزه ی مشروطه تبدیل شده است. موزه مشروطه یکی از زیبا ترین جاذبه های تور تبریز گردی است.

موزه ی مشروطه یکی از بهترین جاهای دیدنی تبریز و انتخاب مناسبی جهت بازدید در سفر می باشد زیرا علاوه بر همجواری با بازار سنتی تبریز، دارای سابقه تاریخی است و امکان بازدید از اشیای تاریخی را نیز برای شما مهیا می سازد.

تور تبریز

آدرس موزه مشروطه

استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، غرب بازار سنتی تبریز، خیابان شهید مطهری، مقابل ورودی مسجد جامع شهر

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود، یکی از مساجد تاریخی و باشکوه ایران است که جلوه ای از معماری پس از اسلام ایران را به نمایش گذاشته است.

تنها ۴ مسجد آبی رنگ در دنیا وجود دارد که یکی از آن ها مسجد تاریخی تبریز است؛ این مسجد به دلیل وجود کاشی های لاجوردی رنگ به مسجد کبود معروف شده و زیبایی منحصر به فرد و خاصی دارد.

مسجد کبود در قرن نهم هجری قمری ساخته شده است. علاقمندان به آثار هنری عاشق این مسجد هستند زیرا  در آن کاشی های معرق فیروزه ای و لاجوردی، انواع خطوط عالی و طرح های زیبای هندسی و اسلیمی، آن را به نمونه ای بی نظیر در معماری تبدیل کرده است.

تور تبریز

این مسجد پس از ۳۰ سال ساخته شده و دارای یک صحن مربعی، حوض بزرگی برای وضو و شبستان هایی زیباست که در طرفین قرار گرفته اند.  

آدرس مسجد کبود تبریز

استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، خیابان امام خمینی، روبه روی کوچه ی صدر، جنب پارک خاقانی شهر تبریز

ارگ علیشاه تبریز

یکی از نماد های تاریخی شهر تبریزاست که در مرکز شهر تاریخی تبریز واقع شده است.

ارگ علیشاه از مصالح آجر، در قرن نهم هجری و در اوج قدرت سلسله ایلخانی برای به رخ کشیدن هنر معماری و دانش مهندسی در آن زمان ساخته شد.

مهم ترین ویژگی این بنا، طاق بزرگ آن است که به همین علت به نام های طاق علیشاه، مسجد علیشاه، ارگ تبریز نیز شناخته می شود.

این اثرکه بلندترین بنای آجری شهر تبریز می باشد؛ از نظر حجم، فضاسازی، رفعت و عظمت یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود. ارگ علیشاه عرض دهانه ایوان آن ۳۰ متر و دارای دیواره هایی با عرض ۱۰۶ مترمی باشد.

آدرس ارگ علیشاه تبریز

استان آذربایحان شرقی، شهر تبریز، خیابان امام، کوچه ارگ، سازه ارگ علیشاه

باغ ائل گلی در تور تبریز گردی

یکی دیگر از جاهای زیبا و دیدنی تبریز، باغ ائل گلی است که  نظر گردشگران داخلی و خارجی زیادی را در تور تبریز به خود جلب کرده است.

باغ ائل گلی در بخش اصلی شهر تبریزو در ۷ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. این مکان در ابتدا استخری بوده است که در زمان آق قویونلوها ساخته شده و بعدها گسترش یافته است. در زمان پهلوی این مکان به شهرداری واگذار شد تا آن را به گردشگاهی عمومی تبدیل کرده و اولین تغییرات اساسی انجام پذیرد.

تور تبریز

این استخر در گذشته از ابعاد بزرگتری برخوردار بوده است؛ اما در حال حاضر، به دلیل ایجاد باغچه و کاشت درخت در اطراف آن، ابعادی در حدود ۲۰۰ در ۲۰۰ متر دارد.

روبه روی استخر تپه ای وجود دارد که کاملا درخت کاری شده و زیبایی این باغ را دو برابر کرده است. یکی دیگر از زیبایی های چشمگیر این باغ به ویژه در فصل بهار و تابستان، گل های زیبایی است که در قسمت های مختلف باغ به چشم می خورند.

همچنین در وسط استخر بنایی به شکل هشت ضلعی و دو طبقه وجود دارد که کاخ ائل گلی نام دارد و همچنین مسیری در وسط استخر ایجاد شده که انتهای آن به کاخ می رسد. این بنا امروزه به عنوان رستوران مورد استفاده قرار می گیرد.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داود دائمی
داود دائمی
4 سال قبل

داداش هم خانه مشروطه و هم خانه امیر نظام (موزه قاجار ) عکس هاشون رو هم جابجا و هم اشتباه گذاشتین عکسی که بعنوان موزه قاجار گذاشتین خانه بهنام تبریزی هست و عکس هم که بعنوان خانه مشروطه گذاشتین موزه قاجار یا خانه امیر نظام هست

mehdi
mehdi
4 سال قبل

سلام