جاذبه های گردشگری تبریز

۶ مورد از معروف ترین جاهای دیدنی تبریز

شهر اولین ها لقبی که به شهر تبریز داده شده است. تبریز پایتخت تاریخی ایران و بزرگترین شهر شمال غربی کشور است.برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران تبریز و خرید بلیط قطار تبریز به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید.همچنین می توانید هتل های تبریز را به صورت آنلاین در بلیط اینجا رزرو کنید.  در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا پس از تحقیق در مورد جاهای دیدنی تبریز ۶ مورد از بهترین جاذبه های گردشگری تبریز و جاهای دیدنی تبریز مثل جاهای دیدنی تبریز کندوان و جاهای دیدنی تبریز انل گلی را معرفی می کنیم که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید.

بازار تبریز

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تبریز در پاییز بازار آن است که یکی از بزرگترین و زیباترین بازار های جهان است.هر بخش این بازار مخصوص یک کسب و کار است. این بازار در جاده ابریشم قرار دارد به همین دلیل در گذشته مرکز مبادله ی کالا بوده است . همچنین در این بازار مسجد، کاروان سرا و مدرسه با نمای آجری قرار دارد.بازار تبریز که در خیابان جمهوری قرار دارد و جزو بهترین جاهای دیدنی تبریز در پاییز است، در سازمان یونسکو به عنوان یازدهمین اثر به ثبت جهانی رسیده است.

جاذبه های گردشگری تبریز

مقبره الشعرا

مقبره ۴۰۰ تن از عارفان و شاعران بزرگ ایرانی در اینجاست، که شرح حال آن ها هم در همین مقبره آمده است.این بنا در ضلع شرقی بقعه سید حمزه در خیابان ثقه الاسلام واقع شده است و آرامگاه یکی از شاعران بزرگ کشورمان (شهریار) نیز در اینجا قرار دارد. این مقبره یکی از بهترین جاهای دیدنی تبریز در عید نوروز است.

بهترین جاذبه های طبیعت ایران برای تور های طبیعت گردی

مسجد کبود

مسجد کبود یا مسجد جهان شاه در سال ۸۷۰ هجری بنای آن به پایان رسید در خیابان امام مابین قرار دارد. این بنا با کاشی های معرق فیروزه ای و خط نستعلیق آراسته شده است و به همین خاطر به فیروزه اسلام هم مشهور است و در تحقیق درمورد جاهای دیدنی تبریز برترین است.زیبایی این مسجد به خاطر کاشی کاری و ادغام دو نقش کاشی و آجر در داخل و خارج از آن است .این مسجد در زلزله سال ۱۱۹۳ هجری قمری ویران شد و در سالهای ۱۳۱۸ و ۱۳۴۵ بازسازی شد.

جاذبه های گردشگری تبریز

جنگل ارسباران

نام های دیگر این جنگل عبارتند از: ارسبار،آرازبار،قره داغ و قراچه داغ. این جنگل به علت چشم انداز زیبایی که دارد گردشگران و طرفداران زیادی را جذب خود می کند. جنگل ارسباران در شمال کوهای قوشا داغ قرار گرفته است و دارای چندین باغ دیدنی شهر تبریز است.این منطقه چند آثار تاریخی  مانند قلعه بابک، قلعه پشتو و بازار اهر و … دارد.  همچنین در این جنگل که بهترین جاهای دیدنی تبریز در بهار است،  گونه های گیاهی و جانوری زیادی مشاهده می شود.

بهترین جاهای خلوت شمال برای مسافرت

جاذبه های گردشگری تبریز

خانه مشروطه

خانه مشروطه محل تصمیم گیری سران مشروطه و محل نگهداری اسناد دوره مشروطه بوده است. با کمی تحقیق در مورد جاهای دیدنی تبریز می بینید که این خانه از سنگ و آجر و خشت و همچنین آیینه کاری ها و گچبری های زیبایی ساخته شده است.نام دیگر این بنا راسته کوچه است که در غرب بازار تبریز روبروی مسجد جامع واقع شده است.خانه مشروطه در گذشته ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده است.

روز شیراز و بهترین دیدنی های شیراز

جاذبه های گردشگری تبریز

تله کابین عون ابن علی

به زودی فاز دو و سه این تله کابین تکمیل می شود و به طولانی ترین تله کابین کشور تبدیل خواهد شد. فاز یک این تله کابین از بین کوهستان عبور می کند و در ایستگاه دوم آن می توانید در کافه و رستوران های موجود استراحت کنید.۱۲ تا ۲۴ کابین و ۶ دکل برای جابه جایی کابین ها وجود دارد که مدت زمان رفت و برگشت هر کابین به صورت میانگین ۶ دقیقه است.

شب قدر  و اعمال شب قدر چیست؟

جاذبه های گردشگری تبریز

با استفاده از خدمات بلیط اینجا می توانید بلیط هواپیما و قطار مورد نظر خود را به آسانی دریافت کنید و همچنین هتل های تبریز را با تخفیفات ویژه رزرو کنید.

خرید بلیط هواپیما تبریز

خرید بلیط قطار تبریز

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها