طبیعت ایران

بهترین جاذبه های طبیعی ایران برای تور طبیعت گردی و تور ایرانگردی(بخش دوم)

سفر به جاذبه های طبیعی با تور ایرانگردی بلیط اینجا بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. در بلیط اینجا می توانید بلیط هواپیما ارزان و تور طبیعت گردی ارزان تهیه کنید. در این مطلب به معرفی بهترین جاذبه های طبیعی و بهترین جاذبه های گردشگری ایران می پردازیم. برای مطالعه بیشتر به مطلب : برای تور طبیعت گردی و تور ایرانگردی کجا بریم؟ مراجعه کنید.

جاده خلخال و اسالم

جاده های شمال کشور با مناظر سرسبزشان همیشه جزو بهترین دیدنی های شمال بوده اند. یکی از این جاده های زیبا جاده اسالم به خلخال است که بخشی از تالش محسوب شده و آب و هوای خنک و معتدلی دارد. این جاده رویایی با مسیر پر پیچ و خم و مناظر سرسبز که همیشه پوشیده از مه هستند، می تواند یکی از زیبا ترین تجربه ها در سفر به شمال کشور باشد.

جاده خلخال

بیشتر بخوانید: معرفی طبیعت بکر شمال

کالپوش

در سفر به استان سمنان می توانید از این منطقه گردشگری زیبا که در شهرستان شاهرود است، دیدن کنید. جاذبه های دیدنی این منطقه شامل آبشار ها، چشمه ها و مناطق جنگلی است. یکی از زیباترین دیدنی های کالپوش دشت شقایق است که در اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد به زیبا ترین شکل خود می رسد.

کالپوش

بیشتر بخوانید: کشتی یونانی عجیب ترین جاذبه گردشگری کیش

دشت دریا سر مازندران

این دشت که به بهشت اردیبهشت ایران معروف است در فصل بهار چشم انداز بسیار زیبایی دارد و طبیعت گرد ها را به خود جذب می کند. غرب استان مازندران و منطقه تنکابن در فصل بهار بسیار سرسبز و خیره کننده است. دشت دریا سر نیز که در منطقه تنکابن قرار دارد شامل ده چشمه است به طوری که در فصل بهار نمی توانید جای خشک در کف دشت پیدا کنید.

دریاسر

باغ های شیراز

در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت باغ های شیراز سرشار از گل ها و عطر بهار نارنج هستند. در ۱۵ اردیبهشت و روز شیراز، این زیبایی به اوج خود می رسد. در مجله بلیط اینجا جاذبه های گردشگری شیراز، موزه های شیراز و بهترین رستوران های شیراز را معرفی کرده ایم. یکی از زیبا ترین دیدنی های شیراز، باغ های سرسبز آن هستند.

باغ های شیراز

آسیاب خرابه آذربایجان

آسیاب خرابه در گذشته آسیابی آبی بوده است که مورد استفاده مردم محلی قرار می گرفت ولی در چندسال اخیر بخش عمره آن تخریب شده است و به همین دلیل به آسیاب خرابه معروف است. در این محل آبشار های کوچک و بزرگی قرار دارند که از کوه کیامکی سرازیر می شوند. سرچشمه این آبشار ها سرشار از خزه ها و گیاهان رونده است که منظره چشم نوازی را نشان می دهند. ارتفاع آسیاب خرابه ۱۰ متر است و مناظر سرسبز و هوای مطبوع می تواند خاطره زیبایی برای شما رقم بزند.

بیشتر بخوانید: تاریخی ترین موزه های شیراز

سرعین اردبیل

این شهر زیبا در نزدیکی کوه سبلان قرار گرفته است و به همین دلیل چشمه های آب گرم زیادی دارد. سرعین در اردیبهشت ماه طبیعت بسیار زیبایی دارد و می تواند مقصد مناسبی برای تور طبیعت گردی باشد. این مناظر سرسبز و چشمه های آب گرم می تواند بهترین دلیل سفر به سرعین باشد.

سرعین

جاذبه های گردشگری اصفهان کدامند؟

روستای جواهرده

از رامسر که عروس شهرهای شمال کشور است ۲۹.۵ کیلومتر به سمت جنوب غربی و رو به کوه های البرز حرکت کنید بعد ازاینکه از پیچ و خم جاده ی سرسبز و جنگلی عبور کردید به نقطه ای بر فراز ابرها می رسید که آنجا روستای جواهرده رامسر است. در این روستا هنگام بامدادان و عصرگاهان ابرها به کوچه ها، مغازه ها و خانه های مردم این روستا سرک می کشند و گاهی به گردشگران و تازه واردان خوشامد گویی می کنند. اگر در زمان مناسبی بتوانید در روستا حضور داشته باشید می توانید پرواز ابر ها را در زیر پای خود ببینید.

جواهرده

روستای جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری سطح دریا قرار گرفته است و چندین قله این ییلاق زیبا را در پناه خود جای داده اند، این قله ها شامل سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس می شوند. در گذشته روستای جواهرده ییلاقی خوش آب و هوا برای مردم رامسر بوده که از گرمای شرجی رامسر به آن پناه می بردند و در فصل سرد زمستان به رامسر بازمی گشتند. در مسیر این روستا دیدنی هایی وجود دارد مانند:

بیشتر بخوانید: موزه فرش ایران کجاست؟

۱-آبشار های فصلی و دائمی

یکی از این آبشار ها در ۱۵ کیلومتری جاده قرار گرفته است و آلاچیق هایی در آنجا وجود دارد که در آن می توانید استراحت کنید و از دکه های کنارش صنایع دستی های شما و سوغاتی بخرید.

آبشار

۲- بوستان جنگلی صفارود

آب معدن که در ۹ کیلومتری این جاده قرار گرفته است و توانسته مقصد بسیاری از مسافران برای گذراندن یک روز تعطیل باشد. امکانات این پارک جنگلی آلاچیق هایی برای استراحت، باربیکیوهایی برای تهیه غذا، کافه هایی کوچک برای خرید خوراکی است که برای مسافران و گردشگران مهیا شده است.

صفارود

بیشتر بخوانید: معرفی کویر های ایران

۳- دریاچه قور

در یک جاده خاکی در انتهای مسیر و نزدیک مقصد است. برای ورود به این دریاچه باید ورودی بپردازید که آن هزینه صرف پاک نگاه داشتن دریاچه و محیط اطرافش می شود. اگر قصد دارید شب را آنجا بگذرانید در کنار دریاچه یک مجتمع اقامتی وجود دارد که پذیرای مسافران است. همچنین این دریاچه امکانات دیگری دارد مانند: آلاچیق ها، قایق های پدالی، غذاهای شمالی و… .

دریاچه قور

این روستا چند مکان دیدنی دارد که با آنها آشنا میشویم

۱- آبشارها و چشمه های روستای جواهرده:

چشمه هایی مثل سلیمان، برشی و کوه کنین که آب آشامیدنی این روستارا تامین میکنند و در گذشته مردم خیرخواه این روستا همت کردند آب این چشمه را به داخل روستا هدایت کردند.

جواهرده

لذیذ ترین غذاهای خیابانی جهان را بشناسید

۲- جنگل، مراتع و قله های روستای جواهرده:

با عبور کردن از مسیر جنگلی جاده جواهرده هنگامی که به این روستا نزدیک میشویم از پوشش گیاهی جنگلی کم کم کاسته میشود و به مراتع آن افزوده میشود و همچنین قله های رامسر از دیدنی های جواهرده هستند.

۳- گورهای تاریخی گبری:

پیشینه گورهای گبری به هخامنشیان و زرتشتیان بازمیگردد و گبر نامی است که در قدیم مردم به غیر مسلمانان پیش از خودشان می گفتند ولی بعد ها این این نام اشتباها به کافران اتلاق و میراث چند هزار ساله گبریان به انحراف کشیده شده است. شکل ظاهری این گورها سرداب یا خمره ای است و اشیاء گران قیمت مردم آن زمان را در خود جای داده بودند.

گور گبری

مشهد مال و جهان مال، جدید ترین مرکز خرید های مشهد

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها