شیراز

راهنمای کامل سفر به شیراز و معرفی رستوران های شیراز

شیراز یکی از مهم ترین شهر های تاریخی و توریستی ایران است. آوازه زیبایی های شیراز در سراسر جهان پیچیده است و هرساله هزاران گردشگر از نقاط مختلف دنیا برای تماشای این شهر زیبا به ایران سفر می کنند. در مجله بلیط اینجا جاهای دیدنی شیراز را معرفی کردیم. در ادامه با راهنمای سفر به شیراز و معرفی بهترین رستوران های شیراز با ما همراه باشید.

شیراز

چطور بریم شیراز؟

راحت ترین راه برای سفر به شیراز خرید بلیط هواپیما تهران شیراز است. برای خرید اینترنتی بلیط شیراز می توانید به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید و پس از جستجوی مبدا خود و انتخاب شیراز به عنوان مقصد، مناسب ترین بلیط را خریداری نمایید. همچنین می توانید بلیط چارتر شیراز و بلیط ارزان قیمت شیراز را در بلیط اینجا تهیه کنید. فرودگاه شهید دستغیب شیراز در جنوب شهر شیراز واقع شده است و در کوتاه ترین زمان ممکن به مرکز شهر خواهید رسید

همچنین می توانید با جستجوی بلیط قطار تهران شیراز در سایت بلیط اینجا، لیستی از تمام بلیط های خطوط ریلی شیراز را مشاهده کنید. مسیر تهران شیراز با قطار ۱۲ ساعت زمان می برد و ایستگاه قطار شیراز در نزدیکی پلیس راه اردکان شیراز است.

رزرو هتل در شیراز

شیراز شهر فرنگ و هنر ایران است و همچنین از هتل های مناسبی برخوردار است. به زودی هتل های سنتی شیراز و بهترین هتل های شیراز مثل هتل چمران شیراز ، هتل ارگ شیراز، هتل ساسان شیراز، هتل پارس شیراز، هتل نصیرالملک شیراز و … را معرفی خواهیم کرد. همچنین شما می توانید هتل های شیراز را در وبسایت بلیط اینجا رزرو کنید.

شیراز

جاذبه های دیدنی شیراز

جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی در شیراز هستند که بعید است به شیراز بروید و از آن ها دیدن نکنید. مسجد ها ،مقبره ها، باغ ها و عمارت های زیبایی که گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کنند. در ادامه به طور خلاصه تعدادی از این جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی شیراز را معرفی می کنیم.

باغ ارم شیراز

این عمارت زیبا با درختان بسیار نتومند و متنوع سومین مکان دیدنی شیراز است. باغ ارم ثبت جهانی شده است و در خیابان باغ ارم واقع شده است.

بازار و مسجد وکیل

این بازار که در میدان شهدا قرار دارد، بهترین مرکز خرید، مخصوصا خرید سوغات و عتیقه جات است. بازار وکیل بخاطر دالان ها و چهارسوق های زیبایش مشهور شده است. در چند قدمی بازار وکیل نیز مسجدی واقع شده است که معماری زیبای آن و نقاشی های آجر به آجر این مسجد نیز گردشگران زیادی را جذب می کند.

شیراز

بیشتر بخوانید: بهترین غذاهای محلی عمان و دبی

تخت جمشید و پاسارگاد

یکی از مهم ترین گزینه ها در سفر به شیراز بازدید از تخت جمشید و ستون های پر ابهت آن است. تخت جمشید در ۵۷ کیلومتری شیراز واقع شده است. مقبره کوروش نیز به عنوان یادگاری از دوران هخامنشیان به جا مانده است و در ۱۳۰ کیلومتری شیراز است.

ویدئوی جاذبه های گردشگری اصفهان

رستوران های شیراز

یکی از مهم ترین بخش های سفر به شیراز، رستوران گردی است. در ادامه بهترین رستوران های شیراز، باغ رستوران با موسیقی زنده در شیراز و رستوران های خوب با قیمت مناسب در شیراز را معرفی می کنیم.

رستوران بین المللی هفت خوان

این رستوران مجلل دارای چند طبقه و هر طبقه مخصوص یک نوع غذای خاص است. غذاهای فرنگی، گیاهی، دریایی، فست فود و کبابی را می توانید در رستوران هفت خوان تجربه کنید، علاوه بر آن دو کافیشاپ هم دار. نامش را از هفت خوان رستم شاهنامه گرفته است و می توانید به صورت انلاین میزتان را رزرو کنید. در این رستوران پر زرق و برق سوپ قارچ و گوجه را حتما امتحان کنید.

رستوران شیراز

بهترین جاهای شمال برای مسافرت تابستان

رستوران سنتی صوفی

یکی از قدیمی ترین رستوران های شیراز که در معماری آن از آجر های سه سانتی استفاده شده و در سال۱۳۶۱ با معماری سبک قاجاریه تاسیس شد ولی در سال ۱۳۸۳ دکورش را به سبک زندیه تغییر داد. در رستوران صوفی کترینگ بزرگی وجود دارد که می توانید مراسم های بزرگ خود آنجا برگزار کنید. صوفی در نزدیکی باغ های ستارخان  و عفیف آباد واقع شده است.

رستوران سنتی شرزه

سنتی ترین رستوران شیرلز محسوب می شود که در آن موسیقی زنده اجرا می شود و اکثر مواقع با موسیقی های قدیمی شما را به خاطرات گذشته می برد. بهترین کباب ها، باقالی پلو با ماهیچه  و ماهی کباب در منوی غذایی این رستوران به نمایش گذاشته شده است. همچنین سالاد شیرازی و کشک بادمجان ان را باید حتما امتحان کنید.

آداب و رسوم شیراز در نوروز

رستوران برنتین

نمای این رستوران به رنگ سفید و بسیار زیبا است و تراسی پر از گل های زیبا دارد که توانسته نظر خیلی از رهگذران را بهخودش جلب کند. یکی از معروف ترین و محبوب ترین رستوران های شهر شیراز به حساب می آید. غذاهایی که در در برنتین مشاهده می شود غذاهای ته چین، آلبالو پلو و میگو پلوی تند است. آدرس: بلوار ستار خان، مقابل ۲۰ متری نمازی، نبش کوچه ۱۲

رستوران شاطر عباس

این رستوران شعبه های مختلف در شهر های دیگر ایران هم دارد ولی شعبه اصلی آن در شیراز واقع شده است. شعبه های شیراز آن در خیابان های خاک شناسی و بلوار چمران شیراز قرار گرفته اند. محیط این رستوران پرطرفدار، نیمه سنتی و متناسب با هر نوع ذائقه ای است. غذاهای شاطر عباس غذاهای دریایی، چلو و کباب است و در این رستوران نان داغ هم یافت می شود.

شاطر عباس

معرفی تور شیراز بلیط اینجا

رستوران خانه پرهامی

این رستوران با سایر رستوران های شیراز و یا حتی شهر های دیگر فرق دارد. خانه پرهامی حیاط زیبایی دارد که در آن میز و صندلی و تخت های چوبی وچود دارد و غذا خوردن در چنین محیطی بسیار لذت بخش است. یکی از محبوب ترین غذاهای آن کلم پلو محسوب می شود و وقتی این غذا را سفارش می دهید داخل دیگ مسی آورده می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها