اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان کجا هستند؟ + ویدیو جاذبه های گردشگری اصفهان

اصفهان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. این شهر کهن از ابتدا مورد توجه شاهان و حکومت های مختلف بوده است. در مجله گردشگری بلیط اینجا چند مورد از معروف ترین جاهای دیدنی اصفهان را معرفی کردیم. در ادامه بقیه ی این جاذبه های گردشگری را شرح داده ایم . همچنین می توانید ویدیوی این جاذبه های زیبا را مشاهده کنید.

سوغات و صنایع دستی اصفهان چیست؟

مسجد امام اصفهان

این مسجد که به مسجد شاه یا مسجد عباسی اصفهان نیز معروف است در جنوب میدان امام احداث شده است. این مسجد شاهکاری از معماری، نجاری و کاشی کاری در قرن ۱۱ است. در سر در اصلی مسجد امام چندین کتیبه وجود دارند. در دو زاویه صحن مسجد نیز دو مدرسه سلیمانی و ناصری قرار گرفته اند. این دو مدرسه در دوران صفوی ساخته شده اند ولی یکی از آن ها در زمان ناصر الدین شاه مرمت شد و به همین دلیل مدرسه ناصری نام گرفت.

مسجد امام

همچنین چندین فرمان از شاه عباس روی لوح های سنگی در این مسجد حک شده اند. مرکز گند جنوبی این مسجد به گونه ای است که صوت را انعکاس می دهد. مسجد امام در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

بیشتر بخوانید: زیبا ترین کلیساهای ایران

کاخ چهل ستون اصفهان

باغ چهلستون با مساحت ۶۷ هزار متر مربع یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است. در گذشته این باغ را جهان نما می نامیدند. این باغ در خیابان استانداری اصفهان قرار گرفته است. منبت و خاتم کاری در و پنجره ها، آینه کاری، نقاشی های بزرگ دیواری و ستون های بزرگ چوبی از مهم ترین زیبایی های این کاخ هستند.

چهل ستون

عمارت چهل ستون که در واقع ۲۰ ستون دارد به دلیل انعکاس عکس ستون ها در حوض مقابل چهل ستون نامیده شده است. اشراف زادگان در دوران صفویه از این کاخ برای میزباین و پذیرایی از مهمانان خارجی استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی شمال کشور

مسجد جامع یا مسجد جمعه اصفهان

مسجد جمعه یکی از قدیمی ترین معماری های مذهبی در ایران است و همچنین قدیمی ترین بنای تاریخی اصفهان محسوب می شود. این مسجد در دوره سلجوقی ساخته شده است و در دوران صفویه تعمیرات و الحاقاتی داشته است. البته آثاری نیز مربوط به دوران آل بویه و قرن سوم هجری و حتی قبل از اسلام نیز اکتشاف شده است.

مسجد جامع

این مسجد به مسجد جامع عتیق نیز معروف است و در میدان قیام، خیابان علامه مجلسی و در انتهای بازار بزرگ واقع شده است.

منارجنبان اصفهان

این اثر تاریخی زیبا هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. در این بنا مقبره عارفی به نام عموعبدالله کارلادانی قرار گرفته است که در سال ۷۱۶ هجری دفن شده است. بنای منارجنبان یک بقعه و دو مناره با ارتفاع ۷/۵ متر است. دلیل تمایز این مناره ها تکان خوردن هماهنگ آن هاست. به طوری که اگر یکی از مناره ها را تکان بدهید مناره دیگر و کل بعقه نیز تکان می خورد. پس از چندین سال دلیل این پدیده کشف شده است و گفته می شود به دلیل تشدید یا اثر دوپلر است . بخاطر شباهت این دو مناره و سبک بودن آن ها تکان خوردن یکی از آن ها روی دیگری نیز اثر می گذارد. منارجنبان در سال ۱۳۲۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

منارجنبان

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم عید نوروز در اصفهان

کوه آتشگاه اصفهان

این بنا از ایران باستان به یادگار مانده و نام قدیمی آن دژ مهربین یا آتشکده ی مهربین بوده است. روی پایه های آتشکده اتاق هایی وجود داشتند که اکنون از بین رفته اند . در بالای تپه بنایی گرد قرار گرفته است که گفته می شود موبدان زرتشتی آتش مقدس را در آن قرار می دادند. آتشکده در دوران پهلوی بازسازی شده است و در ۱۳۳۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

آتشگاه

آتشکده مهربین اکنون در خیابان آتشگاه و در ۸ کیلومتری غرب شهر اصفهان است و روی کوهی نزدیک زاینده رود قرار گرفته است . بنای خشتی آتشگاه با قرار دادن لایه نازکی از نی بین خشت های آن مستحکم شده است.

باغ پرندگان اصفهان

این باغ یکی از دیدنی ترین باغ های پرندگان در ایران است که در سال ۱۳۷۵ احداث شد. این باغ با مساحت ۵۵ هزار متر مربع در ۴ کیلومتری غرب پل وحید اصفهان واقع شده است. این باغ از حدود ۱۳۰ گونه پرنده مختلف نگهداری می کند. بر روی باغ سقفی با مساحت ۴۰ هزار متر مربع از تور واقع شده است تا تعدادی از پرندگان بتوانند آزدانه پرواز کنند. این سقف روی ۱۶ ستون با ارتفاع ۲۲-۲۵ متر قرار گرفته است. همچنین ۴ برکه برای نگهداری از اردک، قو و غاز دارد و صخره هایی نیز برای پرندگان کوهستانی تعبیه شده است.

پرندگان اصفهان

بیشتر بخوانید: هتل عباسی اصفهان، کهن ترین هتل ایران

تونل آکواریوم اصفهان

تونل آکواریوم اصفهان اولین تونل آبی ایران است . در این آکواریوم می توانید انواع ماهی ها ،کوسه ها، اسب آبی، خرچنگ ، خروس ماهی، پیرانا، هشت پا و ماهی های رنگارنگی که درآب شیرین و آب شورزندگی می کنند را ببینید. آبزیان این تونل از مجموع ۵ قاره گردآوری شده اند.

آکواریم

کلیسای وانک

از مهم ترین مکان های مذهبی اصفهان کلیسای وانک آمنا پرکیج است. کلیسای وان در دوران شاه عباس دوم ساخته شده است و عبادتگاه ارمنیان است. دو گنبد مدور به سبک معماری ایرانی دارد و سقف ها و دیوار های آن با نقاشی ها و روایت هایی از بهشت و جهنم و تولد عیسی در انجیل پر شده است. در این کلیسا کتابخانه و موزه ای از اشیا و کتاب های قدیمی مثل نسخه های خطی، تابلو ها، ساز ها، زیورآلات و منسوجات قرار دارد. کلیسای وانک در چهارراه حکیم نظامی ، کوچه ی آلفرد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تور های ایران گردی، تور اصفهان بلیط اینجا

بلیط اینجا همراه شما در سفر به اصفهان:

رزرو هتل در اصفهان

خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان

بلیط چارتر مشهد اصفهان

بلیط قطار اصفهان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوود
داوود
4 سال قبل

من تاحالا اصفهان نرفتم ولی خیلی دوست دارم که برم و هردفعه که عکس جاذبه های گردشگری یا ویدئویی ازش میبینم بیشتر مشتاق میشم به سفر به اصفهان

افسانه مرادی
افسانه مرادی
4 سال قبل

اصفهون بهترینس :)))

سبحانی
سبحانی
4 سال قبل

ویدئو خوبی بود