سوغات اصفهان

سوغات اصفهان و صنایع دستی اصفهان

یکی از زیبا ترین بخش های سفر خرید سوغاتی است و همچنین سوغاتی ها نیز برای افراد خاطره انگیز هستند. اصفهان مهم ترین شهر توریستی ایران و سومین شهر پر جمعیت کشور است که به دلیل جاذبه های گردشگری زیبا، هرساله میزبان گردشگران زیادی از ایران و سراسر جهان است. با توجه به تنوع زیاد در غذا و سوغات اصفهان،  به دلخواه خود  می توانید به سراغ یادگاری های خوشمزه ی  اصفهان بروید و یا در دنیای رنگارنگ صنایع دستی آنچه که می خواهید را بیابید. اکثر صنایع دستی اصفهان قیمت بالایی دارند ولی شما می توانید با کمی گشت و گذار در میدان نقش جهان صنایع دستی مناسب را پیدا کنید. در این مطلب مجله گردشگری بلیط اینجا انواع سوغات اصفهان و محصولات شهر اصفهان را معرفی می کنیم.

اگر قصد سفر به اصفهان دارید، برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اصفهان مطلب ” مکان های دیدنی اصفهان کجاست؟“را مطالعه کنید.

سوغات اصفهان

گز

گز مهم ترین و معروف ترین سوغات اصفهان است که از گلوکز، گلاب، سفیده تخم مرغ، شکر، مغز پسته، بادام و فندق تهیه می شود. گز انواع مختلفی مثل گز لقمه ای، گز اردی، گز سکه ای، گز برشی، گز با لایه شکلات و گز انگشت پیچ دارد که بهترین نوع گز برای سوغات بردن گز صادراتی است.

سوغات اصفهان

پولکی

پولکی که از خانواده آبنبات هاست به شکل سکه های شفاف و از شیره ی باقی مانده از نبات تهیه می شود .پولکی طعم ها مختلفی مثل زعفرانی، لیمو عمانی، کنجدی، نارگیلی، پسته ای، عسلی، کاکائویی، زنجبیلی و نعنایی دارد و همچنین به دلیل شیرینی کمتر جایگزین بسیار مناسبی برای قند است.

سوغات اصفهان

سوهان عسلی

یک نوع شیرینی خوش طعم که به شکل های ورقه ای و برش خورده در بسته بندی های مختلف تهیه می شوند. مواد اولیه سوهان عسلی ،  عسل، کره، شکر، خلال بادام و پسته، آب، گلاب و زعفران دم کرده هستند.

سوغات اصفهان

جوزقندی

جوزقندی گران ترین سوغات ایران محسوب می شود که از الگ (نوعی هلوی محلی) تهیه می شود.برای تهیه جوز قندی پوست الگ را گرفته و به جای هسته ی آن مغز گردوی آسیاب شده و خاک قند می ریزند و پس از خشک شدن جوز قندی آماده می شود.

سوغات اصفهان

دیگر سوغاتی های خوشمزه اصفهان عسل، نبات، برشتوک، شیرینی برنجی، و شیرینی کرکی است.البته این سوغاتی ها در دیگر شهر های ایران نیز تهیه می شوند اما ریشه آنها متعلق به اصفهان است.

صنایع دستی اصفهان

مرکز خرید صنایع دستی اصفهان ، میدان نقش جهان است که در این میدان فروشگاه های بزرگی هستند که در آن ها قالی دست باف، مینیاتور، میناکاری، خاتم کاری و قلم کاری به فروش می رسد. در ادامه لیست صنایع دستی اصفهان را مشاهده می کنید.

قلم زنی

از مشهور ترین صنایع دستی اصفهان است که هنرمندان اصفهانی با استفاده از روش‌های حکاکی، مشبک، برجسته کاری روی اشیای مختلفی از جمله گلدان، سینی، لوازم تزئینی، سماور، بشقاب و جعبه نقش های زیبایی به وجود می آورند.

سوغات اصفهان

مینا کاری

هنر تزیین وسایل عموما فلزی مثل طلا، نقره، برنج، مس و برنز با مواد رنگی است و زیباترین ظرف ها و صنایع دستی اصفهان میناکاری شده اند. اصفهان زادگاه هنر مینا کاری است و گردشگران خارجی علاقه ی زیادی به این هنر دارند.

سوغات اصفهان

خاتم کاری

یکی از هنر های سنتی اصفهان است که روی چوب انجام می شود. البته خاتم کاری در شیراز هم وجود دارد. در خاتم کاری قطعات کوچک و مثلثی شکل چوبی را  برای ایجاد اشکال هندسی زیبا در کنار هم قرار می دهند و از موادی مانند استخوان شتر یا اسب، فلز طلا، نقره، آلومینیوم و برنج و چوب‌های آبنوس، عناب، نارنج و فوفل استفاده می شود.

سوغات اصفهان

هنر های دستی دیگری  مثل قلمکاری پارچه ، قلاب دوزی ، ملیله سازی و کاشی سازی نیز جزو صنایع دستی اصفهان هستند که می توانید این وسایل زیبا را از میدان نقش جهان اصفهان تهیه کنید.

سفر به اصفهان با بلیط اینجا

شما می توانید بلیط هواپیما اصفهان و بلیط قطار اصفهان را از مبدا دلخواهتان را در وبسایت بلیط اینجا جستجو کنید و بلیط مناسب خود را خریداری نمایید.

همچنین می توانید هتل های اصفهان مثل هتل عباسی اصفهان را در سایت بلیط اینجا رزرو کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها