شمال ایران

بهترین دیدنی های شمال در مسافرت+اجاره ویلا شمال

جاهای دیدنی شمال در تابستان

مناطق شمالی کشور سرشار از جاذبه های گردشگری شمال و طبیعت زیباست و این جاهای دیدنی شمال ایران در تمام طول سال مسافران زیادی را به خود جذب می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید جاهای دیدنی شمال غرب ایران را مطالعه کنید. در مجله گردشگری بلیط اینجا جاذبه های طبیعت گردی مازندران و دیدنی های شمال را معرفی میکنیم و در ادامه به معرفی دیدنی های شمال و بهترین جای شمال برای مسافرت می پردازیم.

بیشتر بخوانید: طبیعت شمال غرب ایران

اجاره ویلا شمال در سایت بلیط اینجا

با استفاده خدمات وبسایت بلیط اینحا می توانید کلیه اقامتگاه های بومگردی، هتل ها و ویلاها را در استان های مازندران، گلستان، گرگان و … به صورت آنلاین رزرو کنید. بلیط اینجا با ارائه خدمات اجاره ویلا ارزان قیمت در شمال، اجاره ویلا در گیلان ، اجاره ویلا در رامسر، اجاره ویلا استخر دار و … می تواند کلیه نیاز های شما در زمینه ی اقامت در سفر را برطرف کند.

هزار جریب

هزار جریب آب و هوای بسیار معتدل و دلنشین دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال ایران است. برای رسیدن به این منطقه و اماکن دیدنی رامسر باید از سمت شهرستان نکابه سمت بهشهر حرکت کنید و و با گذشتن از سد گلورد و چلمردی به این منطقه زیبا می رسید. در سمت پشت استخر می توانید از هوای مطبوع و خنک به جای هوای شرجی استفاده کنید. همچنین منطقه بندبن و لایی نیز از دیدنی های این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: هتل های سنتی یزد

ماسوله

ماسوله از معروف ترین شهر های استان گیلان و جزو بهترین دیدنی های شمال است که در ۶۰ کیلومتری رشت ،۳۶ کیلومتری فومن و ۲۰ کیلومتری ماکوان ، در جنگل های سردار فومن واقع شده است. معماری خاص این شهر و خانه هایی که روی هم دیگر قرار گرفته اند دلیل اصلی محبوبیت این شهر است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

ماسوله

آلاشت

این روستای زیبای مازندران بر خلاف این که کمتر کسی به آن سفر می کند ، طبیعت بسیار زیبا و تاریخ پر باری دارد. آلاشت دشت سبز و مرتفعی است که میزبان ابر و آفتاب و جنگل است. می توانید در ییلاقات کوچک و بزرگ این منطقه ساکن شوید و و ابر های سیال را در نگام راه رفتن حس کنید. برای رسیدن به این دشت باید از روستای هلی چار و سواد رودبار بگذرید و به سمت اما زاده ی آلاشت حرکت کنید

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های قشم

مازیچال

منطقه ای ییلاقی است که شامل روستاهای دراسرا، سی بن و کاظم کلا است. برای رسیدن به این این منطقه باید از سمت کلار دشت به مازیچال حرکت کنید و حدود ۱ ساعت پیاده روی کنید تا به این ارتفاعات زیبا در مازندران برسید.

مازیچال

بیشتر بخوانید: لوکس ترین هتل های ایران کجا هستند؟

سفر به شمال در پاییز، پاییز کجای شمال بریم؟

اکثر مسافران تابستان را بهترین فصل برای مسافرت و مخصوصا سفر به شمال کشور می دانند اما وقتی یکبار شمال و رنگ های زیبایش را تجربه می کنند خاطره ای زیبا در ذهنشان حک می شود و هر سال در انتظار پاییز برای سفر به شمال هستند. همچنین در این فصل قیمت اجاره ویلا کاهش می یابد در سایت بلیط اینجا می توانید کلیه هتل ها و اقامتگاه های شمال را در رزرو اقامتگاه در شمال در سایت بلیط اینجا تهیه کنید.درمجله گردشگری بلیط اینجا بهترین مقاصد سفر در پاییز را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: لوکس ترین هتل های دبی

دهکده اولسبلنگاه

این روستای ییلاقی جزو بهترین جاهای دیدنی ایران در پاییز است. مردم محلی در بهار و تابستان به اولسبلانگاه کوچ می کنند. خانه های این روستا تماما از چوب ساخته شده اند. هنگام سپیده دم، ابر ها تا نزدیکی سطح زمین پایین می آیند و مناظر بسیار زیبایی را برای عکاسی به وجود می آورند.

شمال ایران

مسیر دسترسی به روستای اولسبلنگاه:

برای بازدید از اولسبلنگاه از ماسال به سمت جاده گیلوان حرکت کنید، پس از ۲۷ کیلومتر به سمت غرب ماسال به این دهکده می رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کیش+ رزرو هتل کیش

جنگل و آبشار کبودوال

این جنگل با درختان زرد وقرمز در هم پیچیده و آبشار های کوچک مسیری را ساخته اند که در پایان این مسیر بزرگتری آبشار خزه ای جهان و تنها آبشار خزه ای ایران یعنی آبشار کبودوال قرار دارد.

مسیر آبشار کبودوال:

پس از رسیدن به شهر علی آباد کتول به سمت جنوب شرقی رفته و پس از ۵ کیلومتر باید در دل جنگل پیاده روی کنید.

بیشتر بخوانید: هتل عباسی، کهن ترین هتل ایران در اصفهان

آشوراده

این روستا تنها جزیره ایرانی دریاچه خزر است. این جزیره به نوعی امتداد خشکی در آب است. این جزیره در زمستان میزبان پرنده های مهاجر است و در فصل پاییز میوه هایی مانند انار و تمشک جنگلی به بار می شینند.

شمال

مسیر جزیره آشوراده:

پس از رسیدن به استان گلستان به سمت بندر ترکمن حرکت کنید. این جزیره در ۱۰ کیلومتری بندر ترکمن واقع شده است و از طریق قایق های موتوری مسافربری قابل دسترس است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مشهد+ رزرو هتل مشهد

جنگل راش

این جنگل زیبا یکی از بهترین مقاصد برای سفر به جاهای دیدنی ایران در پاییز است. قدم زدن در بین درختان بلند و تنومند راش و تماشای رنگ های زرد، نارنجی و قرمز می تواند بهترین تجربه سفر پاییزی را برایتان رقم بزند. همچنین می توانید از تفریحاتی مانند تماشای رودخانه، تماشای آبشار، دوچرخه سواری و عکاسی لذت ببرید.

جنگل راش

مسیر جنگل راش:

در جاده فیروز کوه به سمت ورسک و شورمست حرکت کنید و پس از گذر از لمرز و فلورد به این جنگل های زیبا خواهید رسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلامی
سلامی
2 سال قبل

چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. ممنون بابت راهنمایی های خوبی که دارین

shab
4 سال قبل

مقاله خوبی بود