شمال غرب ایران

با ۵ طبیعت بکر در شمال غرب ایران آشنا شوید!

” با آرامش تنفس کنیم “، شعار طبیعت گردانی که به کشف مناطق بکر و طبیعت زیبا علاقه دارند.مناطق زیادی از طبیعت زیبای ایران در چهارگوشه کشور ما وجود دارد که در آن جا خبری از آلودگی و سر و صدای شهر های شلوغ نیست و میتوانید با آرامش از نفس کشیدن در طبیعت لذت ببرید.برای سفر به شمال غرب ایران و خرید بلیط قطار و هواپیما به بلیط اینجا  مراجعه کنید.

در شمال غرب ایران کوهستان ها و مناطق سرسبز بکر وجود دارند. بهترین جای شمال برای مسافرت مناطق دیدنی شمال غرب ایران است  که از نظر طبیعت گردان به بهشت معروف شده اند و هنوز هم دست نخورده است، پای کمتر کسی به آنها باز شده و چهره شان به وسیله انسان ها دگرگون و امروزی نشده! شما می توانید با تور های نوروزی ۹۸ بلیط اینجا به این مناطق سفر کنید.

شمال

زیباترین جای شمال کجاست؟

در ادامه مجله گردشگری بلیط اینجا، ۵مورد از زیباترین مناطق گردشگری طبیعی در شمال غرب ایران و جاهای دیدنی شمال  را به شما معرفی می کند.

مطالب مرتبط : خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال

۱- دریاچه سبلان

دریاچه سبلان از طبیعت های بکر در ویلا دره میباشد و بهترین طبیعت شمال در پاییز را دارد. این دریاچه با توجه به اسمش بر بلندای کوه مرتفع سبلان قرار گرفته است. دئر افسانه ها آمده است که در کنار این دریاچه آرامگاه زرتشت قرار دارد. از زیبایی های خیره کننده این دریاچه میتوان به آتش فشانی که در بالای کوه قرار دارد، اشاره کرد. آب دریاچه سبلان در تمام طول سال به جز تابستان یخ زده است. اهالی محلی آنجا دریاچه سبلان را ساوالان میگویند و آنجا را جزو جاذبه های طبیعی و زیبای ایران میشناسند.

سبلان

۲- منطقه آزاد ارس

این منطقه در همسایگی آذربایجان و جمهوری ارمنستان و جمهوری نخجوان قرار دارد. منطقه زیبای ارس دارای جاذبه های زیبا و منحصر به فردی نظیر کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت های زیبا، رود های خروشان، جنگل های انبوه و حیات وحش زیبا است.شهر تبریز زیباترین شهر غرب کشور است و این منطقه یکی از بکر ترین مناطق ایران است و با وسعت ۵۱ هزار هکتاری که دارد، از آب و هوای مناسب، پوشش گیاهی، دارویی و جانوری متنوعی برخوردار است.

ارس

۳- گردنه حیران

گردنه حیران از دیدنی ترین مناطق ایران است که در جاده گردشگری آستارا-اردبیل است. این گردنه زیبا در نزدیکی نمین دیده میشود. گردنه حیران در جهان معروف به بهشت آسیا مشرف به رود ارس است و برای اهالی جاده دیدن این گردنه زیبا جزو بهترین خاطرات سفر است. در سمتی از جاده کوهستانی و در سمتی دیگر رود ارس دیده میشود. گردنه حیران از زیبایی های منحصر به فرد ایران است و از نظر طبیعی بکر محسوب میشود. زیبایی های رود ارس که مرز ایران و آذربایجان را مشخص میکند و شگفتی های جنگل انبوه و سرسبزی که بر روی کوه ها در هاله ای از مه قرار گرفته اند و بهشتی شگفت انگیز و دیدنی را ساخته اند.

حیران

مطالب مرتبط: پرطرفدار ترین غذاهای ایرانی

۴- دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو با ۵ هکتار وسعت، در ۴۵ کیلومتری غرب شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این دریاچه ، سرچشمه پرآب ترین رودخانه منطقه نازلوچای محسوب میشود. این منطقه به عنوان زیستگاه طبیعی مناسب برای جانوان و گیاهان شناخته میشود و برای پرورش زنبور مناسب است جزو بهترین جاهای دیدنی شمال غرب ایران محسوب می شود. در اطراف این دریاچه زیبا و نیلی رنگ، آبشار فصلی مارمیشو وجود دارد که در فصل بارندگی از دل صخره های کوه های اطراف سرچشمه میگیرد. دریاچه مارمیشو فضای مناسب و خاصی برای علاقه مندان به عکاسی و دوچرخه سواران است.

دریاچه

۵- ییلاق سوباتان

این منطقه بکر و توریستی در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در غرب شهر لیسار و نزدیکی شهر تالش قرار دارد. این ییلاق به سبب قرارگیری در معرض بادهای شمالی، در تمام فصول سال حتی تابستان از آب و هوای بسیار خنک برخوردار است. از زیبایی های ییلاق سوباتان میتوان به دشت گل های شقایق، آبشار ورزان، بلندی ها و دره های متعدد، چشمه های فراوان آب شیرین در نزدیکی دریاچه نئور و منظره زیبا و چشم نواز پدیده مه اشاره کرد.

سوباتان

برای سفر به این مناطق بکر شمال غرب ایران ، می توانید تور های ایرانگردی بلیط اینجا را رزرو کنید .

پیشنهاد بلیط اینجا : کلیسا مقدس ترین جاذبه گردشگری ایران + عکس

1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
19 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Iran tour operator
2 سال قبل

??✌???

Iran tour operator
2 سال قبل

???

Iran travel blog
2 سال قبل

بسیاار عالی بود

Iran travel blog
2 سال قبل

با تشکر از مطالب مفیدتون

Iran travel blog
2 سال قبل

موفق باشید بسیار عالی

Iran travel blog
2 سال قبل

بسیار خوب و عالی

Iran Visa Uk
2 سال قبل

عالی بود ممنون

Iran tour operator
2 سال قبل

هیجان انگیز بود

iran safety
2 سال قبل

بسیار عالی

iran safety
2 سال قبل

چه جاهای بکری

iran safety
2 سال قبل

عالی بود ? موفق باشید

iran safety
2 سال قبل

عالی بود ?

Iran Visa Uk
2 سال قبل

چه عالی

Iran tour operator
2 سال قبل

عالی و بی نظیر بود

Iran Visa Uk
2 سال قبل

چه جاهای زیبایی برای سفر

کیان
کیان
4 سال قبل

عکس بالای مطلب برای دریاچه اوان قزوینه(الموت)

ماهان فلای
4 سال قبل

یلاق سوباتان رو نشنیده بود
مرسی از معرفی شما

زهرا
زهرا
4 سال قبل

چقدر بکر و قشنگه
دلم سفر خواست

مهسا رضایی
مهسا رضایی
4 سال قبل

چه ویدئوی قشنگی بود
حالم خوب شد