شیراز

در روز شیراز بهترین جاهای دیدنی شیراز را ببینید

۱۵ اردیبهشت ماه، روز شیراز

شیراز یکی از تاریخی ترین شهر های ایران است. این شهر زیبا با باغ ها، جاهای دیدنی و آثار تاریخی که دارد اولین شهر ایران است که روز مخصوص به خود دارد. در سال ۱۳۸۱ از سوی شورای اسلامی، نیمه بهار یعنی ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز خوانده شد و مجلس شورای اسلامی نیز این روز را تایید کرد. شما می توانید خرید بلیط چارتر شیراز، بلیط تهران شیراز، بلیط قطار شیراز و رزرو هتل شیراز را در سایت بلیط اینجا انجام دهید.

در اردیبهشت ماه شهر شیراز غرق در گل های زیبا می شود و بهترین ماه برای سفر به این شهر و بازدید از جاهای دیدنی شیراز است. در روز ۱۵ اردیبهشت ماه برنامه ها و رویداد های فرهنگی زیادی برگزار می شود که می توانید در کنار طبیعت زیبا ،از این برنامه ها نیز استفاده کنید. در این مطلب مجله بلیط اینجا تعدادی از این برنامه ها را معرفی می کنیم.

پرواز بالون های رنگی

یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین برنامه های روز شیراز، به پرواز درآوردن ۱۲ بالون رنگارنگ است که از کشور های اروپایی به ایران آورده شده اند. پرواز این ۱۲ بالون رنگی حال و هوای خاصی را برای شهر شیراز به وجود می آورند.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم شیراز در عید نوروز

معرفی جاذبه های تاریخی و آداب و رسوم

هدف بیشتر برنامه های روز شیراز به نحوی معرفی جاهای دینی و سنت های شیراز به مردم و گردشگران است. جشن بادبادک ها، رایگان شدن اتوبوس ها، پیاده روی های خانوادگی، تورهای شیراز گردی ، نمایشگاه کتابت و خوشنویسی و نمایشگاه مینیاتور در حافظیه ،نمایشگاه عکس های قدیمی در ارگ کریمخان، اجرای نمایش و تئاتر در گوشه و کنار شهر، رایگان شدن بلیط های ورودی جاذبه های گردشگری و… تعدادی از این برنامه های جذاب هستند.

شیراز

جاهای دیدنی شیراز

شهر شیراز هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است. در مطلب دیگر بهترین موزه های تاریخی شیراز را معرفی کرده ایم. در ادامه با مجله بلیط اینجا همراه باشید تا جاهای دیدنی شیراز و بهترین مراکز تفریحی شیراز را معرفی کنیم.

مسجد نصیرالملک شیراز

این مسجد زیبا که در نزدیکی شاه چراغ واقع شده است در بین مردم عامه و گردشگران جهانی به مسجد صورتی معروف است. مسجد نصیر الملک متعلق به دوره قاجار است. کاشی های ظریف رنگارنگ، ستون های کنده کاری شده و فرش های ایرانی زیبا به همراه شیشه های رنگی فضایی زیبا و هنرمندانه ساخته است. بهترین زمان برای بازدید از مسجد و عکاسی از آن بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح است.

مسجد نصیر الملک

آدرس مسجد نصیرالملک شیراز:

محله گودعربان ،جنوب خیابان لطفعلی خان زند، نزدیک امام زاده شاهچراغ.

بیشتر بخوانید: کویر های بزرگ ایران

دروازه قرآن شیراز

در ورودی شهر شیراز طاق بزرگی قرار دارد که خوردوهای عبوری از سمت اصفهان برای ورود به شهر باید از زیر این طاق عبور کنند. این طاق به دروازه قرآن معروف است و علت این نامگذاری قرار دادن قرآن نفیسی در اطاقک بالای دروازه است. در سال ۱۳۱۵ بر اثر انفجار دینامیت بنای دروازه قرآن تخریب شد ولی در سال ۱۳۲۸ یکی از تجار شیراز دوباره دروازه قرآن را بازسازی کرد. قرآن دوره کریمخان به موزه هفده من و قرآن دومی به موزه پارس شیراز منتقل شد.

دروازه قرآن

آدرس دروازه قرآن:

شیراز ، تنگه الله اکبر

ارگ کریم خان

ارگ کریم خان در قرن ۱۸ میلادی و پس از انتخاب شیراز به عنوان پایتخت، توسط کریم خان زند ساخته شد.این بنای مربعی با ۴ برج استوانه ای در چهار گوشه آن در گذشته به عنوان زندان استفاده می شد. این بنا با بهترین مصالح و به دست برترین معماران عصر به عنوان مهم ترین و بزرگترین ساختمان زندیه ساخته شد . در سال ۱۳۵۱ نیز در فهرست آثا ملی به ثبت رسید.

ارگ کریم خان

آدرس ارگ کریم خان:

شیراز، میدان شهدا( شهرداری سابق)

حافظیه

مجموعه آرامگاهی در شمال شهر شیراز است که آرامگاه حافظ نیز در آن قرار دارد. حافظیه جزو بهترین جاهای دیدنی شیراز در شب است. این مجموعه در جنوب دروازه قرآن واقع شده است و هرساله میزبان میلیون ها بازدید کننده از آرامگاه حافظ است. بنای فعلی مقبره حافظ توسط ماکسیم سیرو طراحی شد و در سال ۱۳۱۵ ساخته شد.

حافظیه

آدرس حافظیه شیراز:

چهار راه حافظیه، بلوار گلستان

بیشتر بخوانید: موزه های معروف شیراز

سعدیه

آرامگاه سعدی یا همان سعدیه در گذشته محل زندگی سعدی بوده است و تا اواخر عمر خود یز در آنجا سکونت داشت. مقبره سعدی در قرن ۷ ساخته شد اما بنای فعلی سعدیه در ۱۳۳۰ و توسط محسن فروغی بازسازی شد.

سعدیه

آدرس سعدیه:

انتهای خیابان بوستان ، مجاور باغ دلگشا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها