کشتی یونانی

کشتی یونانی، بزرگترین جاذبه گردشگری کیش

کشتی یونانی از جاذبه های گردشگری کجاست؟

یکی از دیدنی ترین جاذبه های کیش، کشتی یونانی است که در ساحل نیلگون جزیره کیش به گل نشسته است. اگر چه برخی تا کنون فکر میکردند که کشتی یونانی در قشم است اما این کشتی که به نماد جزیره کیش تبدیل شده، هرساله تعداد زیادی گردشگر را به کیش جذب می کند. در این مقاله مجله گردشگری بلیط اینجا به معرفی کشتی یونانی می پردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های کیش 

در تابستان ۱۳۴۵ بومیان جزیره کیش در نزدیکی روستای باغو کشتی یونانی را دیدند که به گل نشسته است. حتی پس از ۸۰ روز تلاش یدک کش هلندی نیز نتوانست کشتی یونانی را نجات دهد.

آتش زدن کشتی یونانی

پس از این مدتی دیگر تلاش برای نجات کشتی صرفه اقتصادی نداشت بنابراین درون کشتی یونانی ، سرنشینان و بار ها را تخلیه کردند و سپس تصمیم به ذوب کشتی یونانی گرفتند.

کشتی یونانی

علت به گل نشستن کشتی یونانی

هنوز به طور کامل مشخص نشده که چرا این کشتی غول پیکر به گل نشسته است، بعضی افراد می گویند که به دلیل مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی این اتفاق افتاده است و بعضی نیز می گویند کاپیتان مست، کشتی را به مسیر نادرست هدایت کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کیش

کشتی یونانی

تاریخچه کشتی یونانی

کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ شمسی توسط شرکت شرکت ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد. وزن کشتی حدود ۷ هزار تن و طول آن ۱۳۶ متر بود.

در ابتدا نام کشتی شیپور امپراطور و سپس ناتورالیست بود و در سال های ۱۳۳۸ تا یکسال قبل از توقف متعلق به کشتیرانی ایران ، با نام های سیروس فارس و همدان بوده است.

در زمان به گل نشستن نام کشتی کوالا اف  و متعلق به یونان بود و علت نام گذاری کشتی نیز همین است.

بیشتر بخوانید: شهربازی فوق پیشرفته کیش و پارک آبی کیش 

قسمت تحتانی کشتی که در آب است بر اثر برخورد امواج دریا با آن پوسیده شده است اما هنوز هم  غروب خورشید در کنار کشتی زیبایی چشم گیری دارد و هرکسی که به کیش سفر می کند یک عکس یادگاری با این کشتی غول پیکر و فرسوده دارد.

کشتی یونانی

از بین رفتن کشتی یونانی

قطعات کشتی یونانی که شاخص ترین جاذبه گردشگری کیش است، اکنون در حال فروپاشی و نشست است و روز به روز فرسوده تر می شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش می گوید که هزینه پایدار نگه داشتن آن زیاد است، این درحالی است که کیش پردرآمدترین منطقه آزاد به لحاظ ورود گردشگر است.

بیشتر بخوانید: مجموعه سافاری کیش

طرح هایی برای حفظ این کشتی ارائه شده اما همه آن ها بی نتیجه مانده است. اگر قرار باشد که پایداری این کشتی قربانی طرح های بلاتکلیف شود، باید گردشگران هر چه زودتر عکس های یادگاری شان را با آن بگیرند چون در سالهای نزدیک مهم‌ترین جاذبه‌ کیش از بین خواهد رفت.

کشتی یونانی

داخل کشتی یونانی

 بازدید از داخل کشتی یونانی با پوشیدن لباس غواصی و همراهی با کلوپ های غواصی امکان پذیر است اما در چند سال اخیر به علت احتمال فرو ریختن کشتی یونانی ، برنامه های غواصی برگزار نمی شوند.

بیشتر بخوانید:پارک دلفین ها، بهترین دیدنی کیش

پارک ساحلی کشتی یونانی کیش

پارک ساحلی که در نزدیکی همین کشتی بنا شده است دارای امکاناتی مثل:  تماشاخانه(آمفی تئاتر)، رستوران، کافه تریا، فروش انواع تنقلات و کرایه دوچرخه می باشد.

فیلم کشتی یونانی را می توانید در کانال آپارات بلیط اینجا مشاهده کنید.

کشتی یونانی

برای سفر به کیش و دیدن این کشتی زیبا می توانید در بلیط اینجا بلیط هواپیما کیش و بلیط چارتر کیش بخرید .

بلیط چارتر تهران کیش

بلیط هواپیما ارزان قیمت  تهران به کیش

رزرو هتل کیش 

بلیط هواپیما مشهد کیش

همچنین برای ثبت نام در تور کیش بلیط اینجا می توانید با ما تماس بگیرید!

پیشنهاد بلیط اینجا: تور کشتی یونانی نوروز ۹۸ 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها