جزیره پالم جمیرا

جزیره پالم جمیرا

در سال های اخیر دبی یکی از پر گردشگرترین منطقه های دنیاست که با امکانات و جاذبه هایی که ایجاد کرده توانسته توجه زیادی به خود جلب کند . ساختمان های مدرن و شگفت انگیز ، پیست اسکی یخ در منطقه ای گرم و عجایب دیگر از جمله جاذبه های این منطقه است . یکی از این جاذبه ها جزیره پالم جمیراست که با صرف هزینه ی بسیار بالا به شکل یک نخل در امارات متحده عربی ساخته شده . مادر این مطلب به معرفی جزیره پالم جمیرا خواهیم پرداخت .

معرفی جزیره پالم جمیرا

پالم جمیرا یک جزیره در سواحل خلیج فارس است که در امارات متحده عربی و دبی ساخته شده . این جزیره هفتمین جزیره مصنوعی جهان است که در سال ۲۰۰۱ در ۵ کیلومتری دبی ساخت آن آغاز شد . این جزیره که از بالا به شکل یک نخل است دارای بخش های بدنه ی اصلی مثل ساقه درخت و ۱۷شاخه است . برای ساخت این جزیره ۴۰ هزار کارگر به کار گرفته شدند . سال ۲۰۰۳ ساخت جزیره به پایان رسید  اما خانه ها و ساختمان ها هنوز تکمیل نشده بود . در سال ۲۰۰۷، حدود ۷۵ درصد خانه ها و سایر ساختمان ها ساخته شد و ۵۰۰ خانواده در آن ها ساکن شدند.  نهایتا در سال ۲۰۰۸ نیز تعدادی هتل اضافه شد و کار پروژه به پایان رسید.

در واقع پالم جمیرا یکی از سه جزیره مصنوعی ساخته شده در خلیج فارس است و آن دوتای دیگر پالم دیره و پالم جبل علی نام دارند . این جزایر خط ساحلی دبی را ۵۲۰ کیلومتر افزایش داده است .

وسعت این جزیره از شگفتی های آن است که حدود ۷ مایل میباشد . امکانات و تفریحات زیادی در این جزایر وجود دارد  که آن را در راس جاذبه های دبی قرار میدهد. انواع مراکز خرید ، هتل های لوکس و مجهز، پارک های آبی ،باشگاه های شبانه و…از جمله شرایطی است که پالم را به میزبان بسیار مطلوبی برای مهمانان و مسافران تبدیل کرده است .

بخش های مختلف جزیره

همان طور که گفتیم این جزیره در تصاویر هوایی به شکل یک درخت نخل است و از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر بخش کاربرد متفاوتی دارد.

بخش بدنه اصلی

این بخش همان تنه نخل است که توسط یک منوریل که اولین منوریل خاورمیانه است به ساحل دبی متصل میشود . همچنین یک تونل با ۶ مسیر در زیر آب ساخته شده تا منطقه الصفوح دبی را به بدنه اصلی وصل کند . مسافران برای رفت و آمد بین جزیره و ساحل دبی از اینها استفاده میکنند .

در غرب جزیره تعداد زیادی ساختمان و آپارتمان ساخته شده و در شرق جزیره نیز آپارتمان های اداری قرار دارند .

شاخه های درخت

۱۷ شاخه ی این درخت نخل همگی مناطق مسکونی بوده و ویلاهای ساحلی در آن جا ساخته شده است . جالب است بدانید خانه حاکم دبی در یکی از این شاخه ها ساخته شده .

بخش هلالی یا موج شکن جزیره

در این قسمت هتل های لوکس که میزبان مسافران است ساخته شده . این بخش به عنوان موج شکن از خرابی و خسارت جزیره پالم جمیرا جلوگیری میکند . هتل های مجهز و گران قیمتی در این قسمت هستند که هتل آتلانتیس معروف ترین آنهاست .

برای آشنایی بیشتر با هتل های دبی به مطلب معرفی لوکس ترین هتل های دبی + عکس را در بلیط اینجا دنبال کنید .

 

چرا این جزایر ساخته شد ؟

اقتصاد امارات بسته و متکی به نفت و گاز و ذخایر زیر زمینی این منطقه است . اما خب مسلما این ذخایر نامحدود نیستند و بالاخر روزی تمام میشوند . به همین جهت حاکمان امارات همواره به دنبال جایگزینی اقتصادی برای کسب درآمد در این کشور بودند . اما خط ساحلی محدود دبی مانعی بزرگ بر سر راه آنها بود . بنابراین تصمیم گرفتند  با ساخت جزایر بزرگ مصنوعی این خط ساحلی را تا کیلومتر ها افزایش دهند .پس با صرف هزینه ی دو میلیون دلاری دبی را به یک شهر توریستی تبدیل کردند .

ساخت این جزایر توسط شرکت نخیل انجام شد و بهترین مهندسان و متخصصان از سراسر دنیا برای ساخت این پروژه به کار گرفته شدند . یک مسئله که سر راه ساخت جزیره بود خطر توفان و سایر خطرات مثل امواج و جزر و مد دریا بود که برای مقابله با آن تصمیم به ساخت موج شکنی ۱۲ کیلومتری گرفتند . در ساخت این موج شکن که ۴ متر از سطح دریا بالاتر است  ۷ میلیون تن سنگ هلالی استفاده شد.

امکانات و تفریحات پالم جمیرا

 

آکواریوم آتلانتیس

یکی از جاذبه های این جزیره منطقه آتلانتیس و آکواریوم آن است . در این آکواریوم جذاب که در زیر آب ساخته شده میتوانید انواع ماهی ها از نژادهای مختلف را از نزدیک ببینید .بیش از ۲۰ نمایشگاه از زیستگاه‌های جانوران دریایی در این آکواریوم وجود دارد که بازدید از آن ها بسیار جذاب و به یاد ماندنی است .

شنا با دلفین ها

دبی و جزایر آن پر است از تجربه های عجیب و جذاب . یکی از این تجربه ها شنا با دلفین ها و تماشای شیرهای دریایی از نزدیک است . این تفریح لذت بخش یکی از امکانات موجود در آکواریوم آتلانتیس به شمار میرود .

 

شرکت در کلاس های موج سواری و پارو زنی

هدف اصلی از سفر به جزایر زدن به دل دریا و تجربه تفریحات آبی است بنابراین میتوانید با شرکت در یکی از کلاس های موج سواری که توسط شرکت های مختلف در این منطقه ارائه میشود هم یک ورزش جذاب و جدید یاد بگیرید هم در همان جا لذت موج سواری در دل آب های خلیج فارس را تجربه کنید .

همچنین با شرکت در کلاس های پارو زنی آموزش های اولیه این رشته مثل چگونگی در دست گرفتن پارو و حفظ تعادل قایق و .. توسط مربی به شما ارائه میشود .و بعد از آن میتوانید حدود یکساعت و نیم در دریا به پاروزنی بپردازید .

 

کایاک سواری و قایقرانی

 

یک تفریح جذاب دیگر در جزیره پالم جمیرا کایاک سواری است . شرکت های زیادی در جزیره وجود دارد که تور کایاک سواری در این منطقه را به شما ارائه میدهند.

همچنین با قایقرانی در سواحل این جزیره میتوانید با استفاده از قایق دقایقی را دور جزیره و در آب های نیلگون منطقه به گشت و گذار بپردازید .

 

پارک آبی جزیره

با رفتن به شاخ و برگ های این جزیره نخل مانند میتوانید در پارک آبی آتلانتیس یا آکواونچر لذت شنا و گذراندن یک روز به یاد ماندنی را در بهترین شرایط ممکن برای خود و خانوادتان ثبت کنید .

این پارک آبی جزو بهترین پارک های آبی دبی و حتی دنیا به شمار میرود که برای خانواده هایی که با کودکان به این سفر هیجان انگیز میروند انتخاب بسیار خوب و مناسبی است .

ما در مطلب پارک های آبی دبی مفصلا به معرفی  این جاذبه ی دبی پرداخته ایم .

 

انتخاب ها و تفریحات دیگری نیز در ای جزیره مدرن و لوکس در انتظار شماست که میتوان از آن ها به :

تور هلیکوپتر

سقوط آزاد از هواپیما

گشت در جزیره پالم جمیرا با تور اتوبوس

تور کشتی کروز و… اشاره کرد .

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها