بلیط اربعین 98

اربعین ۹۸ ، راهنمای ثبت نام و اعزام اربعین ۹۸

علاقه مندانی که برای اولین بار قصد دارند به مراسم پیاده روی اربعین مشرف  شوند می‌بایست مقدمات لازم برای سفر به کشور عراق و زیارت در ایام اربعین فراهم آورند. در ادامه برای شما اقدامات لازم برای اربعین ۹۸ را به طور کامل شرح میدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تاریخ دقیق اربعین ۹۸

اربعین حسینی چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است که در ایران بیستمین روز از ماه صفر که مصادف با روز شنبه ۲۷ مهرماه سال ۱۳۹۸ است.
برای اخذ گذر نامه و یا رزرو بلیط اربعین ۹۸ به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

مراحل ثبت نام اربعین ۹۸

۱-گذرنامه (پاسپورت)

گذرنامه یکی از مدارک شناسایی رسمی است که در کشورهای دیگر اعتبار دارد و همچنین  برای خروج از مرزهای کشور، ما به آن احتیاج داریم .برای آشنایی با مراحل اخذ گذرنامه و ویزای اربعین ۹۸ با ما تماس بگیرید.

در گذشته متقاضیان بعد از دریافت گذرنامه می‌بایست اقدام به اخذ روادید (ویزا) می‌کردند؛ اما زائران اربعین سال ۹۸ طبق توافق صورت گرفته میان مسئولان ایران و عراق ، می‌توانند ، از ۱۹ شهریور(۱۰محرم) تا ۷آبان (۳۰محرم) بدون نیاز به اخذ روادید تنها با ثبت نام درسامانه سماح وراد کشورعراق شوند. توجه داشته باشید که این شرایط  فقط در ایام اربعین است و در ایام دیگر باید اقدام به اخذ روادید نمایید. 

توصیه هایی برای پیاده روی اربعین ۹۸

گذرنامه

۲-ثبت نام در سامانه سماح

درگاه اینترنتی سامانه سماح از روز جمعه یکم شهریور ماه به روی متقاضیان گشوده شده است. بنا به گزارشات خبرنگاران در اولین روز ثبت نام بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام کردند و در تاریخ دوم شهریور ماه تعداد افراد متقاضی نزذیک به ۱۳ هزار نفر رسیده است که طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر استان های تهران ، خوزستان ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، قم به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

شرایط تغذیه در اربعین ۹۸ و آشنایی با غذاهای اربعین ۹۸

شرایط ثبت نام اربعین ۹۸

همان طور که گفیتم در بازه زمانی ۱۹ شهریور(۱۰محرم) تا ۷ آبان (۳۰صفر)  نیاز به اخذ روادید نیست و زائران میتوانند با ثبت نام در سامانه سماح و به همراه داشتن گذرنامه معتبر-مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت شده باشد- وارد کشور عراق شوند.توجه داشته باشید که این شرایط  فقط در ایام اربعین صدق میکند و درایام دیگر باید اقدام به اخذ روادید نمایید. 

با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) جهت تشرف به زیارت اربعین ثبت نام در سامانه سماح الزامی می باشد و با توجه به اتصال سامانه نیروی انتظامی صرفا به زائرانی که در این سامانه ثبت نام نموده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

اطلاعات هویتی زائرین با استعلام از سازمان ثبت احوال ، در سامانه سماح نمایش داده می‌شود لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده میفرمایید لطفا به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه فرمایید.

ثبت نام قطعی زائرین منوط به پرداخت هزینه های مصوب می باشد.   

سامانه سماح

در صورت انصراف هزینه ثبت نام پس از کسر خسارت مربوط صرفا به فرد منصرف و از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.

همه چیز درمورد موکب های اربعین ۹۸

امکان انصراف تا ۲ روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیرمی‌باشد و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.

ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه های مصوب به منزله قرارگرفتن تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، زائرین گرامی حتما پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت نمایند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند. رسید ثبت نام در سامانه سماح به شکل زیر است. و همچنین در ادامه نمونه ای از کارت شناسایی زائران اربعین را هم برایتان قرار داده ایم.

ثبت نام

زائرین عزیز توجه داشته باشند ، جهت پرداخت هزینه های مصوب صرفا از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام نمایند و از پرداخت هرگونه وجه دیگری  چه به صورت نقدی و یا هر روش دیگر جدا خود داری نمایند.

کارت شناسایی زائران اربعین

هزینه ثبت نام اربعین ۹۸

لازم به ذکر است ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه هایی که دریافت می‌شود صرفا جهت خدمات درمانی و بیمه ای زائرین می‌باشد که مجموعا ۲۲۰۰۰۰ ریال است همچنین چنانچه زائرین جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ۳۰۰۰۰ریال به عنوان حق الزحمه بابت ثبت نام و ارائه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵۰۰۰۰ریال اخذ خواهد شد.

مجد جانشین حج و زیارت استان کرمان در گفتگو با خبر نگاران فرمود: سقف غرامت بیمه ای را در غرامت فوت به هرعلتی ۴۰ میلیون تومان، فوت براساس حادثه را ۲۰۰ میایون تومان، نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی دراثر حادثه را ۲۴۰ میلیون تومان، پرداخت هرینه های درمانی بستری بیمارستانی دراثر بیماری و یا حادثه را ۲۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان، پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی را ۲۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام کرد.

حجت الاسلام رحمانی در خصوص خدمات درمانی و بیمه ای در اربعین فرمود: زائران محترم از ۵۰ کیلومتری مرزها بیمه می‌شوند و از زمان رفت تا برگشت بیمه هستند و خدمات درمانی به صورت مناسبی تدارک دیده شده است.      

پس از مطالعه  شرایط و قبل از شروع ثبت نام راهنمای آن را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است، پر کردن موارد ستاره دار الزامی است. 

توجه داشته باشید پس از نام نویسی ، رسید اینترنتی و کارت زائری خود را دریافت کرده و درسفر همراه خود داشته باشید در غیر این صورت خروج شما از کشور دچار مشکل خواهد شد. همچنین توصیه می‌شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و سریعا نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

تهیه ارز دینار

زائران می‌بایست پس از ثبت نام می‌توانند برای خریداری ارز از طریق اپلیکیشن «پیام رسان مالی بله» اقدام نمایند. فقط کافی  است این اپلیکشین را دانلود نمایید و پس از نصب به بات دریافت ارز اربعین بروید از طریق این بات مشخصات و مدارک خود را ارسال کرده و ارز درخواستی را خریداری نمایید. پس از دریافت یک رسید تصویری(بارکدQR-CODE) وشناسه ۱۰ رقمی، در عراق با مراجعه به کارگزاری های بانک ملی می‌توانید دینار خود را تحویل بگیرید.

توجه: سقف خرید دینار در این اپلیکیشن ۱۰۰ هزار دینار عراق به ازای هرزائر است.

ارز

  نحوه اعزام های اربعین ۹۸

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در ارتباط با نحو اعزام های اربعین فرمود: ستاد مرکزی اربعین شامل ۱۳ کمیته است که اعزام ها برعهده کمیته حمل ونقل و تحت نظر راهداری قرار دارد همچنین وی افزود اعزام ها به صورت زمینی، ریلی و هوایی انجام می‌گیرند. 

وی در اتباط با مرز های قابل تردد زائران اعلام کرد:همانند گذشته مرزهای شلمچه، مهران و چذابه قابل تردد است همچنین امسال با زحمات فراوان بین دو کشور، مرز خسروی هم برای اربعین بازگشایی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام فرمود: استقرار گیت های کنترلی وروردی و خروجی در مرز مهران و افزایش گیت ها با توجه به پیش بینی حضور۵ میلیونی تردد زائران اربعین ۹۸ درمرز مهران، اقدامات انجام شده جهت تسهیل در تردد است که توسط ناجا انجام شده است. 

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپیده
سپیده
4 سال قبل

سلام من اگه بخام درسایت سماح خودم ثبت نام کنم و نرم به دفاتر زیارتی پس کارت زائر رو از کجا بگیرم؟

سپیده
سپیده
4 سال قبل

سلام ..ببخشید من اگه بخام خودم درسایت سماح ثبت نام کنم و به دفاتر زیارتی نرم پس از کجا کارت زائر بگیرم؟

رضا طاهری
رضا طاهری
4 سال قبل

بسیار مطلب مفیدی بود

مری
مری
4 سال قبل

عالی بود..ما۱۲ام مهر میخواهیم بریم موکب هاتوی خاک عراق فعال هستند؟

زاێــــــــــر
زاێــــــــــر
پاسخ به  مری
4 سال قبل

موکب های عراقی از ۸ ماه صفر آغاز به فعالیت میکنن . تا دهم ماه صفر همه مواکب از هر کشوری در نجف، مسیر پیاده روی و کربلا خدمت کاملا برپا هستن و کلیه خدمات تا اربعین ارایه میشود…

محمد لرستانی
محمد لرستانی
4 سال قبل

با سلام شرمنده این تهیه ارز دولتی برای امسال وجود نداره؟

Reza
Reza
4 سال قبل

تشکر بسیار عالی و مفید

سینا سعادتی
سینا سعادتی
4 سال قبل

خیلی مفید بود متشکرم از اطلاعات کامل شما

احمد رضا
احمد رضا
4 سال قبل

ممنون از سایت و محتوا هاتون که انقدر کامل و مفیدن.
اجرتون با امام حسین

رضا
رضا
4 سال قبل

به نظرتون بلیط مستقیم به نجف بهتره یا برم اهواز بعد از اونجا از مرز رد بشم؟؟؟؟

محسن
محسن
پاسخ به  رضا
4 سال قبل

ما یکبار بیشتر نرفتیم ولی بلیط مستقیم به نجف گرفتم و سفر خیلی راحتی داشتیم. بجای رفت بنظرم بفکر برگشت باشید. مرز مهران که برسید دیگه فکر نکنم هیچ اتوبوسی پیدا کنید واسه برگشتن. پارسال ما یه شب تا صبح تو بیابون خوابیدیم تا آخر مجبور شدم دربست بگیرم برگردیم

زهرا رضایی
زهرا رضایی
4 سال قبل

من همیشه فکر میکردم پیاده روی اربعین برای خانوم ها سخته
ولی پارسال که رفتم انقد خوش گذشت و حس و حال خوبی داشتم که دوست دارم همیشه برم

منتقد
منتقد
پاسخ به  زهرا رضایی
4 سال قبل

خوش گذشت؟؟??? مگه رفتین پیک نیک که خوش گذشت????

مهدیس مهرآیین
ویرایشگر
پاسخ به  منتقد
4 سال قبل

خوش گذشتن فقط مخصوص پیک نیک نیست که! جایی که آدم آرامش داشته باشه و حالش خوب بشه ینی خوش گذشته

سید علی حسینی
سید علی حسینی
4 سال قبل

خیلی اطلاعات کامل بود. مرسی