عوارض خروج از کشور سال 1400

عوارض خروج از کشور( سال ۱۴۰۰)

اگر تا کنون به دلایل مختلف (تجاری، تفریحی، درمانی، و …) از کشور خارج شده‌اید، احتمالا با پرداخت عوارض خروج از کشور مواجه شده اید . شاید تا بحال این سوال برایتان پیش آمده باشد که این عوارض پرداختی به چه دلیل و چه مقدار می باشد و به حساب چه سازمانی می‌رود؟ 
اکنون در بلیط اینجا به بررسی این عوارض می پردازیم ، با ما همراه باشید.

جهت رزرو بلیط هواپیما ، قطار ، تور ، هتل و دیگر خدمات مسافرتی کلیک کنید.
و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۱۵۱۱۵۰۲۶۷

عوارض خروج از کشور چیست؟

عوارض خروج از کشور به هزینه‌ای اتلاق می‌شود که باید به شهرداری‌ها پرداخته شود، به همین علت این عوارض ، تا چند سال قبل به حساب شهرداری واریز می‌شد. اما طبق مصوبه بهمن ماه سال ۱۳۹۸، این عوارض به عنوان مالیات خروج از کشور شناخته شد و از آن پس ، هزینه به حساب دولت واریز شد.

بخشی از این عوارض پرداختی ، برای بازسازی و بهسازی روستاهای مرزی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش دیگر آن به سازمان گردشگری پرداخت می‌شود.

مبالغ پرداختی عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰

براساس گزارشات خبرگذاری تابناک، در بودجه بندی مصوبه مجلس ، مبلغ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ ، ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده‌ است.
البته لازم به ذکر است ، این مبلغ برای نخستین باری است که به سفر خارجی می روید و از کشور خارج می‌شوید. سایر مبالغ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

روش های پرداخت عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از ایران را می توانید به روش های متفاوتی ، پرداخت کنید. یکی از این راه ها ، استفاده از دستگاه‌های ATM غیرنقدی است که در تمامی فرودگاه‌های ایران نصب شده‌اند. البته اگر رمز دوم خود را فعال کرده باشید نیز می توانید از طریق اینترنتی و سامانه مخصوص آن پرداخت نمایید.
از دیگر روش‌های پرداخت عوارض خروج ، استفاده از سامانه اینترنتی سداد است. این سامانه با همکاری بانک ملی و سازمان امور مالیاتی کشور طراحی شده و از طریق آن به آسانی می‌توانید مبلغ عوارض را پرداخت کنید. البته نرم افزار دیگری نیز به نام (ایوا) که توسط همین شرکت ارائه شده و برای دستگاه‌های IOS و اندروید قابل استفاده می باشد.

روش های پرداخت عوارض خروج از کشور

افرادی که از پرداخت عوارض خروج معاف می باشند :

دانشجویان و افراد بیمار

_ دانشجویانی که مجوز تحصیل در کشور دیگری را دارند.
_ افرادی که دچار بیماری خاصی می باشند و با نظر شورای پزشکی جهت درمان ، به خارج از کشور سفر می کنند ، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می باشند.

( لازم به ذکر است که بین رفت و آمدهای دانشجویان خارج از کشور، باید بیش از ۳ ماه فاصله باشد و اگر هم به عنوان همراه بیمار به سفر می روید ، ۴۰ تا ۶۰ درصد از این عوارض مشمول تخفیف می گردد.)

خدمه پرواز

قانون پرداخت عوارض خارج از کشور ، شامل تمام افرادی می گردد که برای تفریح یا تجارت به خارج از کشور سفر می کنند.
اما در این قانون ، یک سری افراد از پرداخت عوارض مستثنا می باشند. خدمه پرواز نیز در این دسته قرار می گیرند.

سایر افراد

افرادی که پاسپورت سیاسی یا خدمت دارند و یا مقیم کشور دیگری هستند و دارای ویزای کار از وزارت کار و امور اجتماعی می باشند نیز ،نیازی نیست عوارض خروج را پرداخت نمایند.

طبق قانون دیگری، افرادی که ساکن روستاهای مرزی کشور هستند و کسانی که به زیارت عتبات عالیات می روند ، تنها یک بار در سال نیاز است عوارض خروج از کشور را بپردازند.
قابل به ذکر است ؛ مرزنشینان کشور به کسانی گفته می‌شود که شماره شناسنامه و کدپستی آنها در سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور ثبت شده باشد.

از دیگر مصوبات مجلس این است که افرادی که از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲ مهر ۱۴۰۰ بصورت زمینی از مرز ایران و عراق ،از کشور خارج شوند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

افرادی که عضو تیم‌های ملی ورزشی هستند و جهت شرکت در مسابقات از کشور خارج می شوند ، هر چند دفعه که سفر کنند ، فقط معادل عوارض بار اول را پرداخت می نمایند.

جهت رزرو بلیط هواپیما ، قطار ، تور ، هتل و دیگر خدمات مسافرتی کلیک کنید.
و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۱۵۱۱۵۰۲۶۷
    مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.: rahetoos@
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها