غذاهای خیابانی درتهران

غذاهای خیابانی درتهران

از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در هر مقصدی غذاهایی است که در آن شهر یا کشور وجود دارد. در سال های اخیر غذاهای خیابانی بسیار پر اهمیت شده است و در هر کشور مناطقی وجود دارد، که فروشنده های غذاهای متنوعی کنار هم قرار دارند و هر کدام برای خودشان دنیایی از غذاهای خوشمزه  را با قیمت های مناسب ارائه می دهند. برخی از معروف ترین غذاهای خیابانی مثل بان می در ویتنام، رول در ترکیه، هاله هاله در فیلیپین هستند که در بین گردشگران و مردم این کشورها از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما ما در این مطلب از مجله ی گردشگری بلیط اینجا قصد داریم تا درباره بهترین مناطق جهت خوردن غذاهای خیابانی تهران صحبت کنیم. اگر اهل تهران گردی و غذا خوردن هستید چند دقیقه ای در ادامه با ما همراه باشید.

جهت رزرو بلیط هواپیما ، قطار ، تور ، هتل و دیگر خدمات مسافرتی داخلی و بین المللی  کلیک کنید.
و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۱۵۱۱۵۰۲۶۷
غذاهای خیابانی درتهران

غذاهای خیابانی دردولت آباد تهران

اغلب وقتی حرف از غذاهای خیابانی تهران می شود، همه یاد خیابان سی تیر می افتند، اما این تنها خیابان در تهران  نیست که غذاهای خیابانی دارد.دیگر خیابانی که می توان از آن نام برد خیابان دولت آباد در منطقه ۲۰ است. این خیابان خیلی قبلتر از سی تیر در تهران فعالیت داشت و در حقیقت می توان گفت سابقه بیشتری در عرضه غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه در تهران داشته است.

شاید برایتان سوال باشد که چرا دراین خیابان غذاهای عربی ارائه میشود!
دلیلش عرب نشین بودن این محله است. به همین دلیل انواع غذاهای عربی در این منطقه طبخ می شود.این خیابان ,مکان خوبی برای امتحان انواع غذاهای عربی است.

اگرچه بازار خیابان سی تیر این روزها بسیار گرم است ، اما اگر امروزه به این خیابان سری بزنید می توانید ؛از انواع فلافل های کنجدی، سمبوسه های عربی و همینطور شیرینی ها لبنانی و عراقی سفارش های خودتان را انتخاب کنید.

برای رسیدن به خیابان دولت آباد می توانید با خط مترو به شهر ری بروید و بعد آن رسیدن به خیابان دولت آباد ، کنار مترو دولت‌آباد، ایستگاه اتوبوس و تاکسی هم وجود دارد که دسترسی به محل عرضه غذاهای خیابانی را امکان پذیر میکند.

غذاهای خیابانی در خیابان دولت آباد تهران

غذاهای خیابانی دربازار تهران

یکی دیگر از محله های قدیمی تهران که جای خوبی برای تست غذاهای خیابانی است بازار تهران است. همانطور که می دانید آنجا محلی برای خرید همه چیز است. از همین رو می توانید بهترین غذاهای خیابانی تهران را هم در این محله بخورید.

در تمام ساعات روز در بازار تهران افرادی هستند که  روی گاری های خود انواع ساندویچ، سمبوسه، آش، عدسی و … را میفروشند.
تنوع غذایی در این منطقه بسیار بالاست و می توانید غذاهای هیجان انگیز و جالبی را در کوچه پس کوچه های بازار بزرگ تهران پیدا کرده و میل کنید.

یکی از کوچه های معروفی که در منطقه بازار تهران پیشنهاد می کنیم حتما به سمت آن  بروید کوچه سیدولی است که در آن سیب زمینی و تخم مرغ ارزان توسط یک دستفروش قدیمی ارائه می شود.
سرکوچه سیدولی نیز یک فلافلی هم وجود دارد که ظهرها یک صف طولانی جلوی گالری او کشیده می شود.

برای رسیدن به غذافروشی های بازار بزرگ تهران ، در ابتدا باید گفت که روزها اقدام به رفتن کنید.
مسیر رفت و آمد به این منطقه هم به راحتی با استفاده از مترو امکان پذیر است.
شما در ایستگاه مترو ۱۵ خرداد می توانید پیاده شوید و به سمت بازار بروید.

به هیچ وجه  با ماشین شخصی به سمت بازار تهران نروید. چرا که این منطقه خیلی شلوغ است و برای ماشین شما هیچ جای پارکی وجود نخواهد داشت.

غذاهای خیابانی در بازار تهران

غذاهای خیابانی درخیابان سی تیر تهران

از سال ۱۳۹۵ تا به حال خیابان سنگ فرش شده سی تیر به عنوان یکی از اصلی ترین پاتوق ها برای علاقمندان به غذاهای خیابانی تهران تبدیل شده است. این خیابان  از قدیمی ترین خیابان های تهران است  و مهمترین این اتفاقات  جنبش ملی شدن صنعت نفت بوده است.

زمانی که به سمت این خیابان میروید خواهید دید که از ابتدا تا انتهای این خیابان غذافروشی های خیابانی گوناگونی وجود دارد که هر کدام برای خودشان دنیایی از جذابیت را دارد.

رستوران های خیابان سی تیر در شب با نورپردازی زیبایی که دارد و همچنین نوای موسیقی شبانه ای که به گوش میرسد از محبوبیت و استقبال بالایی برخوردار است. افراد زیادی را می بینید که برای تفریح به این جا آمده اند و غذاهای مختلف را امتحان می کنند.

کافه و رستورانهای سیار بعدظهرها و شب ها تا ساعت ۱۲ فعال هستند و تهرانگردها می توانند از انواع فست ‌فود، جگرکی ها، جوجه و کباب بره فروشی ها و همچنین گالری های که اقدام به فروش آش و سوپ در روزهای سرد زمستان می کنند غذای مورد علاقه خودشان را سفارش دهند.
این خیابان  در قلب پایتخت قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی به هیچ نگرانی نیست چرا که می توانید در ایستگاه فردوسی پیاده شوید و با کمی پیاده روی به آنجا برسید.

اگر از جنوب تهران می خواهید به سی تیر برسید، می توانید از سمت ایستگاه های امام خمینی و حسن آباد به انجا بروید.

اگر هم ساکن مرکز شهر هستید به سمت میدان جمهوری بروید و از آنجا تا سی تیر فاصله چندانی نیست.

غذاهای خیابانی درخیابان سی تیر تهران

خیابان پیروزی تهران، محل کباب فروشی های سیار

در سال های اخیر رونق غذاهای خیابانی بسیار بیشتر شده است.به همین دلیل غذافروش های سیار زیادی را می توان در همه جای شهر تهران  مشاهده کرد.
یکی دیگر از مناطقی که در آن  غذاهای خیابانی  وجود دارد پیروزی است. خیابانی که پاتوق کباب فروش های سیار است به طوری در بین غذافروش ها می توانید برخی را پیدا کنید که بیش از نیم قرن سابقه فروش کباب لقمه دارند.

در این خیابان کباب های بسیار خوشمزه ای طبخ می شود و دکه داران، گاریجی ها و غذافروشی های سیار زیادی را خواهید دید که در حال درست کردن کباب، جوجه و جگر هستند. حتی ۱۲ شب هم بروید در این منطقه کباب به راه است.

خیابان قدیمی پیروزی بین میدان شهدا و میدان کلاهدوزاست.برای رسیدن به غذافروشی‌های سیار باید خیابان پیروزی را به سمت چهارراه کوکا کولا برویم. هر چه از چهارراه کوکاکولا به سمت خیابان پنجم نیروی هوایی بروید،‌ به تعداد کبابی‌های سیار اضافه می‌شود.

غذاهای خیابانی درخیابان پیروزی تهران، محل کباب فروشی های سیار

غذاهای خیابانی درمیدان آزادی تهران

یکی دیگر از مکان هایی که غذاهای خیابانی را میتوان در آن یافت میدان آزادی یا در حقیقت باید بگوییم ترمینال غرب می باشد. در این منطقه رونق فروشندگان غذاهای خیابانی به دلیل حجم بالای مسافران بالاست و می توانید در آن انواع غذاهای خوشمزه مانند جگر، ساندویچ های سرد و گرم به خصوص بندری های تند را امتحان کنید.

دسترسی به میدان آزادی تهران یکی از راحت ترین کارهاست. چرا که شما می توانید با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی یا وسیله نقلیه خودتان به راحتی به سمت میدان آزادی حرکت کنید و به آن برسید.

غذاهای خیابانی در میدان آزادی تهران

چای خانه آذری تهران

حومه میدان راه آهن تهران در جنوب شهر، یکی از بهترین و قدیمی ترین سفره خانه های تهران به نام چای خانه آذری قرار دارد! این سفره خانه ایرانی بخاطرطعم خوردنی های سنتی خود باعث شده تا از همه پایتخت برای شبگردی به سمت آن بروند. در صورتی که هر زمان از روز حتی ساعت ۱۲ شب هوس دیزی و یک چای دلچسب کردید، چای خانه آذری در یک فضای ناب ایرانی و موسیقی زنده محلی آماده پذیرایی از شما است.

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی شهرداری ناحیه ۴، پلاک ۳۰

غذاهای خیابانی درچای خانه آذری تهران

غذاهای خیابانی درمیدان بهمن تهران

خوب بریم سراغ یکی از هیجان انگیز ترین و معروف ترین مناطقی که در تهران می توانید از غذاهای خیابانی آن استفاده کنید. میدان بهمن در جنوب تهران بهترین محله تهران برای کسانی است که عاشق دل، جگر و قلوه هستند، میدانی پر از جگرکی خوب و حرفه ای که سالیان سال است مشتریان پرپاقرص خودش را دارد.

هر زمان از شبانه روز که شما هوس دل و جگر کردید، می توانید به سمت این میدان بروید.

جهت رزرو و خرید بلیط هواپیمایی داخلی یا خارجی ( ایران ایر / ماهان / قشم ایر / تابان / و ..)، می توانید از سایت بلیط اینجا اقدام نمایید و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن : ۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰
  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶
  • مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.: rahetoos@
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر اسدی
امیر اسدی
2 سال قبل

چایخونه اذری و خاطراتش