استانبول

جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

استانبول تنها شهری در دنیا است که در دوقاره قرار دارد. استانبول که بزرگترین شهر ترکیه و مرکز اقتصاد و فرهنگی ترکیه است هر ساله میزبان گردشگران زیادی در فصل های مختلف است. عده زیادی نیز برای خرید از مراکز خرید استانبول به ترکیه سفر می کنند. همچنین غذاهای خیابانی ترکیه جزو بهترین غذاهای خیابانی دنیا به شمار می روند. شما می توانید در مجله گردشگری بلیط اینجا با غذاهای خیابانی خوشمزه ترکی آشنا شوید. در این مطلب از بلیط اینجا چند مورد از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی استانبول را معرفی می کنیم.

جاهای دیدنی استانبول

۱– قلعه پنبه ای، شهر هیراپولیس

در جنوب ترکیه در استان دنیزلی و یک چشمه آب گرم دارد که در طول چندین سال توانسته این قلعه سفید را به وجود آورد. ساختار این چشمه پله ای است که از این حیث توانسته حوضچه های مختلفی تشکیل دهد که مکانی مناسب برای شنا و آبتنی و همچنین منظره زیبایی را به وجود آورده است. این منطقه در ۲۲۰۰ سال گذشته به عنوان اسپا مورد استفاده بوده است . در بخش شمالی این استخرها شهر یونانی هیراپولیس قرار گرفته و تا کنون ویرانه هایی از آن باقی مانده است .مانند: حمام، تئاتر و معابد و … .

جاهای دیدنی استانبول

اگر قصد دارید به هیراپولیس سفر کنید میتوانید در استخر های آن که پادشاهان Attalid در قرن دوم قبل از میلاد از ۀن ها استفاده میکردند شنا کنید.

مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه ترکیه

۲- پارک ملی گورمه و مرکز صخره های کاپادوکیه

در بخش های مرکزی ترکیه شهری به نام گورمه به معنی دیدن وجود دارد و اطراف آن را پارک ملی به نام خودش احاطه کرده است در جهان یکی از مناظر زیبا این منطقه است که در آن صخره های استوایی وجود دارد که دودکش های جن کاپادوکیه نامیده میشوند. به اصطلاح میتوان گفت این ها مجسمه هایی هستند که در طول چندین سال بر اثر پدیده فرسایش ساخته شده اندف جالب است که بدانید داخل این ستون ها زندگی جاری است و برخی از مردم در لنها زندگی میکنند به گونه ای که خانه ی آنها به شمار میرود. اکنون گردشگران برای بازدید از این منطقه هنگام طلوع خورشید و از طریق بالون وارد عمل میشوند.  

جاهای دیدنی استانبول

پرواز چارتر استانبول با کمترین قیمت در بلیط اینجا

۳– مسجد سلیمیه و بخش های مختلف آن 

توسط یونسکو در نقاط کانونی شهر ادرینه به ثبت رسیده که یک شهر باستانی در سمت غربی ترکیه و تقریبا هم مرز با یونان و بلغارستان است. مسجد سلیمیه توسط یک معمار مشهور عثمانی به نام میمار سینان از سال ۱۵۶۹ تا سال ۱۵۷۵ ساخته شده است. این مسجد یکی از بهترین آثار میمار سینان مجسوب میشود و ویژگی چشم گیر آن طراحی داخلی زیبای مسجد است.این مسجد جزو بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب به شمار می رود. ارتفاع مناره های آن به ۸۲ متر میرسد و تقریبا از هرجای ادیرنه میتوان این مسجد را نظاره کرد. چندین مدرسه و بازارسرپوشیده و کتابخانه در اطراف این مسجد قرار گرفته اند.

مسجد استانبول

۴- کوه نمرود

در جنوب شرق ترکیه و نزدیک شهر مدرن Adiyaman واقع شده است که بالای کوه ۲.۱ کیلومتری نمرود یک منطقه باستانی جای گرفته است. محلی در قلعه این کوه وجود دارد که سنگ های بزرگ و تراش خورده در آن جای گرفته است که یک تراس مصنوعی به شمار میرود و مجسمه های مختلفی در آن قرار دارند. همه ی این موارد یک مقبره قدیمی را نشان میدهد که مرتبط با قرن اول قبل از میلاد است، بعضی از این مجسمه ها از بین رفته اند ولی برخی از آن ها به خوبی محافظت شده اند. در سال ۱۸۸۱ این مکان کشف شد و در سال ۱۹۸۷ به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید.

کوه نمرود

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها