تهران در زمستان

جاهای دیدنی تهران در زمستان

تهران یکی از مهم ترین کلانشهر های ایران و همچنین پایتخت ایران است. برای گردش عصرانه در پاییز و زمستان می توانید به یکی از کافه های تهران برای دور همی با دوستان بروید یا از جاهای دیدنی تهران مناسب زمستان بازدید کنید. در این پست مجله ی بلیط اینجا چند مورد از جاهای دیدنی تهران در زمستان را معرفی می کنیم.

برج میلاد

برج با ارتفاعی که در شمال غرب پایتخت کشور نمایان است، از نظر ارتفاع در جهان ششمین برج است که دلیل ساخت آن در حقیقت برای تسهیل ارتباطات بی سیم و رادیو و تلویزیون بود. زمان افتتاح این برج بلند سال ۱۳۸۷ بوده است و تا کنون مسافران ایرانی و خارجی زیادی به آنجا رفته اند. برج میلاد برای میزبانی از بازدیدکنندگانش چند رستوران خوب دارد که این رستوران گردان است و هر یک ساعت یک دور به دور خودش میچرخد. علاوه بر برنامه های فرهنگی که در این برج برگزار میگردد سرگرمی های دیگری دارد مانند: موزه مشاهیر و دست نوشته ها، گنبد آسمان، سینما گیم، سکوی دید باز، دلفیناریوم و … . این برج در بین اتوبان های همت، چمران، شیخ فضل الله و حکیم قرار گرفته است.

موزه ملی ایران

وسعت این موزه به اندازه ی قدمت تاریخ ایران است و همچنین یکی از مهمترین جاهای تهران. موزه ملی ایران دو بخش دارد یکی موزه ایران باستان و دیگری موزه دوران اسلامی و اینها هر کدام در یک ساختمان مجزا قرار گرفته اند. برای اینکه بتوانید به این موزه سر بزنید باید در خیابان سی تیر وارد خیابان پروفسور رولن شوید. در موزه ملی ایران همه چی قابل روئت است مثل اولین لوازم کارربردی ساخته دست انسان تا اولین پیکر تراشی ها و سکه ها.

دریاچه چیتگر مهم ترین جاهای دیدنی تهران

در شمال غرب تهران واقع شده که نام دیگر آن دریاچه شهدای خلیج فارس است و همچنین میتوان آن را بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران دانست . در این مکان میتوان هم پیاده روی کرد هم خرید و هم در رستوران های آن که به بام لند معروف اند غذا خورد، البته اکثر اوقات این رستوران ها باعث بازدید کردن از دریاچه چیتگر میشوند. در شب با نور های درخشانی که بر روی دریاچه می افتد نظر همگان را جلب خود میکند. برای رفتن به کنار این دریاچه باید به اتوبان شهید خرازی بروید و خود را به خروجی دریاچه برسانید.

موزه آبگینه و سفالینه

در این موزه ی زیبا علاوه بر اشیاء سفالی و ظروف زیبایی که قدمت چندین ساله دارند معماری آن شگفت زده تان میکند، معماری ساختمان موزه آبگینه تلفیقی ایرانی و اروپایی است. این موزه در زمان قاجار ساخته شده  و در دوران پهلوی بازسازی شده است. بخش های اصلی آن تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد و در هر بخشی گنجینه ای بزرگ از ظرف ها و پیکره های سفالی و شیشه ای میبینید. برای رفتن به موزه آبگینه باید به خیابان سی تیر بروید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها