تهران

جاهای دیدنی تهران برای تهرانگردی را بشناسید!

تهران، مرکز استان تهران و همچنین پایتخت کشور ایران است. تهران با ۸۶۹۳۷۶۰نفر جمعیت، پرجمعیت ترین شهرباختر آسیا به شمار می رود.این شهر یکی از مهم ترین مراکز گردشگری ایران محسوب می شود زیرا دارای مجموعه ای از جاذبه های گردشگری مانند: کاخ ها، موزه ها، برج میلاد، میدان برج آزادی،موزه فرش ایران، کاخ گلستان و پل طبیعت و… می باشد و به همین علت هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سر تا سر جهان به خود جذب می کند. شما می توانید دراین مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا با جاهای دیدنی تهران وحومه آشنا شوید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران، خرید بلیط قطار تهران و رزرو هتل در تهران به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

کاخ گلستان

کاخ گلستان با قدمتی بیش از ۴۴۰ سال، از منحصر به فرد ترین مجموعه های تاریخی زیبایی است که در مرکز شهر تهران قرار دارد.کاخ گلستان از بهترین جاهای دیدنی تهران برای عکاسی و جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز است. این کاخ باشکوه از کاخ های ساخته شده در زمان زندیه و قاجار است.  شمس العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر از بناهای موجود در این کاخ می باشند. محوطه ی این کاخ، باغی سرسبز و زیباست و در هر گوشه از این کاخ، کاشی کاری های زیبا، حوض ها، فواره ها و تخت های مرمرین به چشم می خورد که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

جاهای دیدنی تهران

آدرس کاخ گلستان

تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

بهترین قیمت پرواز تهران مشهد در بلیط اینجا

برج میلاد

برج میلاد، با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران است. ساخت این بنا از سال ۱۳۷۶ آغاز شد وسرانجام پس از یازده سال درمهر ماه سال ۱۳۸۷به اتمام رسیده و افتتاح شد. این برج که در شمال غربی تهران واقع شده، نمادی خاص و زیبا برای این شهر به شمار می رود و از بهترین جاهای دیدنی تهران و کرج است.

همچنین برج میلاد، با ۱۵۰ هزار تن وزن، یک برج چند منظوره است زیرا علاوه برتقویت فعالیت های مخابراتی و تلویزیونی درتهران، نقش تفریحی،فرهنگی، هنری، تجاری و خدماتی نیز دارد. برج میلاد می تواند جزو بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز و بهترین جاهای دیدنی تهران در زمستان باشد. گنبد آسمان، موزه سکه و مشاهیر، سکوی دید باز، فودکورت و رستوران های بسیار خوب، سالن همایش و…از جمله مکان هایی می باشد که در داخل یا محوطه کناری این برج قرار دارند.

جاهای دیدنی تهران

گنبد آسمان، گنبد ۱۳ متری با دیوار‌های شیشه ای، در آخرین طبقه ساختمان بالای برج قرار گرفته است و دسترسی به آن برای عموم آزاد می باشد.این گنبد نه تنها نمایشگرنمای تهران بلکه نمایشگر تاریخ چندین هزار ساله ایران است زیرا نقاشی ها و هنرهای به کار رفته در این گنبد، مجموعه ای کامل از تاریخ کهن ایران می باشد.

سکوی دید باز برج میلاد، با ارتفاع ۲۸۵ متری، در طبقه هفتم ساختمان بالای برج قرار دارد. شما می توانید در این سکو علاوه بر لذت بردن از تماشای تهران از بلندای برج میلاد، با دوربین های نصب شده تصاویررا واضح تر و نزدیک ترتماشا کنید.

موزه مشاهیر، با ارتفاع ۲۷۱ متری، در طبقه پنجم ساختمان بالای برج قرار دارد.این موزه اولین موزه ای است که در آن تندیس مشاهیرایران زمین مانند ستار خان، جلال آل محمد، پروفسور حسابی، پروین اعتصامی، جهان پهلوان تختی و…وجود دارد و شما می توانید در کنار آنها عکس های یادگاری زیادی گرفته و لحظات خوش و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی تهران

کلیساهای تهران را بشناسید!

ساعت بازدید از برج میلاد

در شش ماه نخست سال از ۱۰ تا ۲۱:۱۵ و در شش ماه دوم سال از ۹ تا ۲۰:۱۵

قیمت بلیط برج میلاد

در حال حاضر دو نوع بلیط برج میلاد وجود دارد:

قیمت بلیط بازدید از سکوی باز ۱۲هزار تومان

قیمت بلیط بازدید از سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه مشاهیرو موزه سکه ۳۵ هزار تومان

بوستان آب و آتش

پارک آب وآتش، با مساحت ۲۴ هزار متر مربع، یکی از پارک های بزرگ،محبوب وفوق العاده تهران می باشد که در قلب این شهر قرار گرفته است.جایی که علاوه بر کشف زیبایی ها و دیدنی هایش، تنوع بی نظیری از تفریح و خوشگذرانی را تجربه خواهید کرد.

آب و آتش

از دیدنی ها و تفریحات متعدد این بوستان می توان به فواره های آب وآتش، سالن آمفی تئاتر، پیست اسکیت، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری اشاره کرد. همچنین پل طبیعت، سومین نماد شهری پایتخت، از جاذبه های تکرار نشدنی تهران است که فرصت گذر و عکاسی بر روی آن در پارک آب واتش برای شما مهیا است.همچنین نور پردازی های زیبا و رنگارنگ این پل در شب زیبایی و جذابیت آن را دو چندان می کند.

معرفی بهترین و ارزان ترین هتل های تهران

آدرس بوستان آب و آتش

تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک

ساعت بازدید از پل طبیعت

۶:۰۰ صبح تا ۰۰:۳۰ شب

برج آزادی

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران، برج آزادی ست که نمادی برای این شهرنیز به شمار می رود. برج آزادی به دلیل اینکه شاهد وقایع مختلف سیاسی و اجنماعی مهمی بوده و دارای معماری منحصر به فرد و خاصی است، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

برج آزادی

برج آزادی با ارتفاع ۴۸ متر، در یکی از میدان های بزرگ ومهم تهران یعنی میدان آزادی قرار دارد و علاوه بر جذب گردشگران داخلی، مورد توجه گردشگران خارجی نیز می باشد.

شما با سفر به تهران و بازدید از برج آزادی یکی از زیباترین طلوع و غروب های تهران را تجربه خواهید کرد.

بهترین رستوران های سنتی و محلی تهران

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی، بوستانی زیبا در شمال تهران است.این بوستان، در محله قدیمی به نام ده ونک، درست در دل کوچه پس کوچه های کاه گلی قرار گرفته است که لذت قدم زنی متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد و در انتهای این مسیر با باغی رو به رو خواهید شد که با زیبایی، جذابیت وامکانات خوبی که دارد، لحظات خوشی را برای شما رقم می زند.

دیوار کشی های دور این باغ، حصارها و ورودی های بوستان حاکی از آن است که این بوستان نوساز بوده و بر خلاف ظاهر جدیدش، باغی قدیمی با درختان کهنسال است.

باغ ایرانی

پیش از ورود به باغ، درختان تنومند و برافراشته به استقبال شما می آیند و پس از آن نظاره گر آب جاری در حوض ها و فواره ها، گل های متنوع و شنونده ی صدای خنده و شادی خانواده ها خواهید بود.

باغ ایرانی،محیطی خانوادگی دارد و مکان خوب و مناسبی برای پیک نیک، گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات روزانه در کنار خانواده است.

این بوستان ۲ ورودی اصلی با سر در های زیبا در ضلع شرقی و غربی و ۲ وروردی در ضلع جنوبی و جنوب غربی دارد.

آدرس بوستان باغ ایرانی

خیابان شیخ بهایی شمالی،۲۰ متری پیروزان،کوچه شهید صابری.

خدمات بلیط اینجا ( شرکت انوار راه توس )
اخذ مستقیم بلیط پرواز داخلی و خارجی
اخد مستیقم بلیط قطار داخلی و خارجی
اخذ بلیط مستقیم بلیط اتوبوس داخلی و خارجی
رزو اتوبوس دربستی
رزو خدرو شخصی
بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
رزو هتل های داخلی و خارجی
رزو تور کامل داخلی و خارجی
اخذ ویزا خارجی تمام نقاط دنیا
رزرو و خدمات گردشگری (بلیط خدمات گردشگری مانند کشتی تفریحی داخلی و خارجی )
خدمات گردشگری سلامت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها